Pregled bibliografske jedinice broj: 822474
Integrativna didaktika, generičke kompetencije i priprema studenata za svijet rada
Integrativna didaktika, generičke kompetencije i priprema studenata za svijet rada // Knjiga sažetaka - Didaktički izazovi II - Je li novo staro?
Osijek, 2016. str. 23-25 (predavanje, međunarodna recenzija, sažetak, ostalo)
CROSBI ID: 822474 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Integrativna didaktika, generičke kompetencije i priprema studenata za svijet rada
(Integrative didactics, generic competences and preparation of students for the world of work)
Autori
Buljubašić-Kuzmanović, Vesna ; Pažin-Ilakovac, Ružica ; Gazibara, Senka
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, ostalo
Izvornik
Knjiga sažetaka - Didaktički izazovi II - Je li novo staro?
/ - Osijek, 2016, 23-25
Skup
Didaktički izazovi II - Je li novo staro?
Mjesto i datum
Osijek, Hrvatska, 20.05.2016. - 21.05.2016
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Ključne riječi
integrativna didaktika; kompetencije; studenti; svijet rada; visoko obrazovanje
(competencies; higher education; integrative pedagogy; students; the world of work)
Sažetak
Suvremeni teoretičari i analitičari obrazovanja, ali i zapošljavanja, osim stručnih naglašavaju važnost i generičkih kompetencija, njihovu fleksibilnost, multifunkcionalnost i prenosivost u razvoju kulturnog, društvenog, ljudskog i intelektualnog kapitala. Jedna je od glavnih sastavnica tog pristupa promocija ključnih kompetencija potrebnih za tržište rada i cjeloživotno učenje. Prenosive su i primjenjive u različitim kontekstima učenja koji omogućavaju postići ciljeve, riješiti probleme i različite vrste zadataka te pripremiti studente za svijet rada i zapošljavanje. Integrativna didaktika kao teorija povezivanja i djelovanja, cjelokupan sustav odgoja i obrazovanja usmjerava na razvojne procese "znati", "činiti" i "biti". Znati se odnosi na ishode učenja unutar disciplina, činiti na ishode učenja koji povezuju discipline, a biti na ishode učenja koji nadilaze discipline. Mondisciplinarno, kros-disciplinarno i integrativno povezivanje potiče metakognitivno i samoregulirano učenje, doprinosi razvoju funkcionalnog, korisnog i uporabljivog znanja u svakodnevnom životu. Cilj je ovoga rada ispitati koliko se u studijskim programima nastavničkog smjera posvećuje pažnja i vrijeme razvoju generičkih kompetencija te razvidno predočiti njihov doprinos pripremi studenata za svijet rada. Uzorak je obuhvatio 60 (92%) studenata 1. i 2. godine dvopredmetnog diplomskog studija pedagogije. Rezultati istraživanja pokazuju da se tijekom studiranja najviše potiče razvoj interpersonalnih, zatim instrumentalnih, a najmanje sistemskih kompetencija studenata. Sistemske kompetencije ključne su za društvene i kulturne transakcije, integraciju i partnerstvo, rješavanje problema te primjenu znanja u praksi. Potrebno je posvetiti više pažnje i vremena poticanju njihova razvoja tijekom studiranja.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Filozofski fakultet, Osijek