Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 822148

Vrijeme otvorenog znanja


Žarnić, Berislav
Vrijeme otvorenog znanja // Metodički ogledi : časopis za filozofiju odgoja, 22 (2015), 2; 79-94 (podatak o recenziji nije dostupan, članak, znanstveni)


CROSBI ID: 822148 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Vrijeme otvorenog znanja
(Time of open knowledge)

Autori
Žarnić, Berislav

Izvornik
Metodički ogledi : časopis za filozofiju odgoja (0353-765X) 22 (2015), 2; 79-94

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni

Ključne riječi
logika vremena; obrazovanje za otvorenost; Jean Piaget; pojmovna promjena; tipologija vremenskih poredaka
(temporal logic; education for openneness; Jean Piaget; conceptual change; typology of tempral orders)

Sažetak
U ovom je radu prepoznata i aksiomatski opisana minimalna teorija vremenskog poretka, koja je nazvana ‘prostim vremenom’. Dodajući ili isključujući uvjete jedinstvenosti i sveobuhvatnosti, pokazali smo kako se prosto vrijeme može razviti u četiri tipa pojmova o vremenskom poretku. Za tri od četiri tipa pronašli smo primjere u povijesti ideja (Newton, Kant, Einstein) te tumačenjem relevantnih citata proveli tipološku klasifikaciju primjera (jaki temporalni monizam, slabi temporalni monizam, jaki temporalni pluralizam). Otkrili smo da se četvrti, nedostajući tip nalazi u dječjoj teoriji vremena (Piaget). U razvoju pojma vremena uočili smo da jedan element logičke strukture pojma vremena mijenja status: od definiranog, preko primitivnog, natrag u status definiranog. Taj smo fenomen slobodno nazvali anomalijom jer se tu ruši kontinuitet logičke strukture u razvoju pojma. Taj uvid još jednom potvrđuje dinamični karakter znanja, ali sada ne samo na materijalnoj strani, nego i na formalnoj. Prema u ranijim radovima utvrđenom odnosu prirode znanja i cilja obrazovanja (Žarnić, 2001), anomaliju smo prepoznali kao razlog obrazovanju za otvorenost. Oslanjajući se na otkriće sistematizacijske snage pojma otvorenosti (Peters, 2010), skicirani su obrisi obrazovanja za otvorenost u odnosu na razvoj pojma vremena i prosvjetiteljsko razumijevanje obrazovanja.

Izvorni jezik
Engleski

Znanstvena područja
Pedagogija, Filozofija



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Filozofski fakultet u Splitu

Profili:

Avatar Url Berislav Žarnić (autor)

Poveznice na cjeloviti tekst rada:

Hrčak

Citiraj ovu publikaciju:

Žarnić, Berislav
Vrijeme otvorenog znanja // Metodički ogledi : časopis za filozofiju odgoja, 22 (2015), 2; 79-94 (podatak o recenziji nije dostupan, članak, znanstveni)
Žarnić, B. (2015) Vrijeme otvorenog znanja. Metodički ogledi : časopis za filozofiju odgoja, 22 (2), 79-94.
@article{article, author = {\v{Z}arni\'{c}, Berislav}, year = {2015}, pages = {79-94}, keywords = {logika vremena, obrazovanje za otvorenost, Jean Piaget, pojmovna promjena, tipologija vremenskih poredaka}, journal = {Metodi\v{c}ki ogledi : \v{c}asopis za filozofiju odgoja}, volume = {22}, number = {2}, issn = {0353-765X}, title = {Vrijeme otvorenog znanja}, keyword = {logika vremena, obrazovanje za otvorenost, Jean Piaget, pojmovna promjena, tipologija vremenskih poredaka} }
@article{article, author = {\v{Z}arni\'{c}, Berislav}, year = {2015}, pages = {79-94}, keywords = {temporal logic, education for openneness, Jean Piaget, conceptual change, typology of tempral orders}, journal = {Metodi\v{c}ki ogledi : \v{c}asopis za filozofiju odgoja}, volume = {22}, number = {2}, issn = {0353-765X}, title = {Time of open knowledge}, keyword = {temporal logic, education for openneness, Jean Piaget, conceptual change, typology of tempral orders} }

Uključenost u ostale bibliografske baze podataka::


  • Philosopher's Index
  • ERIH PLUS





Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font