Pregled bibliografske jedinice broj: 823091
Mišljenje odgojitelja o individualiziranim odgojno- obrazovnim programima
Mišljenje odgojitelja o individualiziranim odgojno- obrazovnim programima // 5. međunarodni stručni i znanstveni skup na temu Rani i predškolski odgoj i obrazovanje-izazovi i perspektive "Rani i predškolski odgoj i obrazovanje-izazovi i perspektive" : zbornik radova / Mlinarević, Vesnica ; Vonta, Tatjana ; Borovac, Tijana (ur.).
Osijek: Grafika Osijek, 2016. str. 77-86 (ostalo, domaća recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
CROSBI ID: 823091 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Mišljenje odgojitelja o individualiziranim odgojno- obrazovnim programima
(Preschool Teachers' Opinions about Individualized Education Plan)
Autori
Skočić Mihić, Sanja ; Beaudoin, Kathleen ; Krsnik, Marija
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni
Izvornik
5. međunarodni stručni i znanstveni skup na temu Rani i predškolski odgoj i obrazovanje-izazovi i perspektive "Rani i predškolski odgoj i obrazovanje-izazovi i perspektive" : zbornik radova
/ Mlinarević, Vesnica ; Vonta, Tatjana ; Borovac, Tijana - Osijek : Grafika Osijek, 2016, 77-86
ISBN
978-953-97823-8-0
Skup
Međunarodni stručni i znanstveni skup na temu Rani i predškolski odgoj i obrazovanje-izazovi i perspektive (5 ; 2016)
Mjesto i datum
Osijek, Hrvatska, 03.06.2016. - 04.06.2016
Vrsta sudjelovanja
Ostalo
Vrsta recenzije
Domaća recenzija
Ključne riječi
individualizirani odgojno-obrazovni program, inkluzija, odgajatelji, djeca s teškoćama u razvoju
(individualized educational programs, inclusion, preschool teacher, children with disabilities)
Sažetak
Individualizirani pristup odgojno-obrazovnim potrebama djece s teškoćama u razvoju značajno utječe na kvalitetu uključenosti, njihovog napretka i socijalnih kompetencija, a individualizirani odgojno- obrazovni program temelj je rada s ovom djecom. Međunarodno je priznat i zakonski regulirana njegov značaj i za djecu s teškoćama u razvoju u mnogim zemljama, dok u Hrvatskoj ne postoji zakonska regulativa u ranom i predškolskom odgoju i obrazovanju koja obvezuje odgajatelja na izradu i provođenje. Cilj rada bio je ispitati mišljenja odgajatelja o individualiziranim odgojno-obrazovnim programima za djecu s teškoćama i utvrditi postoje li razlike u odnosu na njihova socio-demografska obilježja. U istraživanju je sudjelovao 141 odgajatelj. Korištena je Skala stava odgajatelja prema individualiziranom odgojno-obrazovnom programu (IOOP). Dobivena su dva faktora: (1) spremnosti odgajatelja za primjenom IOOP-a i (2) osposobljenost za primjenom IOOP-a. Odgajatelji izražavaju spremnost izrađivati i provoditi IOOP- a, ali se ne osjećaju dovoljno osposobljenima. Samo 14% odgajatelja izrađuje IOOP za djecu s teškoćama.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija