Pregled bibliografske jedinice broj: 822535
Socijalne kompetencije učitelja u kontekstu cjeloživotnog učenja
Socijalne kompetencije učitelja u kontekstu cjeloživotnog učenja // Perspektive cjeloživotnog obrazovanja učitelja i odgojitelja / Bacalja, Robert (ur.).
Zadar: Sveučilište u Zadru, 2010. str. 208-216 (predavanje, domaća recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
CROSBI ID: 822535 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Socijalne kompetencije učitelja u kontekstu cjeloživotnog učenja
(Teacher's social competences in the context of lifelong learning)
Autori
Valjan Vukić, Violeta
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni
Izvornik
Perspektive cjeloživotnog obrazovanja učitelja i odgojitelja
/ Bacalja, Robert - Zadar : Sveučilište u Zadru, 2010, 208-216
ISBN
978-953-7237-40-0
Skup
Perspektive cjeloživotnog obrazovanja učitelja i odgojitelja
Mjesto i datum
Zadar, Hrvatska, 30.05.2008. - 31.05.2008
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Domaća recenzija
Ključne riječi
Škola; učenik; učitelj; socijalna kompetencija; cjeloživotno učenje; stručno usavršavanje; suvremena škola
(School; student; teacher; social competence; lifelong learning; professional improvement; modern school)
Sažetak
Stalne promjene u suvremenom društvu - znanstvene, tehnološke, gospodarske, kulturne, socijalne - postavljaju pred školu nove zahtjeve i izazove. Promjene u odgojno-obrazovnom sustavu, postavljanje novih zadaća pred škole, uvođenje inovacija nužno traži i promjenjenu ulogu učitelja u njoj. Hirvi (1996, prema Razdevšek-Pučko, 2005) među novim ulogama učitelja i nastavnika naglašava prije svega spremnost i otvorenost za promjene. Znanja stečena na studiju učiteljima više nisu dovoljna, potrebno ih je neprestano dopunjavati novima. Kontinuirana stručna usavršavanja, kao dio ciklusa cjeloživotnog učenja, osigurat će učiteljima neke nove kompetencije kojima će moći odgovoriti zahtjevima suvremene škole. Socijalna kompetencija učitelja bitna je komponenta njegove osobnosti i profesionalnosti. Uz obitelj, kao primarnu socijalnu zajednicu, škola je mjesto koje učenika odgaja i razvija u cjelovitu ličnost. Socijalno kompetentan učitelj osoba je koja kreira ugodan socijalni ambijent i razvija socijalnu kompetenciju svojih učenika. Učenici koji su socijalno kompetentni uspješno će savladati konfliktne situacije i tako pridonijeti ugodnijem školskom ozračju, te u odnosima među vršnjacima promovirati toleranciju, suradnju i kompromis. Stoga, u kontekstu cjeloživotnog učenja, nužno je kroz kurikulum obrazovanja učitelja i različite oblike stručnog usavršavanja, razvijati socijalnu kompetenciju učitelja u suvremenoj školi.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija