Pregled bibliografske jedinice broj: 824196
Mogućnost primjene holografije u muzejima i galerijama
Mogućnost primjene holografije u muzejima i galerijama, 2014., diplomski rad, diplomski, Grafički fakultet, Zagreb
CROSBI ID: 824196 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Mogućnost primjene holografije u muzejima i galerijama
(The possibility of application of holography in museums and galleries)
Autori
Vujica, Milena
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski
Fakultet
Grafički fakultet
Mjesto
Zagreb
Datum
22.09
Godina
2014
Stranica
49
Mentor
Damir Modrić
Neposredni voditelj
Petric Maretić, Katja
Ključne riječi
holografija; hologram; primjena holograma; suvremena umjetnost
(holography; hologram; application of holograms; contemporary art)
Sažetak
S gledišta dizajna i vizualne kulture hologrami su specifičan način oblikovanja vizualnog identiteta i individualizacije proizvoda, te imaju potencijalnu komercijalnu i umjetničku vrijednost, dok se razvojem multimedijalnih sadržaja otvaraju nove mogućnosti primjene holografije. Posebnost holografije leži u tome što može točno reproducirati trodimenzionalnu kopiju izvornog objekta, a takva kopija iznimno je realna, i često izgleda kao sam objekt, jer hologram reproducira sve karakteristike stvarnog objekta, njegovu veličinu, oblik i teksturu. Umjetnička vrijednost holograma, kao i svake druge tehnologije koja se uspješno infiltrirala u umjetnost, te je posve izmijenila, nikako nije upitna, a holografija kao novi medij postala je veoma zanimljiva suvremenim umjetnicima koji s njom rado eksperimentiraju. Tehničke postavke i repromaterijali potrebni za izradu i projekciju holograma osnova su za uspješnu realizaciju zamišljene umjetničke forme, te je nužno poznavanje osnovnih fizikalnih principa koji su bitni prilikom dizajniranja i primjene holografije, a što otvara mjesto za suradnju znanstvenika i umjetnika. Kroz rad je, na primjeru hologramske instalacije postavljene u Muzeju suvremene umjetnosti u Zagrebu, među posjetiteljima provedena anketa čiji rezultati opisuju doživljaj koji primjena holograma, kao novog informacijsko-komunikacijskog medija, ostavlja na neposrednog promatrača, što daje realan podatak o potencijalnoj budućnosti ovakvog medija i načina izražavanja.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Grafička tehnologija
Napomena
Http://eprints.grf.unizg.hr/2169/
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Grafički fakultet, Zagreb