Pregled bibliografske jedinice broj: 823515
Razlike po spolu u stavovima o volontiranju učenika medicinske škole
Razlike po spolu u stavovima o volontiranju učenika medicinske škole // Sestrinski glasnik, 21 (2016), 1; 23-27 doi:10.11608/sgnj.2016.21.005 (domaća recenzija, članak, znanstveni)
CROSBI ID: 823515 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Razlike po spolu u stavovima o volontiranju učenika
medicinske škole
(Gender differences and attitude on volunteering
among nursing school students)
Autori
Kozina, Mirjana ; Mimica, Ninoslav
Izvornik
Sestrinski glasnik (1331-7563) 21
(2016), 1;
23-27
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni
Ključne riječi
volontiranje ; stav ; djevojke ; dječaci ; slobodno vrijeme
(volunteering ; attitude ; females ; male ; free time)
Sažetak
Cilj: Istražiti postoje li razlike po spolu u stavovima o volontiranju učenika škole za medicinske sestre, izboru volonterskih aktivnosti i prethodnom iskustvu u volontiranju. Ispitanici i metode: Provedeno je ispitivanje [anonimna anketa] učenika prvih i četvrtih razreda Škole za medicinske sestre Vrapče, u mjesecu ožujku 2014. godine. Uporabljen je upitnik o volontiranju prema Lediću iz 2001. godine. U istraživanje je bio uključen je 161 učenik u starosnoj dobi od 14 do 20 godina [djevojčica 113 (70, 6%) ; dječaci 45 (28, 2%)]. Dva učenika nisu se izjasnila o spolu, a jedan je upitnik isključen iz analize. Ukupan broj ispitanika iznosi 160. Korištene su metode deskriptivne statistike [hi-kvadrat i t-test]. Rezultati: Postoje razlike u poznavanju definicije volontiranja na razini rizika manjoj od [1% (p = 0, 6%)] u korist djevojčica [6% hi-kvadrat = 7, 612 (p = 0, 006)]. Djevojčice su spremnije volontirati, nego li dječaci (hi-kvadrat = 23, 013 ; p = 0), one pokazuju viši stupanj empatije [hi- kvadrat = 13, 855 ; p = 0)] i spremnije su pomagati drugima. Pri tome se osječaju korisnijima u odnosu na dječake [hi-kvadrat = 3, 901 ; p = 0, 048)]. Analiza općih stavova o volontiranju pokazuje da se djevojke znatno više slažu s tvrdnjom da volontiranje može pomoči u rješavanju osobnih problema [p = 2, 4%] te da je volontiranje dobar način kako provesti slobodno vrijeme [p = 0%]. Svi ispitanici navode niski stupanj volonterskog iskustva. Dječaci su imali više volonterskog iskustva [hi-kvadrat = 4, 074 (p = 0, 044)]. Navedena razlika posebno je izražena u četvrtom razredu gdje je volontersko iskustvo dječaka veće i na razini rizika manjoj od 5% (p = 1, 9). Dječaci su skloniji volontiranju u okviru političkih stranaka [hi-kvadrat = 12, 608 (p = 0)] i raditi bez naknade s ciljem dobivanja posla [hi- kvadrat = 5, 847 (p = 0, 016)]. Zaključak: Dobiveni rezultati upućuju na mogućnost i potrebu planiranih volonterskih aktivnosti u slobodno vrijeme učenika za aktivniju ulogu mladih u suvremenom društvu.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Kliničke medicinske znanosti
Citiraj ovu publikaciju:
Časopis indeksira:
- Scopus