Pregled bibliografske jedinice broj: 824301
Pobuđivanje emocija kod potrošača: utjecaj kategorije proizvoda
Pobuđivanje emocija kod potrošača: utjecaj kategorije proizvoda // Ekonomska misao i praksa : časopis Sveučilista u Dubrovniku, XXV (2016), 1; 47-72 (podatak o recenziji nije dostupan, članak, znanstveni)
CROSBI ID: 824301 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Pobuđivanje emocija kod potrošača: utjecaj kategorije proizvoda
(Arousing consumer emotions: The impact of product category)
Autori
Dlačić, Jasmina ; Ribarić, Iva ; Barna, Mateja
Izvornik
Ekonomska misao i praksa : časopis Sveučilista u Dubrovniku (1330-1039) XXV
(2016), 1;
47-72
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni
Ključne riječi
Emocije ; Vrste emocija ; Oglašavanje ; Karakteristike oglasa ; Strategije oglašavanja
(Emotions ; Emotion types ; Advertising ; Ad characteristics ; Advertising strategies)
Sažetak
Emocije su jedan od bitnih motivatora ponašanja potrošača, zato je njihovo pobuđivanje u procesu komunikacije od iznimne važnosti za uspješnost poslovnog subjekta. Oglasi, kao komunikacijske platforme, moraju posjedovati određene karakteristike kako bi pobudili određene emocije kod potrošača. Međutim, pobuđivanje određenog osjećaja ovisi i o kategoriji proizvoda. Ovaj rad upozorava na potrebu uvažavanja kategorija proizvoda i imanentnih karakteristika oglasa tih kategorija proizvoda s ciljem izazivanja poželjnih emocija u potrošačima. Promatraju se kategorije mliječnih proizvoda i modne odjeće, koje, iako spadaju u potrošna dobra, pokazuju značajne razlike u načinu na koji određene karakteristike njihovih oglasa izazivaju različite emocije i/ili različit intenzitet emocija bilo da se radi o pozitivnim, toplim ili negativnim emocijama. Istraživanje se temelji na Edell i Burkeovoj (1987) skali osjećaja, a za istraživanje karakteristika oglasa korištena su istraživanja Janssensa i De Pelsmackera (2005) te Olney, Holbrook i Batre (1991). Primjena dobivenih spoznaja u formiranju oglasnih strategija može utjecati na njihovu učinkovitost, što je, uz ostale implikacije, bitan doprinos rada. Također, u radu su istaknute i preporuke za marketinške praktičare kako bi komunikacijske poruke mogle biti učinkovitije.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Ekonomija
Citiraj ovu publikaciju:
Časopis indeksira:
- Web of Science Core Collection (WoSCC)
- Emerging Sources Citation Index (ESCI)
- EconLit
Uključenost u ostale bibliografske baze podataka::
- EconLit
- Journal of Economic Literature
- DOAJ-Directory of Open Acess Journals
- EBSCO Publishing
- CAB Abstract (CABI)
- ProQuest
- EconBiz
- ZBW