Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 822109

Percepcija studenata o mogućnostima osoba s invaliditetom da udovolje zahtjevima studijskih programa


Franjkić, Lorena; Kiš-Glavaš, Lelia; Novak Žižić, Valentina
Percepcija studenata o mogućnostima osoba s invaliditetom da udovolje zahtjevima studijskih programa // Hrvatska revija za rehabilitacijska istraživanja, 50 (2014), 1; 70-80 (međunarodna recenzija, članak, znanstveni)


CROSBI ID: 822109 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Percepcija studenata o mogućnostima osoba s invaliditetom da udovolje zahtjevima studijskih programa
(Students perception of disabled peoples ability to meet the requirements of study programmes)

Autori
Franjkić, Lorena ; Kiš-Glavaš, Lelia ; Novak Žižić, Valentina

Izvornik
Hrvatska revija za rehabilitacijska istraživanja (1331-3010) 50 (2014), 1; 70-80

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni

Ključne riječi
studenti s invaliditetom ; percepcija mogućnosti
(students with disabilities ; perception of the opportunities)

Sažetak
Povećanjem formalne razine obrazovanja, posebice u području visokog obrazovanja, osobe s invaliditetom mogu steći zvanja koja su traženija na otvorenom tržištu rada, čime bi se mogla smanjiti stopa nezaposlenosti osoba s invaliditetom. Međutim, postoje određene prepreke koje studenti s invaliditetom trebaju premostiti, a jednu od njih predstavlja i često negativna percepcija okoline, pa i ostalih studenata, o njihovoj mogućnosti da udovolje zahtjevima različitih studijskih programa koji se nude na našim sveučilištima. Upravo je stoga cilj ovog rada utvrditi je li percepcija ispitanika, studenata Sveučilišta u Zagrebu, o mogućnostima da student s invaliditetom udovolje zahtjevima studijskih programa pozitivna ili negativna, uzimajući u obzir varijable poput spola, područja znanosti, dosadašnjeg iskustva s osobama s invaliditetom, te edukacije o osobama s invaliditetom u okviru kolegija na fakultetu. Podaci su prikupljeni pomoću kratkog anketnog upitnika kreiranog za potrebe ovoga rada, a ispitivanje je provedeno grupno. U ispitivanje je uključeno 630 studenata 3. godine preddiplomskih studija s prigodno odabranih fakulteta i studijskih programa koji reprezentiraju pojedina znanstvena područja sa svih područja znanosti na Sveučilištu u Zagrebu. Za provjeru hipoteza, korišten je Hi-kvadrat test kao metoda obrade podataka. Rezultati pokazuju da, generalno gledajući, većina ispitanika pozitivno percipira mogućnosti studenata s invaliditetom da udovolje zahtjevima studijskih programa, iako se ova percepcija značajno razlikuje u odnosu na vrstu oštećenja studenata s invaliditetom. Utvrđene su značajne razlike u percepciji mogućnosti studenata s invaliditetom među ispitanicima različitog spola, s različitih fakulteta, te s fakulteta različitih područja znanosti, a također je utvrđen i određeni utjecaj iskustva s osobama s invaliditetom, te edukacije o osobama s invaliditetom u sklopu kolegija na fakultetu. U zaključku se ukazuje na potrebu provođenja različitih programa edukacije, informiranja i osvještavanja studenata o značajkama i mogućnostima osoba s invaliditetom, posebice u kontekstu visokoškolskog obrazovanja, kako bi se stvorila ugodna i poticajna atmosfera za daljnje akademsko napredovanje studenata s invaliditetom.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Pedagogija



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet, Zagreb

Profili:

Avatar Url Lelia Kiš-Glavaš (autor)

Poveznice na cjeloviti tekst rada:

hrcak.srce.hr

Citiraj ovu publikaciju:

Franjkić, Lorena; Kiš-Glavaš, Lelia; Novak Žižić, Valentina
Percepcija studenata o mogućnostima osoba s invaliditetom da udovolje zahtjevima studijskih programa // Hrvatska revija za rehabilitacijska istraživanja, 50 (2014), 1; 70-80 (međunarodna recenzija, članak, znanstveni)
Franjkić, L., Kiš-Glavaš, L. & Novak Žižić, V. (2014) Percepcija studenata o mogućnostima osoba s invaliditetom da udovolje zahtjevima studijskih programa. Hrvatska revija za rehabilitacijska istraživanja, 50 (1), 70-80.
@article{article, author = {Franjki\'{c}, Lorena and Ki\v{s}-Glava\v{s}, Lelia and Novak \v{Z}i\v{z}i\'{c}, Valentina}, year = {2014}, pages = {70-80}, keywords = {studenti s invaliditetom, percepcija mogu\'{c}nosti}, journal = {Hrvatska revija za rehabilitacijska istra\v{z}ivanja}, volume = {50}, number = {1}, issn = {1331-3010}, title = {Percepcija studenata o mogu\'{c}nostima osoba s invaliditetom da udovolje zahtjevima studijskih programa}, keyword = {studenti s invaliditetom, percepcija mogu\'{c}nosti} }
@article{article, author = {Franjki\'{c}, Lorena and Ki\v{s}-Glava\v{s}, Lelia and Novak \v{Z}i\v{z}i\'{c}, Valentina}, year = {2014}, pages = {70-80}, keywords = {students with disabilities, perception of the opportunities}, journal = {Hrvatska revija za rehabilitacijska istra\v{z}ivanja}, volume = {50}, number = {1}, issn = {1331-3010}, title = {Students perception of disabled peoples ability to meet the requirements of study programmes}, keyword = {students with disabilities, perception of the opportunities} }

Časopis indeksira:


  • Scopus


Uključenost u ostale bibliografske baze podataka::


  • PsychINFO
  • EBSCO
  • SCOPUS
  • ERIH
  • DOAJ
  • GESIS





Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font