Pregled bibliografske jedinice broj: 822781
PERSPEKTIVE INICIJALNOG I CJELOŽIVOTNOG OBRAZOVANJA UČITELJA U REPUBLICI HRVATSKOJ
PERSPEKTIVE INICIJALNOG I CJELOŽIVOTNOG OBRAZOVANJA UČITELJA U REPUBLICI HRVATSKOJ // Sodobni pristopi poučevanja prihajajočih generacij / Orel, Mojca (ur.).
Ljubljana: EDUvision, 2014. str. 389-396 (predavanje, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
CROSBI ID: 822781 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
PERSPEKTIVE INICIJALNOG I CJELOŽIVOTNOG OBRAZOVANJA UČITELJA U REPUBLICI HRVATSKOJ
(PERSPECTIVES OF INITIAL AND LIFELONG EDUCATION OF TEACHERS IN CROATIA)
Autori
Zrilić, Smiljana
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni
Izvornik
Sodobni pristopi poučevanja prihajajočih generacij
/ Orel, Mojca - Ljubljana : EDUvision, 2014, 389-396
ISBN
978-961-93662-2-6
Skup
Sodobni pristopi poučevanja prihajajočih generacij
Mjesto i datum
Ljubljana, Slovenija, 27.11.2014. - 28.11.2014
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Ključne riječi
inicijalno i cjeloživotno obrazovanje učitelja; suvremena škola; kompetencije.
(initial and lifelong education of teachers; modern school; competence.)
Sažetak
U radu će se elaborirati potreba za novim pristupima u obrazovanju učitelja, kako inicijalnom, tako i cjeloživotnom. Nekad su bitnim dimenzijama učiteljske kompetencije smatrane predmetna i pedagoško -didaktičko-metodička kompetencija, a obuhvaćale su znanja određenog predmeta i vještine implementacije u nastavi, stjecale su se tijekom studija i dalje razvijale praksom ili povremeno nekim oblicima metodičkog stručnog usavršavanja. Suvremeni trendovi u ponašanju učenika, multikulturalne zajednice, disfunkcionalne obitelji i sve češće jednoroditeljske obitelji, inkluzija učenika s teškoćama, izazovi suvremenih tehnologija u nastavi, utjecaj medija, zahtijevaju promjene u sustavu inicijalnog obrazovanja budućih učitelja. Obuhvaćaju uvođenje brojnih novih kolegija, kao što su: Partnerstvo s roditeljima, Prevencija poremećaja u ponašanju, Inkluzijski odgoj i obrazovanje, Metodika rada s darovitim učenicima, Interkulturalna pedagogija, Medijska pedagogija, itd. Osobine koje od učitelja zahtijeva suvremena škola, koja u kontekstu izazova nove paradigme nije samo statični, vanjski promatrač promjena, nego njihov aktivni inicijator, nositelj i čimbenik, nezamislive su bez cjeloživotnog obrazovanja, koje traži učitelja istraživača, inicijatora i nositelja promjena. Stoga je neophodno razvijati i usavršavati i učiteljeve metodološke kompetencije, sudjelovanje u projektima, participiranje u kreiranju obrazovne politike i nacionalnog kurikuluma.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija