Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 822660

Višokoškolski kurikulum kao ishodište stjecanja kompetencija u radu s darovitom djecom i učenicima


Valjan Vukić, Violeta; Zrilić, Smiljana
Višokoškolski kurikulum kao ishodište stjecanja kompetencija u radu s darovitom djecom i učenicima // Suvremeni pristup odgoju i obrazovanju darovite djece i učenika
Zadar, Hrvatska, 2016. (predavanje, nije recenziran, pp prezentacija, ostalo)


CROSBI ID: 822660 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Višokoškolski kurikulum kao ishodište stjecanja kompetencija u radu s darovitom djecom i učenicima

Autori
Valjan Vukić, Violeta ; Zrilić, Smiljana

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, pp prezentacija, ostalo

Skup
Suvremeni pristup odgoju i obrazovanju darovite djece i učenika

Mjesto i datum
Zadar, Hrvatska, 25.02.2016. - 27.02.2016

Vrsta sudjelovanja
Predavanje

Vrsta recenzije
Nije recenziran

Ključne riječi
visokoškolski kurikulum; darovita djeca i učenici; kompetencije učitelja i odgojitelja
(higher education curriculum; gifted children and students; competences of the Teachers and Preschool Teachers)

Sažetak
U odnosu na europske i svjetske standarde u našem društvu još uvijek nije prepoznat potencijal darovite djece, niti postoji dovoljno razvijena svijest o ovom pitanju. Iako u Hrvatskoj postoji Strategija skrbi za darovite učenike čija je misija kreiranje odgojno-obrazovnog sustava koji će težiti potpunom razvitku sposobnosti svakog učenika, činjenica je kako u svim vrtićima i školama djeca nemaju jednake mogućnosti za zadovoljavanje specifičnih odgojno-obrazovnih potreba. Velik broj predškolskih i školskih ustanova često ne može materijalno i financijski odgovoriti na potrebe darovitih pojedinaca. Uz to, jednu od teškoća u identifikaciji i provođenju sustavne podrške darovitim učenicima, predstavlja nedostatak ili nedovoljna stručna osposobljenih djelatnika. Brigu o potrebama i pravima pojedinaca, koji su identificirani kao daroviti, uglavnom preuzimaju njihovi roditelji i poneki stručnjaci, dok potencijali ostale darovite djece i učenika vrlo često ostaju neprepoznati do završetka školovanja. Ključnu ulogu u prepoznavanju i identifikaciji darovite djece i učenika, uz roditelje, u prvom redu imaju odgojitelji i učitelji koji kroz redovitu i dodatnu nastavnu aktivnost imaju mogućnost detektirati potencijalnu darovitost. No, vrlo se često se i oni osjećaju nepozvanima profesionalno istupati u tom području opravdavajući se nedostatkom inicijalnog znanja. U radu će se analizirati kurikulumi visokoškolskih institucija koje se bave obrazovanjem odgojitelja, učitelja i stručnih suradnika u vrtićima i školama u ciljeu utvrđivanja inicijalne kompetentnosti stručnjaka koji sudjeluju u procesu identifikacije i radu s darovitom djecom i učenicima.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Pedagogija



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Sveučilište u Zadru

Profili:

Avatar Url Violeta Valjan-Vukić (autor)

Avatar Url Smiljana Zrilić (autor)


Citiraj ovu publikaciju:

Valjan Vukić, Violeta; Zrilić, Smiljana
Višokoškolski kurikulum kao ishodište stjecanja kompetencija u radu s darovitom djecom i učenicima // Suvremeni pristup odgoju i obrazovanju darovite djece i učenika
Zadar, Hrvatska, 2016. (predavanje, nije recenziran, pp prezentacija, ostalo)
Valjan Vukić, V. & Zrilić, S. (2016) Višokoškolski kurikulum kao ishodište stjecanja kompetencija u radu s darovitom djecom i učenicima. U: Suvremeni pristup odgoju i obrazovanju darovite djece i učenika.
@article{article, author = {Valjan Vuki\'{c}, Violeta and Zrili\'{c}, Smiljana}, year = {2016}, keywords = {visoko\v{s}kolski kurikulum, darovita djeca i u\v{c}enici, kompetencije u\v{c}itelja i odgojitelja}, title = {Vi\v{s}oko\v{s}kolski kurikulum kao ishodi\v{s}te stjecanja kompetencija u radu s darovitom djecom i u\v{c}enicima}, keyword = {visoko\v{s}kolski kurikulum, darovita djeca i u\v{c}enici, kompetencije u\v{c}itelja i odgojitelja}, publisherplace = {Zadar, Hrvatska} }
@article{article, author = {Valjan Vuki\'{c}, Violeta and Zrili\'{c}, Smiljana}, year = {2016}, keywords = {higher education curriculum, gifted children and students, competences of the Teachers and Preschool Teachers}, title = {/}, keyword = {higher education curriculum, gifted children and students, competences of the Teachers and Preschool Teachers}, publisherplace = {Zadar, Hrvatska} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font