Pregled bibliografske jedinice broj: 823442
Mjerila ocjenjivanja u razrednoj nastavi
Mjerila ocjenjivanja u razrednoj nastavi / Halačev, Slavenka (ur.).
Zagreb: Školska knjiga, 2016
CROSBI ID: 823442 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Mjerila ocjenjivanja u razrednoj nastavi
(Evaluation criteria in primary school)
Autori
Stanić, Ivana ; Borić, Edita
Vrsta obrazovnog materijala
Udžbenik (visokoškolsko obrazovanje)
Izdavač
Školska knjiga
Grad
Zagreb
Godina
2016
Stranica
128
ISBN
978-953-0-30723-0
Ključne riječi
mjerila ; ocjenjivanje ; rezredna nastava
(evaluation ; criteria ; primary school)
Sažetak
Udžbenik je namijenjen svim sveučilišnim nastavnicima za ostvarivanje didaktičko - metodičkih nastavnih umijeća. Svrha je udžbenika omogućiti/pomoći prvenstveno studentima, učiteljima pripravnicima, učiteljima, asistentima, znanstvenim novacima, ali sveučilišnim nastavnicima u stvaranju/kreiranju nastavnih programa i nastave u cilju što uspješnijeg poučavanja usmjerenih na ishode učenja pri izradi i kreiranju mjerila u ocjenjivanju. Didaktičko- pedagoški pristup učitelja učeniku postavlja prvu razinu na kojoj se razvija osobni interes učenika. Diskurs se postavlja na individualizirani pristup u nastavnom procesu koji je važan je kod poticanja osobnog razvoja učenika iz kojeg proizlazi i osposobljenost za samovrednovanje osobnog napretka. Transparentnost i objektivnost u ocjenjivanju popraćena jasno iznesenim mjerilima ocjenjivanja izoštrava cjelovitost odgojno- obrazovnog sustava jer kod učenika predočava jasne pokazatelje ostvarenih ishoda prema razinama njihove ostvarenosti. Učestalo vrednovanje učeničkih postignuća tijekom nastavnog procesa utječe na objektivnost ocjenjivanja i umanjuje subjektivni utjecaj učitelja. Kvalitetnim jednoznačnim instrumentom vrednovanja učitelj dobiva povratnu informaciju o ostvarenosti učeničkih postignuća. Cilj je udžbenika poticati kreativnost i darovitost učenika, te uvažavanje različitosti u konkretnim nastavnim situacijama, ali i razvijanje svjesnosti kod učitelja u provođenju nastavnog procesa utemeljenih na ishodima učenja koje doprinosi poticanju učeničkih postignuća, a oblikuje se jasno iznesenim mjerilima ocjenjivanja. Uz glavni cilj pojavit će se i sporedni ciljevi koji će rasvijetliti razliku u motivaciji učitelja za primjenom istoznačnih mjerila, kao i pokazatelja rada učitelja. Usmjeravajući nastavni proces na dokazivanje ishoda učenja i vrednovanje kroz skalu ocjenjivanja naglašava se kompetentnost, kreativnost i stručnost učitelja usmjerenih na postignuća učenika. Kompetencije učitelja upotpunjuju nove dimenzije funkcionalnosti u kojima cjeloživotno učenje učitelja potiče razvoj suvremenog društva. Analiziranje ponašanja te usustavljivanje drugačije strukture funkcionalnosti usmjerene na život u kojem je učenje temelj stvaranja osobnog identiteta ostavlja trag na svakom pojedincu, učeniku, roditelju, društvu. O ocjenjivanju kao području didaktike pisalo se kroz niz strategija koje su se primjenjivale u sustavu odgoja i obrazovanja. Nastavno na navedeno znanstvene literature na hrvatskom jeziku koja se bavi mjerilima ocjenjivanja u razrednoj nastavi gotovo da i nema, uglavnom se radi o publicističkim naslovima iz kojih se mogu iščitati korisne, općenite spoznaje o ocjenjivanju, metodama poučavanja, planiranju i postupcima uspješnog poučavanja i učenja.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti, Osijek