Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 824301

Pobuđivanje emocija kod potrošača: utjecaj kategorije proizvoda


Dlačić, Jasmina; Ribarić, Iva; Barna, Mateja
Pobuđivanje emocija kod potrošača: utjecaj kategorije proizvoda // Ekonomska misao i praksa : časopis Sveučilista u Dubrovniku, XXV (2016), 1; 47-72 (podatak o recenziji nije dostupan, članak, znanstveni)


CROSBI ID: 824301 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Pobuđivanje emocija kod potrošača: utjecaj kategorije proizvoda
(Arousing consumer emotions: The impact of product category)

Autori
Dlačić, Jasmina ; Ribarić, Iva ; Barna, Mateja

Izvornik
Ekonomska misao i praksa : časopis Sveučilista u Dubrovniku (1330-1039) XXV (2016), 1; 47-72

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni

Ključne riječi
Emocije ; Vrste emocija ; Oglašavanje ; Karakteristike oglasa ; Strategije oglašavanja
(Emotions ; Emotion types ; Advertising ; Ad characteristics ; Advertising strategies)

Sažetak
Emocije su jedan od bitnih motivatora ponašanja potrošača, zato je njihovo pobuđivanje u procesu komunikacije od iznimne važnosti za uspješnost poslovnog subjekta. Oglasi, kao komunikacijske platforme, moraju posjedovati određene karakteristike kako bi pobudili određene emocije kod potrošača. Međutim, pobuđivanje određenog osjećaja ovisi i o kategoriji proizvoda. Ovaj rad upozorava na potrebu uvažavanja kategorija proizvoda i imanentnih karakteristika oglasa tih kategorija proizvoda s ciljem izazivanja poželjnih emocija u potrošačima. Promatraju se kategorije mliječnih proizvoda i modne odjeće, koje, iako spadaju u potrošna dobra, pokazuju značajne razlike u načinu na koji određene karakteristike njihovih oglasa izazivaju različite emocije i/ili različit intenzitet emocija bilo da se radi o pozitivnim, toplim ili negativnim emocijama. Istraživanje se temelji na Edell i Burkeovoj (1987) skali osjećaja, a za istraživanje karakteristika oglasa korištena su istraživanja Janssensa i De Pelsmackera (2005) te Olney, Holbrook i Batre (1991). Primjena dobivenih spoznaja u formiranju oglasnih strategija može utjecati na njihovu učinkovitost, što je, uz ostale implikacije, bitan doprinos rada. Također, u radu su istaknute i preporuke za marketinške praktičare kako bi komunikacijske poruke mogle biti učinkovitije.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Ekonomija



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Ekonomski fakultet, Rijeka

Profili:

Avatar Url Jasmina Dlačić (autor)

Poveznice na cjeloviti tekst rada:

Pristup cjelovitom tekstu rada hrcak.srce.hr

Citiraj ovu publikaciju:

Dlačić, Jasmina; Ribarić, Iva; Barna, Mateja
Pobuđivanje emocija kod potrošača: utjecaj kategorije proizvoda // Ekonomska misao i praksa : časopis Sveučilista u Dubrovniku, XXV (2016), 1; 47-72 (podatak o recenziji nije dostupan, članak, znanstveni)
Dlačić, J., Ribarić, I. & Barna, M. (2016) Pobuđivanje emocija kod potrošača: utjecaj kategorije proizvoda. Ekonomska misao i praksa : časopis Sveučilista u Dubrovniku, XXV (1), 47-72.
@article{article, author = {Dla\v{c}i\'{c}, Jasmina and Ribari\'{c}, Iva and Barna, Mateja}, year = {2016}, pages = {47-72}, keywords = {Emocije, Vrste emocija, Ogla\v{s}avanje, Karakteristike oglasa, Strategije ogla\v{s}avanja}, journal = {Ekonomska misao i praksa : \v{c}asopis Sveu\v{c}ilista u Dubrovniku}, volume = {XXV}, number = {1}, issn = {1330-1039}, title = {Pobu\djivanje emocija kod potro\v{s}a\v{c}a: utjecaj kategorije proizvoda}, keyword = {Emocije, Vrste emocija, Ogla\v{s}avanje, Karakteristike oglasa, Strategije ogla\v{s}avanja} }
@article{article, author = {Dla\v{c}i\'{c}, Jasmina and Ribari\'{c}, Iva and Barna, Mateja}, year = {2016}, pages = {47-72}, keywords = {Emotions, Emotion types, Advertising, Ad characteristics, Advertising strategies}, journal = {Ekonomska misao i praksa : \v{c}asopis Sveu\v{c}ilista u Dubrovniku}, volume = {XXV}, number = {1}, issn = {1330-1039}, title = {Arousing consumer emotions: The impact of product category}, keyword = {Emotions, Emotion types, Advertising, Ad characteristics, Advertising strategies} }

Časopis indeksira:


  • Web of Science Core Collection (WoSCC)
    • Emerging Sources Citation Index (ESCI)
  • EconLit


Uključenost u ostale bibliografske baze podataka::


  • EconLit
  • Journal of Economic Literature
  • DOAJ-Directory of Open Acess Journals
  • EBSCO Publishing
  • CAB Abstract (CABI)
  • ProQuest
  • EconBiz
  • ZBW





Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font