Pregled bibliografske jedinice broj: 823651
Perspektiva učenika razredne nastave prema djeci s teškoćama u razvoju i osobama s invaliditetom tijekom radionice primjenom vođeno gledanoga filma
Perspektiva učenika razredne nastave prema djeci s teškoćama u razvoju i osobama s invaliditetom tijekom radionice primjenom vođeno gledanoga filma // Unapređenje kvalitete života djece i mladih, Tematski zbornik II dio, VII Međunarodna naučno-stručna konferencija ˝Unapređenje kvalitete života djece i mladih˝ 24-26.06.2016. godine, Tuzla, Bosna i Hercegovina / Medina Vantić-Tanjić, Milena Nikolić (ur.).
Tuzla, 2016. str. 205-214 (predavanje, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
CROSBI ID: 823651 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Perspektiva učenika razredne nastave prema
djeci s teškoćama u razvoju i osobama s
invaliditetom tijekom radionice primjenom
vođeno gledanoga filma
(The perspective of primary school students
towards children with developmental
difficulties and persons with disabilities
during the workshop of guided watched movie)
Autori
Femec, Luka ; Stančić, Zrinjka ; Mašić, Valentina
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni
Izvornik
Unapređenje kvalitete života djece i mladih, Tematski zbornik II dio, VII Međunarodna naučno-stručna konferencija ˝Unapređenje kvalitete života djece i mladih˝ 24-26.06.2016. godine, Tuzla, Bosna i Hercegovina
/ Medina Vantić-Tanjić, Milena Nikolić - Tuzla, 2016, 205-214
Skup
7. Međunarodna naučno-stručna konferencija ˝Unapređenje kvalitete života djece i mladih˝
Mjesto i datum
Tuzla, Bosna i Hercegovina, 24.06.2016. - 26.06.2016
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Ključne riječi
film ; učenici tipične populacije ; osobe s invaliditetom ; inkluzivno društvo
(movie ; typical student population ; persons with disability ; inclusive society)
Sažetak
Cilj ovoga rada je prikaz perspektive učenika tipične populacije prema djeci s teškoćama u razvoju i osobama s invaliditetom primjenom metode vođeno gledanoga filma. Film kao popularno medijsko sredstvo (Stančić i sur., 2011) pruža mogućnost prenošenja informacija te kreiranje interaktivnih vođenih rasprava u svrhu senzibilizacije i edukacije učenika tipične populacije. Kreirana je radionica bazirana na metodi vođeno gledanoga filma u kojoj glavni lik ima određenu vrstu teškoće ili invaliditeta. U sklopu jednog školskog sata prilagođen je animirani film „U potrazi za Nemom“ na način da sadržava ključne momente i interakciju glavnih likova u kojima se analizira njihov međusobni odnos i tijekom kojeg učenici imaju priliku prenijeti iskustva iz vlastitoga života. U ovom radu prikazana je radionica provedena u tri osnovne škole na području Koprivničko-križevačke županije u Republici Hrvatskoj u kojima su sudjelovali učenici drugih razreda (N=57). Analizirani su odgovori učenika na tri postavljena od kojih je jedno vezano uz uočavanje teškoće glavnoga lika, dok su druga dva vezana za osobno mišljenje učenika te njihovo postupanje u određenim životnim situacijama. Odgovori učenika obrađeni su kvalitativnom metodom, a dobiveni rezultati pokazuju zadovoljavajuću informiranost i osviještenost učenika prema problemima osoba s invaliditetom u svakodnevnom životu. Vođeno gledani film pokazao se kao dobra metoda rane senzibilizacije i edukacije učenika tipične populacije koji unutar medijske kulture daje mogućnost zanimljivog i novog načina učenja. Kroz interaktivan i inkluzivan pristup učenici imaju priliku iznositi vlastita mišljenja te kroz vođenu raspravu osvijestiti potrebe razvijanja i razumijevanja inkluzivnog društva.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Sociologija, Psihologija, Pedagogija
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet, Zagreb