Pregled bibliografske jedinice broj: 823909
"Znanje o moru" i edukacija nastavnika za buduće održivo korištenje morskih resursa
"Znanje o moru" i edukacija nastavnika za buduće održivo korištenje morskih resursa // Znanstveno-stručni skup Održivi razvoj i odgojno - obrazovni sustav Hrvatske, Zbornik radova / Radeka, Igor ; Vican, Dijana ; Petani, Rozana ; Miočić, Marijana (ur.).
Zadar: Sveučilište u Zadru ; Dječji vrtić , , Radost'', Zadar, 2017. str. 101-111 (predavanje, domaća recenzija, cjeloviti rad (in extenso), stručni)
CROSBI ID: 823909 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
"Znanje o moru" i edukacija nastavnika za buduće
održivo korištenje morskih resursa
(“Ocean literacy“ and education of teachers for a
future sustainable use of marine resources)
Autori
Mokos, Melita ; Vican, Dijana
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), stručni
Izvornik
Znanstveno-stručni skup Održivi razvoj i odgojno - obrazovni sustav Hrvatske, Zbornik radova
/ Radeka, Igor ; Vican, Dijana ; Petani, Rozana ; Miočić, Marijana - Zadar : Sveučilište u Zadru ; Dječji vrtić , , Radost'', Zadar, 2017, 101-111
ISBN
978-953-331-154-8
Skup
Održivi razvoj i odgojno-obrazovni sustav Hrvatske
Mjesto i datum
Zadar, Hrvatska, 12.05.2016. - 13.05.2016
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Domaća recenzija
Ključne riječi
čovjek ; more ; povezanost ; usavršavanje nastavnika
(human ; ocean ; connection ; teacher training)
Sažetak
Mora i oceani omogućavaju život na Zemlji. Njihova uloga u reguliranju klime, proizvodnji kisika i prehrani svjetskog stanovništva je neprocjenjiva. Da bi se morski resursi koristili na održiv način, potrebno je djeci, učenicima, mladima i odraslima pružiti informaciju o međusobnoj povezanosti i ovisnosti čovjeka i mora, kako bi odluke koje imaju utjecaj na morski okoliš svi oni donosili na što odgovorniji način. U radu se objašnjava globalni koncept znanje o moru pod kojim se podrazumijeva stjecanje znanja, razvoj umijeća i sposobnosti te osobne i kolektivne odgovornosti kao i svijesti o načinima na koje more djeluje na čovjeka i čovjek na more. Europska znanstvena zajednica koja se bavi znanstvenim istraživanjem mora prihvatila je termin znanje o moru, te ga je razvila kao koncept i započela s njegovim promicanjem širom Europe. Budući da je Hrvatska zemlja s preko 5800 km obale i morskom površinom preko 31 000 km2 povezana s Jadranskim morem, primjena koncepta znanje o moru predstavlja osuvremenjivanje i unaprjeđivanje odgoja i obrazovanja na predtercijarnoj i tercijarnoj razini. U radu se razmatraju specifičnosti koncepta, mogućnosti njegove primjene u hrvatskom obrazovnom sustavu, te ograničenja primjene koji zahtijevaju promjene u inicijalnom obrazovanju nastavnika i sustavnom profesionalnom usavršavanju svih neposrednih nositelja odgojno-obrazovnog rada.
Izvorni jezik
Hrvatski, engleski
Znanstvena područja
Biologija, Pedagogija