Pregled bibliografske jedinice broj: 824386
Uloga ciljnih orijentacija u odnosu roditeljskoga ponašanja i emocija postignuća kod adolescenata
Uloga ciljnih orijentacija u odnosu roditeljskoga ponašanja i emocija postignuća kod adolescenata // Društvena istraživanja : časopis za opća društvena pitanja, 25 (2016), 1; 85-105 doi:10.5559/di.25.1.05 (međunarodna recenzija, članak, znanstveni)
CROSBI ID: 824386 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Uloga ciljnih orijentacija u odnosu roditeljskoga ponašanja i emocija postignuća kod adolescenata
(Parental Behavior and Adolescents' Achievement Emotions: The Role of Goal Orientations)
Autori
Hrkač, Tihana ; Pahljina-Reinić, Rosanda
Izvornik
Društvena istraživanja : časopis za opća društvena pitanja (1330-0288) 25
(2016), 1;
85-105
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni
Ključne riječi
roditeljsko ponašanje ; ciljne orijentacije ; emocije postignuća ; adolescenti
(parenting behavior ; achievement goal orientations ; achievement emotions ; adolescents)
Sažetak
Cilj ovog istraživanja bio je ispitati učinke ciljnih orijentacija učenika na doživljavanje emocija postignuća, ali i provjeriti posreduju li ciljne orijentacije učenika učinke percipiranoga ponašanja i ciljnih orijentacija njihovih roditelja na spomenute ishode. Istraživanje je provedeno na uzorku od 208 učenika srednje škole gimnazijskih usmjerenja primjenom upitničkih mjernih instrumenata. Analizama traga testirani su modeli odnosa roditeljskoga ponašanja, ciljnih orijentacija roditelja i učenika te emocija postignuća. Rezultati su pokazali da učenička ciljna orijentacija na učenje prenosi povoljne učinke emocionalnosti i roditeljske ciljne orijentacije na učenje na doživljavanje uživanja i dosade kao emocija vezanih uz aktivnost postignuća. Ciljna orijentacija na izvedbu posredovala je učinke psihološke i bihevioralne kontrole na doživljavanje anksioznosti te učinke roditeljske ciljne orijentacije na izvedbu na doživljavanje anksioznosti i ponosa kao emocija povezanih s ishodima postignuća. Izbjegavanje rada pokazalo se neadaptivnom ciljnom orijentacijom i ostvarilo je posredničku ulogu u odnosu između psihološke i bihevioralne kontrole i svih ispitivanih emocija postignuća, osim ponosa. Rezultati ovog rada upućuju na potrebu da se sustavnije istraži i potpunije razumije uloga obiteljskih čimbenika u usvajanju ciljnih orijentacija i učenju kod adolescenata.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Psihologija
Citiraj ovu publikaciju:
Časopis indeksira:
- Current Contents Connect (CCC)
- Web of Science Core Collection (WoSCC)
- Social Science Citation Index (SSCI)
- SCI-EXP, SSCI i/ili A&HCI
- Scopus
Uključenost u ostale bibliografske baze podataka::
- Scopus