Pregled bibliografske jedinice broj: 823203
Javno-privatno partnerstvo u visokom obrazovanju kao promotor razvoja tržišno primjenjivog znanja
Javno-privatno partnerstvo u visokom obrazovanju kao promotor razvoja tržišno primjenjivog znanja // Andragoški glasnik, 17 (2013), 2; 145-164 (podatak o recenziji nije dostupan, članak, stručni)
CROSBI ID: 823203 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Javno-privatno partnerstvo u visokom obrazovanju kao promotor razvoja tržišno primjenjivog znanja
(Public-private partnership in higher education as a promoter of the development of knowledge applicable to the labour market)
Autori
Molnar, Teodora
Izvornik
Andragoški glasnik (1331-3134) 17
(2013), 2;
145-164
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, stručni
Ključne riječi
istraživanje i razvoj (R&D); javno-privatno partnerstvo (JPP); suradnički razvojni centri (CRC); stakeholderi u visokom obrazovanju
(research and development (R&D); public-private partnership (PPP); collaborative research centres (CRC); stakeholders in higher education)
Sažetak
Propitivanjem suvremenih trendova među stakeholderima u visokom obrazovanju u razvijenim zemljama, u članku se pokušava pokazati kako je jedan od bitnih preduvjeta za postizanje gospodarskog razvoja poticanje formalizirane suradnje između triju skupina aktera: vlade, sveučilišta i industrijskog sektora. U prilog takvoj javno-privatnoj suradnji govore statistike vodećih svjetskih sveučilišta, koja prakticiraju dani tip suradnje, a koji, na njihovim primjerima promatrano, rezultira povećanjem kvantitete i kvalitete outputa u području istraživanja i razvoja (R&D). Suradnja s privatnim partnerima u visokom obrazovanju također u pravilu osigurava studentima, a napose doktorandima, bolju zapošljivost u privatnom sektoru. Poboljšanje zapošljivosti, kao i napredak u R&D-području, rezultat su mentoriranog i organiziranog praktičnog primjenjivanja teorijskih znanja u suradničkim razvojnim centrima (eng. collaborative research centre, CRC), kao i putem obavljanja praksi kod privatnih poslodavaca te rada na strateškim projektima. Prednosti javno-privatnog partnerstva u visokom obrazovanju prevladavaju nad njegovim nedostacima i njegova je implementacija logički zahtjev suvremenog konteksta postindustrijskog razvoja i omasovljavanja visokog obrazovanja.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Politologija
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Fakultet političkih znanosti, Zagreb