Pregled bibliografske jedinice broj: 823822
Menadžment izazovi - "Organizacija koja uči" kao okosnica nove poslovne paradigme
Menadžment izazovi - "Organizacija koja uči" kao okosnica nove poslovne paradigme // Economics & Economy (Podgorica), 2 (2015), 5; 19-31 (podatak o recenziji nije dostupan, članak, znanstveni)
CROSBI ID: 823822 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Menadžment izazovi - "Organizacija koja uči" kao okosnica nove poslovne paradigme
(Management Challenges - "Learning Organisation" as a backbone of new Business Paradigm)
Autori
Lojpur, S. Anđelko ; Lamza-Maronić, Maja ; Serdarušić, Hrvoje ; Radević, Ivan
Izvornik
Economics & Economy (Podgorica) (2336-9213) 2
(2015), 5;
19-31
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni
Ključne riječi
Learning organization; management of changes; intellectual capital; knowledge
Sažetak
Svijet u kome funkcionišu savremene organizacije je konstantno u promjenama koje su zahvatile i poslovni ambijent. Menadžerski modeli, alati i vještine iz industrijske revolucije, uglavnom temeljeni na zastarjelom načinu razmišljanja i mehanicističkom (inženjerskom) pristupu, objektivno ne mogu se kvalitetno primijeniti na nove faktore, kakvim se mogu smarati koncept organizacije koja uči, intelektualni kapital, digitalni menadžment i sl., takoda nije čudo što rezultati uglavnom izostaju. Naime, sve potencijalne prednosti koje jedno preduze će u procesu funkcionisanja može da efektuira mogu biti poništene ukoliko njegova uprava nije sposobna da se i sama mijenja. Današnje, kompleksno okruženje, više ne traži nove teorije, već ljude koji znaju razmišljati strateški i to provesti u djelo, tj. da upravljaju promjenama. Iz toga proizilazi potreba uspostavljanja uprave sposobnih, što bi se još bliže moglo označiti kao prihvatanje koncepta “menadžmenta znanjem”. Ovaj rad zasniva se na postavci da su ključni, tradicionalni principi menadžmenta iz 19. i 20. vijeka dovedeni u pitanje, bolje reći da su time odbrojani dani „intuiciji“ i floskulama tipa „tako radimo godinama“. U tom smislu zalažemo se za uspostavljanje “organizacije koja uči“ što je posao i zadatak menadžera, a u kranjem pomaže oslobađanju kreativne energije zaposlenih ispoljene u formi intelektualnog kapitala.
Izvorni jezik
Cnr
Znanstvena područja
Ekonomija
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Ekonomski fakultet, Osijek