Pregled bibliografske jedinice broj: 822656
Uloga odgajatelja u "kreiranju" prostornog i materijalnog okruženja u dječjim vrtićima
Uloga odgajatelja u "kreiranju" prostornog i materijalnog okruženja u dječjim vrtićima // Održivi razvoj i odgojno-obrazovni sustav Hrvatske / Vican, Dijana ; Radeka, Igor ; Petani, Rozana ; Miočić, Marijana (ur.).
Zadar: Odjel za pedagogiju Sveučilište u Zadru i Dječji vrtić Radost Zadar, 2016. str. 137-138 (predavanje, domaća recenzija, sažetak, ostalo)
CROSBI ID: 822656 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Uloga odgajatelja u "kreiranju" prostornog i materijalnog okruženja u dječjim vrtićima
(THE ROLE OF THE EDUCATOR IN "CREATING" A SPATIAL AND MATERIAL ENVIRONMENT IN KINDERGARTENS)
Autori
Valjan Vukić, Violeta ; Ivanov, Maja
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, ostalo
Izvornik
Održivi razvoj i odgojno-obrazovni sustav Hrvatske
/ Vican, Dijana ; Radeka, Igor ; Petani, Rozana ; Miočić, Marijana - Zadar : Odjel za pedagogiju Sveučilište u Zadru i Dječji vrtić Radost Zadar, 2016, 137-138
ISBN
978-953-331-100-5
Skup
Održivi razvoj i odgojno-obrazovni sustav Hrvatske
Mjesto i datum
Zadar, Hrvatska, 12.05.2016. - 13.05.2016
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Domaća recenzija
Ključne riječi
unutarnji i vanjski prostor; materijalno okruženje; uloga odgajatelja; djeca
(inner and outer space; material environment; educator’s role; children)
Sažetak
Kvaliteta fizičkog okruženja predškolske ustanove spadaja u najvažnije organizacijske preduvjete učenja djece u odgojno-obrazovnoj ustanovi. Prostor je ogledalo kulture i “slike” koju odrasli imaju o djetetu, a determiniran je specifičnostima određene skupine djece. No, uvelike ovisi i o samom odgajatelju, odnosno o njegovom razumijevanju stvarnih potreba djeteta. Kreiranje prostorno-materijalnog okruženja za učenje jedna je od osnovnih uloga odgajatelja u predškolskim ustanovama. Način na koji odgajatelj sluša, razumije i uvažava, dijete određuje pristup kreiranju okruženja, pa u tom smislu nije nevažno hoće li odgajatelj ohrabrivati djecu da i sama sudjeluju njegovom kreiranju (Solarić, 2014). Prostorno-materijalna organizacija odgojno-obrazovne ustanove treba biti koncipirana tako da bogatom ponudom konkretnih i djeci zanimljivih materijala potiče aktivno konstruiranje znanja, odnosno učenje čineći. Cilj rada je prikazati važnost uloge odgajatelja u kreiranju prostornog i materijalnog okruženja. U radu će se iznijeti rezultati ispitivanja provedenog na uzorku odgajatelja (N=27) u šest dječjih vrtića na području grada Zadra, te dobiti uvid u način organizacije prostornog i materijalonog okruženju u dječjim vrtićima.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija