Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 823093

PARTICIPACIJA UČITELJA U KREIRANJU KULTURE ŠKOLE


Zrilić, Smiljana
PARTICIPACIJA UČITELJA U KREIRANJU KULTURE ŠKOLE // Pedagogija i kultura: teorijsko-metodološka određenja pedagogijske znanosti. / Hrvatić, N. (ur.).
Zagreb: Hrvatsko pedagogijsko društvo, 2013. str. 451-458 (predavanje, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)


CROSBI ID: 823093 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
PARTICIPACIJA UČITELJA U KREIRANJU KULTURE ŠKOLE

Autori
Zrilić, Smiljana

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni

Izvornik
Pedagogija i kultura: teorijsko-metodološka određenja pedagogijske znanosti. / Hrvatić, N. - Zagreb : Hrvatsko pedagogijsko društvo, 2013, 451-458

ISBN
978-953-99167-4-7

Skup
Pedagogija i kultura

Mjesto i datum
Opatija, Hrvatska, 24.09.2012. - 26.09.2012

Vrsta sudjelovanja
Predavanje

Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija

Ključne riječi
socijalna kompetencija; učitelj; učenik; kultura škole
(social competence; pupil; teacher; school culture)

Sažetak
Učiteljevo (su)djelovanje u oblikovanju kulture škole determinirano je njegovim socijalnim kompetencijama koje uključuju empatiju, toleranciju, razumijevanje, prihvaćanje i uvažavanje različitosti, kvalitetnu komunikaciju, uspješno funkcioniranje u međuljudskim odnosima, te osposobljenost za djelovanje u kontekstu multikulturalne zajednice. U svakoj školi i razredu postoje individualne razlike među učenicima: nacionalne, vjerske, kulturne, zatim one koje su proizišle iz socijalnoga statusa, podrijetla, različitosti vezane uz obiteljski kontekst (djeca rastavljenih roditelja, udomljena, posvojena, djeca s jednim roditeljem, bez roditelja), individualne razlike proizašle iz posebnih potreba koje su uvjetovane teškoćama ili darovitošću itd. Nekad se na različitost gledalo kao na nedostatak i u tom je kontekstu i tretirana. Pitanje različitosti u školi danas u središte pozornosti dovodi promišljanje mogućnosti poticanja jednakog i ravnomjernog razvoja svakog pojedinog učenika, bez obzira na njegove individualne razlike. Školski kontekst obogaćen prepoznavanjem i uvažavanjem elemenata razlikovanja elementarna je pretpostavka skladnih odnosa u razredu i kreiranja nastavnog procesa koji individualne razlike podupire kao šansu za učenje i međusobno obogaćivanje. Brojni čimbenici iz obiteljskog, školskog i izvanškolskog socijalnog kruga modeliraju ponašanje sudionika u unutarnjem životu škole određujući prepoznatljivi image i kulturu škole. Učitelj kao moderator aktivnosti i najbliži suradnik učenika (su)kreator je školske kulture, a njegova participacija mora biti prepoznatljiva.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Pedagogija



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Sveučilište u Zadru

Profili:

Avatar Url Smiljana Zrilić (autor)


Citiraj ovu publikaciju:

Zrilić, Smiljana
PARTICIPACIJA UČITELJA U KREIRANJU KULTURE ŠKOLE // Pedagogija i kultura: teorijsko-metodološka određenja pedagogijske znanosti. / Hrvatić, N. (ur.).
Zagreb: Hrvatsko pedagogijsko društvo, 2013. str. 451-458 (predavanje, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
Zrilić, S. (2013) PARTICIPACIJA UČITELJA U KREIRANJU KULTURE ŠKOLE. U: Hrvatić, N. (ur.)Pedagogija i kultura: teorijsko-metodološka određenja pedagogijske znanosti..
@article{article, author = {Zrili\'{c}, Smiljana}, editor = {Hrvati\'{c}, N.}, year = {2013}, pages = {451-458}, keywords = {socijalna kompetencija, u\v{c}itelj, u\v{c}enik, kultura \v{s}kole}, isbn = {978-953-99167-4-7}, title = {PARTICIPACIJA U\v{C}ITELJA U KREIRANJU KULTURE \v{S}KOLE}, keyword = {socijalna kompetencija, u\v{c}itelj, u\v{c}enik, kultura \v{s}kole}, publisher = {Hrvatsko pedagogijsko dru\v{s}tvo}, publisherplace = {Opatija, Hrvatska} }
@article{article, author = {Zrili\'{c}, Smiljana}, editor = {Hrvati\'{c}, N.}, year = {2013}, pages = {451-458}, keywords = {social competence, pupil, teacher, school culture}, isbn = {978-953-99167-4-7}, title = {PARTICIPACIJA U\v{C}ITELJA U KREIRANJU KULTURE \v{S}KOLE}, keyword = {social competence, pupil, teacher, school culture}, publisher = {Hrvatsko pedagogijsko dru\v{s}tvo}, publisherplace = {Opatija, Hrvatska} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font