Pregled bibliografske jedinice broj: 822109
Percepcija studenata o mogućnostima osoba s invaliditetom da udovolje zahtjevima studijskih programa
Percepcija studenata o mogućnostima osoba s invaliditetom da udovolje zahtjevima studijskih programa // Hrvatska revija za rehabilitacijska istraživanja, 50 (2014), 1; 70-80 (međunarodna recenzija, članak, znanstveni)
CROSBI ID: 822109 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Percepcija studenata o mogućnostima osoba s
invaliditetom da udovolje zahtjevima studijskih
programa
(Students perception of disabled peoples ability to
meet the requirements of study programmes)
Autori
Franjkić, Lorena ; Kiš-Glavaš, Lelia ; Novak Žižić, Valentina
Izvornik
Hrvatska revija za rehabilitacijska istraživanja (1331-3010) 50
(2014), 1;
70-80
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni
Ključne riječi
studenti s invaliditetom ; percepcija mogućnosti
(students with disabilities ; perception of the opportunities)
Sažetak
Povećanjem formalne razine obrazovanja, posebice u području visokog obrazovanja, osobe s invaliditetom mogu steći zvanja koja su traženija na otvorenom tržištu rada, čime bi se mogla smanjiti stopa nezaposlenosti osoba s invaliditetom. Međutim, postoje određene prepreke koje studenti s invaliditetom trebaju premostiti, a jednu od njih predstavlja i često negativna percepcija okoline, pa i ostalih studenata, o njihovoj mogućnosti da udovolje zahtjevima različitih studijskih programa koji se nude na našim sveučilištima. Upravo je stoga cilj ovog rada utvrditi je li percepcija ispitanika, studenata Sveučilišta u Zagrebu, o mogućnostima da student s invaliditetom udovolje zahtjevima studijskih programa pozitivna ili negativna, uzimajući u obzir varijable poput spola, područja znanosti, dosadašnjeg iskustva s osobama s invaliditetom, te edukacije o osobama s invaliditetom u okviru kolegija na fakultetu. Podaci su prikupljeni pomoću kratkog anketnog upitnika kreiranog za potrebe ovoga rada, a ispitivanje je provedeno grupno. U ispitivanje je uključeno 630 studenata 3. godine preddiplomskih studija s prigodno odabranih fakulteta i studijskih programa koji reprezentiraju pojedina znanstvena područja sa svih područja znanosti na Sveučilištu u Zagrebu. Za provjeru hipoteza, korišten je Hi-kvadrat test kao metoda obrade podataka. Rezultati pokazuju da, generalno gledajući, većina ispitanika pozitivno percipira mogućnosti studenata s invaliditetom da udovolje zahtjevima studijskih programa, iako se ova percepcija značajno razlikuje u odnosu na vrstu oštećenja studenata s invaliditetom. Utvrđene su značajne razlike u percepciji mogućnosti studenata s invaliditetom među ispitanicima različitog spola, s različitih fakulteta, te s fakulteta različitih područja znanosti, a također je utvrđen i određeni utjecaj iskustva s osobama s invaliditetom, te edukacije o osobama s invaliditetom u sklopu kolegija na fakultetu. U zaključku se ukazuje na potrebu provođenja različitih programa edukacije, informiranja i osvještavanja studenata o značajkama i mogućnostima osoba s invaliditetom, posebice u kontekstu visokoškolskog obrazovanja, kako bi se stvorila ugodna i poticajna atmosfera za daljnje akademsko napredovanje studenata s invaliditetom.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet, Zagreb
Profili:
Lelia Kiš-Glavaš
(autor)
Citiraj ovu publikaciju:
Časopis indeksira:
- Scopus
Uključenost u ostale bibliografske baze podataka::
- PsychINFO
- EBSCO
- SCOPUS
- ERIH
- DOAJ
- GESIS