Pregled bibliografske jedinice broj: 822516
Pogled na kulturu škole kroz prizmu alternativnih pedagoških koncepcija
Pogled na kulturu škole kroz prizmu alternativnih pedagoških koncepcija // Pedagogija i kultura / Ljubetić, Maja: Zrilić, Smiljana (ur.).
Zagreb: Hrvatsko pedagogijsko društvo, 2013. str. 338-349 (predavanje, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
CROSBI ID: 822516 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Pogled na kulturu škole kroz prizmu alternativnih pedagoških koncepcija
(View of the school culture through the prism of alternative pedagogical concepts)
Autori
Valjan Vukić, Violeta
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni
Izvornik
Pedagogija i kultura
/ Ljubetić, Maja: Zrilić, Smiljana - Zagreb : Hrvatsko pedagogijsko društvo, 2013, 338-349
ISBN
978-953-91167-6-1
Skup
Pedagogija i kultura
Mjesto i datum
Opatija, Hrvatska, 24.09.2012. - 26.09.2012
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Ključne riječi
kultura škole; poticajno okruženje; alternativne pedagoške koncepcije
(school culture; stimulating environment; alternative pedagogical concepts)
Sažetak
Uspješne promjene u odgoju i obrazovanju rezultat su mijenjanja i unapređivanja kulture ustanove, a ne linearno uvedenih inovacija. Kultura se škole ogleda u međusobnim odnosima ljudi, organizacijskom i fizičkom okruženju, a upravo interakcija različitih aspekata okruženja bitno utječe na kvalitetu života i rada svih sudionika. Prostorno i materijalno okruženje u našim školama uređeno je za nastavu usmjerenu na učitelja, iako bi nastava trebala biti usmjerena na učenika. Stvaranje poticajnog prostornog i materijalnog okruženja promijenilo bi ulogu učitelja i učenika, te doprinijelo razvoju kulture škole. Značaj poticajnog okruženja u procesu učenja uočili su istaknuti pedagozi poput Marije Montessori, Rudolfa Steinera, Celestina Freineta i brojnih drugih, koji su kreiranjem takvog okruženja omogućili učeniku aktivnu poziciju u procesu učenja i odrastanja. Kulturu škole moguće je unaprijediti idejama i praksom, renomiranih pedagoških koncepcija, što čine brojne škole u svijetu.
Izvorni jezik
Hrvatski