Pregled bibliografske jedinice broj: 822077
Usluge rane intervencije: perspektiva obitelji djece s odstupanjima u psihomotoričkom razvoju
Usluge rane intervencije: perspektiva obitelji djece s odstupanjima u psihomotoričkom razvoju, 2016., diplomski rad, diplomski, Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet, Zagreb
CROSBI ID: 822077 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Usluge rane intervencije: perspektiva obitelji djece s odstupanjima u psihomotoričkom razvoju
(Early intervention services: The perspective of families with children with psychomotor development delay)
Autori
Mamić, Petra
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski
Fakultet
Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet
Mjesto
Zagreb
Datum
16.06
Godina
2016
Stranica
123
Mentor
Pinjatela, Renata
Ključne riječi
rana intervencija usmjerena na obitelj; obitelji djece sa zaostajanjem u psihomotoričkom razvoju; suradni odnos; pružanje podrške
(child centered early intervention; the family of children with psychomotor developmental delay; collaborative relationship; support)
Sažetak
Rana intervencija predstavlja pružanje usluga i podrške za dijete sa zaostajanjem u psihomotoričkom razvoju i njegovu obitelj. Ovim radom se želi prikazati perspektiva i iskustva obitelji djece sa zaostajanjem u psihomotoričkom razvoju s obzirom na usluge rane intervencije koje primaju ili su primali. Bitno je naglasiti potrebe tih obitelji te predložiti smjernice za poboljšanje usluge rane intervencije u Hrvatskoj. U skladu s općim ciljem istraživanja postavljeni su specifični ciljevi koji se ogledaju u istraživačkim pitanjima: dostupnost usluga rane intervencije i zadovoljstvo ostvarenim uslugama, odnosi sa stručnjacima u različitim sustavima u razdoblju rane procjene djeteta, brige, strahovi i teškoće s kojima se susreću i suočavaju obitelji djece s odstupanjima u razvoju. Korištena je kvalitativna fenomenološka metodologija kako bi se omogućilo dublje razumijevanje istraživanog fenomena. U istraživanju je sudjelovalo 6 roditelja, 5 majki i jedan otac, koji su u istraživanje izabrani namjernim uzorkovanjem. Kriterij odabira sudionika su imanje djeteta sa zaostajanjem u razvoju koje nije starije od 6 godina te uključenost u različite usluge rane intervencije. Sudionici su ispitani metodom polustrukturiranog intervjua koji su snimani audio zapisom, transkribirani te analizirani kvalitativnom metodom. Roditelji su većinom zadovoljni primljenim uslugama i odnosima sa stručnjacima, ali daju primjedbe na dostupnost, teškoće u pronalasku informacija, komunikaciju sa stručnjacima te tromost sustava. Do informacija najčešće dolaze iz neformalnih izvora, Internet i drugi roditelji, a kao najveći nedostatak navode duge liste čekanja te premali broj stručnjaka na broj djece. Nedostaje suradni i podržavajući odnos između stručnjaka i roditelja te većina usluga nije usmjerena na obitelj nego samo na dijete. Kako bi se usluge i sustav poboljšao važno je prepoznavanje zaostajanja u razvoju na vrijeme, usmjerenost na obitelj i edukacija roditelja, učiniti informacije dostupnim na jednom mjestu, individualizacija pristupa te bolja komunikacija među stručnjacima i timski rad. Najveće brige roditelja su u području budućnosti i razvoja djeteta gdje im je potrebna podrška sa suočavanjem na nove izazove. Iako se rana intervencija u Hrvatskoj provodi već duže vrijeme te za to od 2012. postoji i zakonodavni okvir u praksi se treba dogoditi još mnogo promjena kako bi se prilagodio potrebama obitelji djece sa zaostajanjem u psihomotoričkom razvoju.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet, Zagreb
Profili:
Renata Pinjatela
(mentor)