Pregled bibliografske jedinice broj: 824389
Ciljne orijentacije studenata i prilagodba na studij
Ciljne orijentacije studenata i prilagodba na studij // Psihologijske teme, 24 (2015), 3; 543-556 (međunarodna recenzija, članak, znanstveni)
CROSBI ID: 824389 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Ciljne orijentacije studenata i prilagodba na studij
(Students' Goal Orientations and College Adjustment)
Autori
Pahljina-Reinić, Rosanda ; Kukić, Miljana
Izvornik
Psihologijske teme (1332-0742) 24
(2015), 3;
543-556
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni
Ključne riječi
ciljne orijentacije ; prilagodba na studij ; akademsko postignuće ; vrijednost studiranja
(achievement goal orientations ; adjustment to college ; academic achievement ; value of studying)
Sažetak
Cilj je ovog istraživanja bio ispitati razlikuju li se studenti različitih profila ciljnih orijentacija u akademskoj, emocionalnoj i socijalnoj prilagodbi, kao i u uvjerenjima o vrijednosti studiranja i uspjehu na studiju. Analizom su latentnih profila identificirane tri grupe studenata: dominantno orijentirani na izbjegavanje rada (Izbjegavanje rada), podjednako, ali prosječno orijentirani na izbjegavanje rada, izvedbu i učenje (Indiferentni) i dominantno orijentirani na učenje (Učenje). Utvrđeno je da najadaptivniji obrazac u pogledu ispitivanih ishoda pokazuju studenti koji su dominantno orijentirani na učenje. Iako se ne razlikuju od studenata s indiferentnim profilom ciljnih orijentacija u pogledu uspjeha na studiju, u usporedbi s njima pokazuju više razine akademske prilagodbe na studij i pridaju veću vrijednost studiranju. Studenti koji su primarno orijentirani na izbjegavanje rada pokazali su najnepovoljnije rezultate na ispitivanim ishodima.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Psihologija
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Filozofski fakultet, Rijeka
Citiraj ovu publikaciju:
Časopis indeksira:
- Scopus
Uključenost u ostale bibliografske baze podataka::
- PsychINFO
- EBSCO
- DOAJ
- ProQuest