Pregled bibliografske jedinice broj: 823739
Osobe s motoričkim poremećajima i roditeljstvo
Osobe s motoričkim poremećajima i roditeljstvo, 2016., diplomski rad, diplomski, Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet, Zagreb
CROSBI ID: 823739 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Osobe s motoričkim poremećajima i roditeljstvo
(People with physical disabilities and parenting)
Autori
Živčić, Kristina
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski
Fakultet
Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet
Mjesto
Zagreb
Datum
27.06
Godina
2016
Stranica
72
Mentor
Pinjatela, Renata
Ključne riječi
roditeljstvo; motorički poremećaji; potreba za podrškom
(parenthood; physical disability; support needs)
Sažetak
Cilj istraživanja je bio ispitati i utvrditi postoji li podrška roditeljstvu osoba s motoričkim poremećajima te u kojoj mjeri osobe imaju potrebu za podrškom. Istraživanje je provedeno pomoću anketnog upitnika kreiranog za ovo istraživanje. Osim toga, ovim istraživanjem nastojalo se ispitati reakcije okoline, obitelji te kako je ona povezana sa komunikacijom sa nastavnicima/odgajateljima djeteta i procjenom okoline o roditeljskoj kompetentnosti. U istraživanju je sudjelovalo 32 roditelja sa područja cijele Hrvatske. Rezultati su pokazali da su roditelji s kongenitalnim invaliditetom statistički značajno nezadovoljniji upoznavanjem sa drugim roditeljima, kvalitetom informacija o odgoju te procjenom okoline o roditeljskoj kompetentnosti. Roditelji koji su imali potrebu za nekim oblikom podrške roditeljstvu su statistički nezadovoljniji svojom mogućnošću određivanja granica u odgoju, upoznavanjem s drugim roditeljima, kvalitetom dostupnih informacija te su nezadovoljniji procjenom okoline o njihovoj roditeljskoj kompetentnosti od roditelja koji smatraju da im nije potrebna podrška u roditeljskoj ulozi. Temeljem dobivenih rezultata, proizlaze preporuke za unaprijeđenje roditeljstva kod osoba s motoričkim poremećajima i života njihove djece kroz: senzibilizaciju društva na roditeljstvo kod osoba s motoričkim poremećajima ; edukaciju članova obitelji o pravima i mogućnostima osoba s motoričkim poremećajima ; edukaciju medicinskih stručnjaka za rad sa osobama s motoričkim poremećajima ; poticanje obrazovnih institucija na bolje uključivanje roditelja u obrazovne procese djece ; osnaživanje osoba s motoričkim poremećajima da osnuju obitelj ako to žele ; razvoj programa savjetovanja i grupa podrške za roditelje s motoričkim poremećajma. Zbog malog broja sudionika istraživanja, rezultate nije moguće generalizirati, međutim, ovo istraživanje može biti polazište za daljnja istraživanja o potrebama roditelja s motoričkim poremećajima u ostvarivanju njihove roditeljske uloge.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet, Zagreb
Profili:
Renata Pinjatela
(mentor)