Pregled bibliografske jedinice broj: 822148
Vrijeme otvorenog znanja
Vrijeme otvorenog znanja // Metodički ogledi : časopis za filozofiju odgoja, 22 (2015), 2; 79-94 (podatak o recenziji nije dostupan, članak, znanstveni)
CROSBI ID: 822148 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Vrijeme otvorenog znanja
(Time of open knowledge)
Autori
Žarnić, Berislav
Izvornik
Metodički ogledi : časopis za filozofiju odgoja (0353-765X) 22
(2015), 2;
79-94
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni
Ključne riječi
logika vremena; obrazovanje za otvorenost; Jean Piaget; pojmovna promjena; tipologija vremenskih poredaka
(temporal logic; education for openneness; Jean Piaget; conceptual change; typology of tempral orders)
Sažetak
U ovom je radu prepoznata i aksiomatski opisana minimalna teorija vremenskog poretka, koja je nazvana ‘prostim vremenom’. Dodajući ili isključujući uvjete jedinstvenosti i sveobuhvatnosti, pokazali smo kako se prosto vrijeme može razviti u četiri tipa pojmova o vremenskom poretku. Za tri od četiri tipa pronašli smo primjere u povijesti ideja (Newton, Kant, Einstein) te tumačenjem relevantnih citata proveli tipološku klasifikaciju primjera (jaki temporalni monizam, slabi temporalni monizam, jaki temporalni pluralizam). Otkrili smo da se četvrti, nedostajući tip nalazi u dječjoj teoriji vremena (Piaget). U razvoju pojma vremena uočili smo da jedan element logičke strukture pojma vremena mijenja status: od definiranog, preko primitivnog, natrag u status definiranog. Taj smo fenomen slobodno nazvali anomalijom jer se tu ruši kontinuitet logičke strukture u razvoju pojma. Taj uvid još jednom potvrđuje dinamični karakter znanja, ali sada ne samo na materijalnoj strani, nego i na formalnoj. Prema u ranijim radovima utvrđenom odnosu prirode znanja i cilja obrazovanja (Žarnić, 2001), anomaliju smo prepoznali kao razlog obrazovanju za otvorenost. Oslanjajući se na otkriće sistematizacijske snage pojma otvorenosti (Peters, 2010), skicirani su obrisi obrazovanja za otvorenost u odnosu na razvoj pojma vremena i prosvjetiteljsko razumijevanje obrazovanja.
Izvorni jezik
Engleski
Znanstvena područja
Pedagogija, Filozofija
Citiraj ovu publikaciju:
Uključenost u ostale bibliografske baze podataka::
- Philosopher's Index
- ERIH PLUS