Pregled bibliografske jedinice broj: 823093
PARTICIPACIJA UČITELJA U KREIRANJU KULTURE ŠKOLE
PARTICIPACIJA UČITELJA U KREIRANJU KULTURE ŠKOLE // Pedagogija i kultura: teorijsko-metodološka određenja pedagogijske znanosti. / Hrvatić, N. (ur.).
Zagreb: Hrvatsko pedagogijsko društvo, 2013. str. 451-458 (predavanje, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
CROSBI ID: 823093 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
PARTICIPACIJA UČITELJA U KREIRANJU KULTURE ŠKOLE
Autori
Zrilić, Smiljana
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni
Izvornik
Pedagogija i kultura: teorijsko-metodološka određenja pedagogijske znanosti.
/ Hrvatić, N. - Zagreb : Hrvatsko pedagogijsko društvo, 2013, 451-458
ISBN
978-953-99167-4-7
Skup
Pedagogija i kultura
Mjesto i datum
Opatija, Hrvatska, 24.09.2012. - 26.09.2012
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Ključne riječi
socijalna kompetencija; učitelj; učenik; kultura škole
(social competence; pupil; teacher; school culture)
Sažetak
Učiteljevo (su)djelovanje u oblikovanju kulture škole determinirano je njegovim socijalnim kompetencijama koje uključuju empatiju, toleranciju, razumijevanje, prihvaćanje i uvažavanje različitosti, kvalitetnu komunikaciju, uspješno funkcioniranje u međuljudskim odnosima, te osposobljenost za djelovanje u kontekstu multikulturalne zajednice. U svakoj školi i razredu postoje individualne razlike među učenicima: nacionalne, vjerske, kulturne, zatim one koje su proizišle iz socijalnoga statusa, podrijetla, različitosti vezane uz obiteljski kontekst (djeca rastavljenih roditelja, udomljena, posvojena, djeca s jednim roditeljem, bez roditelja), individualne razlike proizašle iz posebnih potreba koje su uvjetovane teškoćama ili darovitošću itd. Nekad se na različitost gledalo kao na nedostatak i u tom je kontekstu i tretirana. Pitanje različitosti u školi danas u središte pozornosti dovodi promišljanje mogućnosti poticanja jednakog i ravnomjernog razvoja svakog pojedinog učenika, bez obzira na njegove individualne razlike. Školski kontekst obogaćen prepoznavanjem i uvažavanjem elemenata razlikovanja elementarna je pretpostavka skladnih odnosa u razredu i kreiranja nastavnog procesa koji individualne razlike podupire kao šansu za učenje i međusobno obogaćivanje. Brojni čimbenici iz obiteljskog, školskog i izvanškolskog socijalnog kruga modeliraju ponašanje sudionika u unutarnjem životu škole određujući prepoznatljivi image i kulturu škole. Učitelj kao moderator aktivnosti i najbliži suradnik učenika (su)kreator je školske kulture, a njegova participacija mora biti prepoznatljiva.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija