Pregled bibliografske jedinice broj: 823373
KONSTRUKCIJA, VALIDACIJA I PRIMJENA BILATERALNIH KINEZIOLOŠKIH TESTOVA ZA PROCJENU RAZINE LOKOMOTORNIH I MANIPULATIVNIH MOTORIČKIH ZNANJA KOD SEDMOGODIŠNJAKA
KONSTRUKCIJA, VALIDACIJA I PRIMJENA BILATERALNIH KINEZIOLOŠKIH TESTOVA ZA PROCJENU RAZINE LOKOMOTORNIH I MANIPULATIVNIH MOTORIČKIH ZNANJA KOD SEDMOGODIŠNJAKA, 2016., doktorska disertacija, Kineziološki fakultet, Split
CROSBI ID: 823373 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
KONSTRUKCIJA, VALIDACIJA I PRIMJENA BILATERALNIH KINEZIOLOŠKIH TESTOVA ZA PROCJENU RAZINE LOKOMOTORNIH I MANIPULATIVNIH MOTORIČKIH ZNANJA KOD SEDMOGODIŠNJAKA
(CONSTRUCTION, VALIDATION AND APPLICATION OF BILATERAL KINESIOLOGICAL TESTS FOR LOCOMOTOR AND MANIPULATIVE MOTOR KNOWLEDGE ESTIMATION)
Autori
Lovrić, Franjo
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, doktorska disertacija
Fakultet
Kineziološki fakultet
Mjesto
Split
Datum
17.06
Godina
2016
Stranica
127
Mentor
Miletić, Đurđica ; Jelaska, Igor
Ključne riječi
metrijske karakteristike; bazična motorička znanja; ambidekstrija; tjelesno držanje; kineziološki aktivitet.
(metric characteristics; fundamental motor skills; ambidexterity; body posture; physical activity)
Sažetak
Glavni cilj ovoga istraživanja je konstrukcija i validacija bilateralnih kinezioloških testova za procjenu razine lokomotornih i manipulativnih motoričkih znanja kod sedmogodišnjaka. Uzorak ispitanika sačinjavalo je 78 djece (35 djevojčica i 43 dječaka) kronološke dobi 7 godina (+/- 6 mjeseci). Na svim ispitanicima primijenjena je skupina od 6 novokonstruiranih bilateralnih testova: tri za procjenu lokomotornih motoričkih znanja, i tri za procjenu manipulativnih motoričkih znanja. Analizirane su morfološke karakteristike, bazične motoričke vještine, sposobnost manipuliranja lijevom i desnom stranom tijela, posturalni status, kineziološki aktivitet i sedentarne aktivnosti. Novokonstruirani lokomotorni i manipulativni testovi primijenjeni su kroz tri točke mjerenja u tri mjeseca. Za utvrđivanje postavljenih ciljeva i ispitivanje hipoteza istraživanja utvrđene u metrijske karakteristike novokonstruiranih testova (osjetljivost, homogenost, pouzdanost), te su korištene sljedeće metode obrade podataka: T-test, multipla regresijska analiza, kanonička korelacijska analiza, te korelacijska analiza. Prema analiziranim rezultatima: (1) dobiveni su metrijski zadovoljavajući testovi za procjenu lokomotornih i manipulativnih motoričkih znanja kod sedmogodišnjaka ; (2) razlike između dječaka i djevojčica evidentirane su samo kod testova za procjenu manipulativnih motoričkih znanja ; (3) nije utvrđena značajna povezanost morfoloških karakteristika, skupa varijabli za procjenu tjelesnog držanja te rezultata testova na Pegboard testu sa novokonstruiranim testovima ; (4) Utvrđena je značajna povezanost nekih novokonstruiranih testova sa motoričkim vještinama ; (5) postoji značajna povezanost gotovo svih novokonstruiranih testova sa kineziološkim aktivitetom. U konačnici, bez obzira da li se kao trenažni cilj postavlja lokomotorna i motorno manipulativna dominacija jedne ili jednakost obiju strana tijela, novokonstruirani testovi imaju svoju praktičnu primjenu. Kao dijagnostički, i testovi tranzitivnih promjena, kao indikator programiranja trenažnog procesa, te pri usmjeravanju djece u sportske aktivnosti. Dobivene razlike po spolu u izvedbi manipulativnih znanja u korist dječaka upućuju na važnost koedukacije, i rada u homogeniziranim grupama te potrebu kineziološki utemeljenog planiranja i programiranja u nastavi TZK već u dobi od sedam godina. Ukupan neorganizirani kineziološki aktivitet djece utječe na razinu izvođenja lokomotornih i manipulativnih motoričkih znanja, pa tako i na ukupnu motoričku ambidekstriju kod djece u dobi od sedam godina.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Kineziološki fakultet, Split