Pregled bibliografske jedinice broj: 823634
Prikaz perspektive učenika nižih razreda osnovne škole prema djeci s teškoćama u razvoju i osobama s invaliditetom obzirom na mjesto škole
Prikaz perspektive učenika nižih razreda osnovne škole prema djeci s teškoćama u razvoju i osobama s invaliditetom obzirom na mjesto škole // Izazovi inkluzivnog odgoja i obrazovanja, Zbornik sažetaka 11. interdisciplinarnog kongresa edukacijskih rehabilitatora s međunarodnim sudjelovanjem / Zlatko Bukvić (ur.).
Varaždin, 2016. str. 83-84 (predavanje, nije recenziran, sažetak, znanstveni)
CROSBI ID: 823634 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Prikaz perspektive učenika nižih razreda osnovne škole prema djeci s teškoćama u razvoju i osobama s invaliditetom obzirom na mjesto škole
(Review of the perspective of students in lower grades of primary school towards children with developmental difficulties and persons with disabilities considering the location of the school)
Autori
Luka Femec ; Zrinjka Stančić ; Valentina Mašić
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, znanstveni
Izvornik
Izazovi inkluzivnog odgoja i obrazovanja, Zbornik sažetaka 11. interdisciplinarnog kongresa edukacijskih rehabilitatora s međunarodnim sudjelovanjem
/ Zlatko Bukvić - Varaždin, 2016, 83-84
ISBN
978-953-58871-0-2
Skup
11. interdisciplinarni kongres edukacijskih rehabilitatora s međunarodnim sudjelovanjem ˝Izazovi inkluzivnog odgoja i obrazovanja˝
Mjesto i datum
Varaždin, Hrvatska, 28.04.2016. - 30.04.2016
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Nije recenziran
Ključne riječi
film ; učenici tipične populacije ; škola ; inkluzija
(movie ; typical student population ; school ; inclusion)
Sažetak
Film kao dio medijske kulture i popularan sadržaj mlađe generacije predstavlja zanimljiv način interaktivnog učenja, podizanja razine svjesnosti i promicanja ljudskih prava (Connor i Bejoian, 2006). Cilj ovoga rada je predstaviti perspektive učenika nižih razreda osnovnih škola uključenih u radionicu vođeno gledanog filma prema djeci s teškoćama u razvoju i osobama s invaliditetom te ih usporediti obzirom na mjesto škole. Za radionicu vođeno gledanog filma u trajanju od jednog školskog sata (Stančić i sur., 2011) prilagođen je animirani film „U potrazi za Nemom“, film sadržava ključne momente i interakciju glavnog lika s teškoćom i ostalih likova putem kojih se potiče učenike na aktivnu raspravu i razmišljanje o stvarnim situacijama u životu. Učenici četvrtih razreda dviju osnovnih škola na području Koprivničko- križevačke županije, škola1 (N=24) i škola2 (N=39) nakon odgledanog filma i završne rasprave odgovarali su na tri istraživačka pitanja: Koja je bila Nemina teškoća i je li ona predstavljala kakav problem Nemi?, Bi li ti štitio ili poticao Nemu u igri i zašto?, Kada bi imao ljubimca s nekom teškoćom, bi li ga zadržao i zašto?. Odgovori učenika obrađeni su kvalitativnom metodom te pokazuju zadovoljavajuću razinu poznavanja svakodnevnih teškoća djece i osoba s invaliditetom, no nisu nađene značajne razlike u odgovorima učenika obzirom na mjesto škole. Dobiveni rezultati učenika vjerojatno su posljedica utjecaja škole na informiranost učenika te dostupnosti medijskih sadržaja. Vođeno gledanim inkluzivnim filmom moguće je poticati kritičko mišljenje učenika te uočavanja značajnih momenata u filmu, ključnih za razumijevanje ljudskih odnosa i razvijanje inkluzivnog odgoja i obrazovanja.
Izvorni jezik
Hrvatski
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet, Zagreb