Pregled bibliografske jedinice broj: 822910
Teorijske postavke prometne marginaliziranosti
Teorijske postavke prometne marginaliziranosti // Hrvatski geografski glasnik, 78 (2016), 1; 73-95 doi:10.21861/HGG.2016.78.01.04 (međunarodna recenzija, pregledni rad, znanstveni)
CROSBI ID: 822910 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Teorijske postavke prometne marginaliziranosti
(Theoretical Postulates of Transport Disadvantage)
Autori
Gašparović, Slaven
Izvornik
Hrvatski geografski glasnik (1331-5854) 78
(2016), 1;
73-95
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, pregledni rad, znanstveni
Ključne riječi
prometna marginaliziranost ; socijalna isključenost ; mobilnost ; dostupnost ; prometna geografija
(transport disadvantage ; social exclusion ; mobility ; accessibility ; transport geography)
Sažetak
Rad se bavi problematikom prometne marginaliziranosti s ciljem opsežnijeg prikaza teorijskih postavki prometne marginaliziranosti kao doprinosa boljem razumijevanju navedene problematike i budućim istraživanjima u okviru prometne geografije i prometnog planiranja. Prometna marginaliziranost označuje pojavu koja može zahvatiti i ljude i prostore, a javlja se ako su mobilnost i dostupnost otežane, ograničene ili onemogućene. Na temelju ekstenzivnog prikupljanja i proučavanja relevantne znanstvene i stručne literature u prvom se dijelu rada predstavljaju definicije prometne marginaliziranosti, nakon toga se prikazuju razni aspekti utjecaja prometne marginaliziranosti na prostor i društvo, dok se na kraju rada opisuju posljedice prometne marginaliziranosti. Prometna marginaliziranost može dovesti i do socijalne isključenosti te bi zbog toga morala postati sastavni dio socijalne politike i prometnog planiranja. This paper deals with the issue of transport disadvantage with the aim of giving a comprehensive overview of transport disadvantage theoretical postulates to provide a better understanding of the mentioned issue and to contribute to future research in the area of transport geography and transport planning. Transport disadvantage is a phenomenon that can affect both people and spaces, and occurs if mobility and accessibility are hindered, limited or disabled. The first part of this paper introduces definitions of transport disadvantage based on an extensive data collection and relevant scientific and professional literature. Next, various aspects of the impact of transport disadvantage on space and society are presented, while the last part of the paper describes the consequences of the impact of transport disadvantage. Transport disadvantage may also lead to social exclusion and, therefore, it should become an integral part of social policy and transport planning.
Izvorni jezik
Hrvatski, engleski
Znanstvena područja
Tehnologija prometa i transport, Geografija
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Prirodoslovno-matematički fakultet, Zagreb
Profili:
Slaven Gašparović
(autor)
Poveznice na cjeloviti tekst rada:
Pristup cjelovitom tekstu rada doi hrcak.srce.hr hrcak.srce.hr doi.orgCitiraj ovu publikaciju:
Časopis indeksira:
- Web of Science Core Collection (WoSCC)
- Emerging Sources Citation Index (ESCI)
- Scopus
Uključenost u ostale bibliografske baze podataka::
- CAB Abstracts
- Geobase
- Current Geographical Publications
- SAGE Urban Studies Abstracts
- CSA Sociological Abstracts
- Scopus
- EBSCO Academic Search Complete