Pregled bibliografske jedinice broj: 822378
Poticanje dječjeg likovnog stvaralaštva i mašte u komunikaciji s kulturnom baštinom
Poticanje dječjeg likovnog stvaralaštva i mašte u komunikaciji s kulturnom baštinom // Školski vjesnik, 65 ; tematski broj (2016), 347-356 (podatak o recenziji nije dostupan, pregledni rad, znanstveni)
CROSBI ID: 822378 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Poticanje dječjeg likovnog stvaralaštva i mašte u komunikaciji s kulturnom baštinom
(Encouraging Visual Art Creativity and Imagination of Children in Communication with Cultural Heritage)
Autori
Pivac, Dunja
Izvornik
Školski vjesnik (0037-654X) 65 ; tematski broj
(2016);
347-356
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, pregledni rad, znanstveni
Ključne riječi
fotografija; kulturna baština; likovni dijalog
(photography; cultural heritage; visual art dialogue)
Sažetak
U radu se naglašava neosporna potreba djece za komuniciranjem s okolinom. Jedan od oblika komunikacije potreban djeci je i likovna ekspresija kojom se ona spontano neverbalno izražavaju još od rane životne dobi. Tijekom obvezne osnovne škole, u nastavnom predmetu Likovna kultura, razvija se likovni govor djece kroz zadatke sadržane u nastavnim temama koje su određene nastavnim planom i programom. Zapitali smo se, kako učenike u dobi od jedanaest, dvanaest godina upoznavati s kulturnom baštinom koja je često i sastavni dio njihovog okruženja, a da im pritom omogućimo likovni dijalog? Kao polazište za ostvarenje spomenutog dijaloga tijekom nastave likovne kulture, učenici su koristili odabrane fotografije kulturne baštine. Fotografija kao slika stvarnosti imala je za učenike prednost pred realnošću predmeta ili objekta, jer su na sliku baštine sami mogli intervenirati, po želji: mijenjati, dopunjavati, interpretirati. Na taj su način, učenici prestali biti pasivni promatrači kulturne baštine. Dapače, postali su njeni aktivni su-stvaratelji. Tako ostvarena likovna komunikacija s baštinom potakla je dječje likovno stvaralaštvo i maštu suprotstavljajući ih uniformnom i šabloniziranom vizualnom komuniciranju kojem su današnja djeca izložena kao vodeći korisnici masovnih i novih medija.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija
Citiraj ovu publikaciju:
Uključenost u ostale bibliografske baze podataka::
- LISA: Library and Information Science Abstracts
- LLBA: Linguistics and Language Behavior Abstracts
- MLA - Modern Language Abstracts
- ProQuest, Periodical Acquisitions, Michigan