Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 823647

Odnos izmišljenih prijatelja, socijalne kompetencije i problema u ponašanju kod djece predškolske i rane školske dobi


Valentina Rabar
Odnos izmišljenih prijatelja, socijalne kompetencije i problema u ponašanju kod djece predškolske i rane školske dobi, 2015., diplomski rad, diplomski, Filozofski fakultet u Rijeci, Rijeka


CROSBI ID: 823647 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Odnos izmišljenih prijatelja, socijalne kompetencije i problema u ponašanju kod djece predškolske i rane školske dobi
(The relationship between imaginary companions, social competence and behavioral problems of preschool and school-age children)

Autori
Valentina Rabar

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski

Fakultet
Filozofski fakultet u Rijeci

Mjesto
Rijeka

Datum
15.12

Godina
2015

Stranica
66

Mentor
Martinac Dorčić, Tamara

Ključne riječi
izmišljeni prijatelj; socijalna kompetencija; internalizirani i eksternalizirani problemi u ponašanju kod djece
(imaginary companions; social competence; internalizing and externalizing behavioral problems)

Sažetak
U ovom istraživanju ispitivan je odnos fenomena izmišljenih prijatelja, socijalne kompetencije i problema u ponašanju na hrvatskom uzorku djece predškolske i rane školske dobi. Osim toga, cilj istraživanja bio je ispitati učestalost i dob javljanja izmišljenih prijatelja, neke pokazatelje interakcije djece s izmišljenim prijateljima, karakteristike izmišljenih prijatelja te karakteristike djece koja ih stvaraju. U istraživanju je sudjelovalo 283 roditelja djece u dobi od 2 do 10 godina starosti, s područja Istarske županije. Roditelji su, osim davanja podataka o izmišljenim prijateljima djece, procjenjivali socijalnu kompetentnost djeteta te internalizirane i eksternalizirane probleme u ponašanju. Rezultati ukazuju kako je 38.2% djece u uzorku imalo izmišljenog prijatelja, pri čemu je najčešća dob javljanja bila 3. godina života. Izmišljeni prijatelji su se češće javljali kod djevojčica, a u uzorku djece koja su imala izmišljenog prijatelja, većina je djece osmišljavala samo jednog prijatelja. U najviše je slučajeva fenomen bio prisutan nekoliko mjeseci. Za 31.5% djece izmišljeni je prijatelj bio dobi podjednake njihovoj, dok je za 93% dječaka te 53% djevojčica on bio i istoga spola. Dobivene su i spolne razlike u ulogama koje su izmišljeni prijatelji imali. Rezultati istraživanja također pokazuju kako su djeca sa i bez izmišljenih prijatelja podjednako socijalno kompetentna. Roditelji djevojčica procijenili su da njihova djeca imaju više internaliziranih problema nego roditelji dječaka, neovisno o prisustvu izmišljenih prijatelja, a dobiveno je da djevojčice s izmišljenim prijateljima imaju značajno više internaliziranih problema od ostale djece. S druge strane, dječaci su češće od djevojčica imali više eksternaliziranih problema, no nije bilo značajnog efekta izmišljenih prijatelja. Dobiveni rezultati upućuju na postojanje određenih razlika između djece sa i bez izmišljenih prijatelja te na moguće implikacije fenomena izmišljenih prijatelja na pozitivni i negativni razvoj djeteta.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Psihologija



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Filozofski fakultet, Rijeka

Profili:

Avatar Url Tamara Martinac-Dorčić (mentor)


Citiraj ovu publikaciju:

Valentina Rabar
Odnos izmišljenih prijatelja, socijalne kompetencije i problema u ponašanju kod djece predškolske i rane školske dobi, 2015., diplomski rad, diplomski, Filozofski fakultet u Rijeci, Rijeka
Valentina Rabar (2015) 'Odnos izmišljenih prijatelja, socijalne kompetencije i problema u ponašanju kod djece predškolske i rane školske dobi', diplomski rad, diplomski, Filozofski fakultet u Rijeci, Rijeka.
@phdthesis{phdthesis, year = {2015}, pages = {66}, keywords = {izmi\v{s}ljeni prijatelj, socijalna kompetencija, internalizirani i eksternalizirani problemi u pona\v{s}anju kod djece}, title = {Odnos izmi\v{s}ljenih prijatelja, socijalne kompetencije i problema u pona\v{s}anju kod djece pred\v{s}kolske i rane \v{s}kolske dobi}, keyword = {izmi\v{s}ljeni prijatelj, socijalna kompetencija, internalizirani i eksternalizirani problemi u pona\v{s}anju kod djece}, publisherplace = {Rijeka} }
@phdthesis{phdthesis, year = {2015}, pages = {66}, keywords = {imaginary companions, social competence, internalizing and externalizing behavioral problems}, title = {The relationship between imaginary companions, social competence and behavioral problems of preschool and school-age children}, keyword = {imaginary companions, social competence, internalizing and externalizing behavioral problems}, publisherplace = {Rijeka} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font