Pregled bibliografske jedinice broj: 822660
Višokoškolski kurikulum kao ishodište stjecanja kompetencija u radu s darovitom djecom i učenicima
Višokoškolski kurikulum kao ishodište stjecanja kompetencija u radu s darovitom djecom i učenicima // Suvremeni pristup odgoju i obrazovanju darovite djece i učenika
Zadar, Hrvatska, 2016. (predavanje, nije recenziran, pp prezentacija, ostalo)
CROSBI ID: 822660 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Višokoškolski kurikulum kao ishodište stjecanja kompetencija u radu s darovitom djecom i učenicima
Autori
Valjan Vukić, Violeta ; Zrilić, Smiljana
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, pp prezentacija, ostalo
Skup
Suvremeni pristup odgoju i obrazovanju darovite djece i učenika
Mjesto i datum
Zadar, Hrvatska, 25.02.2016. - 27.02.2016
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Nije recenziran
Ključne riječi
visokoškolski kurikulum; darovita djeca i učenici; kompetencije učitelja i odgojitelja
(higher education curriculum; gifted children and students; competences of the Teachers and Preschool Teachers)
Sažetak
U odnosu na europske i svjetske standarde u našem društvu još uvijek nije prepoznat potencijal darovite djece, niti postoji dovoljno razvijena svijest o ovom pitanju. Iako u Hrvatskoj postoji Strategija skrbi za darovite učenike čija je misija kreiranje odgojno-obrazovnog sustava koji će težiti potpunom razvitku sposobnosti svakog učenika, činjenica je kako u svim vrtićima i školama djeca nemaju jednake mogućnosti za zadovoljavanje specifičnih odgojno-obrazovnih potreba. Velik broj predškolskih i školskih ustanova često ne može materijalno i financijski odgovoriti na potrebe darovitih pojedinaca. Uz to, jednu od teškoća u identifikaciji i provođenju sustavne podrške darovitim učenicima, predstavlja nedostatak ili nedovoljna stručna osposobljenih djelatnika. Brigu o potrebama i pravima pojedinaca, koji su identificirani kao daroviti, uglavnom preuzimaju njihovi roditelji i poneki stručnjaci, dok potencijali ostale darovite djece i učenika vrlo često ostaju neprepoznati do završetka školovanja. Ključnu ulogu u prepoznavanju i identifikaciji darovite djece i učenika, uz roditelje, u prvom redu imaju odgojitelji i učitelji koji kroz redovitu i dodatnu nastavnu aktivnost imaju mogućnost detektirati potencijalnu darovitost. No, vrlo se često se i oni osjećaju nepozvanima profesionalno istupati u tom području opravdavajući se nedostatkom inicijalnog znanja. U radu će se analizirati kurikulumi visokoškolskih institucija koje se bave obrazovanjem odgojitelja, učitelja i stručnih suradnika u vrtićima i školama u ciljeu utvrđivanja inicijalne kompetentnosti stručnjaka koji sudjeluju u procesu identifikacije i radu s darovitom djecom i učenicima.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Sveučilište u Zadru