Pregled bibliografske jedinice broj: 821998
Čimbenici različitog funkcioniranja čestica (DIF) u međukulturalnim istraživanjima
Čimbenici različitog funkcioniranja čestica (DIF) u međukulturalnim istraživanjima // XX. Dani psihologije u Zadru - Sažetci priopćenja / Penezić, Z., Slišković, A., Ćubela Adorić, V., Gregov, Lj., Nikolić, M., Nekić, M., Ombla, J., Šimunić, A., Tokić, A. (ur.).
Zadar: Odjel za psihologiju Sveučilišta u Zadru, 2016. str. 126-126 (predavanje, domaća recenzija, sažetak, znanstveni)
CROSBI ID: 821998 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Čimbenici različitog funkcioniranja čestica (DIF)
u međukulturalnim istraživanjima
(DIF items in cross-cultural studies)
Autori
Takšić, Vladimir ; Mohorić, Tamara ; Molander, Bo ; Holmstrom, Stefan
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, znanstveni
Izvornik
XX. Dani psihologije u Zadru - Sažetci priopćenja
/ Penezić, Z., Slišković, A., Ćubela Adorić, V., Gregov, Lj., Nikolić, M., Nekić, M., Ombla, J., Šimunić, A., Tokić, A. - Zadar : Odjel za psihologiju Sveučilišta u Zadru, 2016, 126-126
ISBN
978-953-331-102-9
Skup
XX. Dani psihologije u Zadru
Mjesto i datum
Zadar, Hrvatska, 19.05.2016. - 21.05.2016
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Domaća recenzija
Ključne riječi
unakrsna (kros) validacija ; UEK-45 ; emocionalna inteligencija ; nejednako funkcioniranje čestica ; DIF
(cross-validation ; ESCQ ; emotional intelligence ; differential item functioning ; DIF)
Sažetak
Jedna od završnih faza u validaciji psihologijskih mjernih instrumenata je tzv. unakrsna (kros) validacija, odnosno provjera funkcioniranja instrumenata u različitim uzorcima ispitanika. Otkrivanje čestica koje pokazuju pristranost počiva na različitim metodama provjere i nije nimalo lak zadatak istraživača. Ali nakon toga istraživača čeka još teži zadatak a to je otkrivanje mogućih uzoraka nejednakom funkcioniranju pojedinih čestica u upitniku ili zadataka u nekom testu. Cilj nam je prikazati rezultate i zaključke nekih provjera Upitnika emocionalne kompetencije (UEK-45, Takšić, 2002) primijenjenog na uzorcima studenata iz različitih zemalja na četiri kontinenta. Pojam emocionalne inteligencije (kompetencije) prvi su 1990. godine definirali Mayer i Salovey kao "sposobnost praćenja svojih i tuđih osjećanja i emocija te upotreba tih informacija u razmišljanju i ponašanju". Tu su interakciju emocija i inteligencije prikazali kao četiri hijerarhijski povezane sposobnosti. Trenutno se konceptualizacija emocionalne inteligencije može podijeliti u dvije šire kategorije 1) kao sposobnosti koje uključuju kognitivno procesiranje emocionalnih informacija i 2) kao dio osobina ličnosti. S obzirom na tu konceptualnu razliku razvili su se različiti pristupi mjerenju emocionalne inteligencije. S jedne strane tu su upitnici (koji mjere tipičan učinak) i slijede teorijski model osobina ličnosti, a s druge testovi uratka (koji mjere maksimalni učinak pojedinca). Sam proces provjere unakrsne validacije instrumenta počinje prijevodom gdje se sve više sugerira da to učine eksperti konsenzusom (ili još bolje bilingvisti), nakon ponovnog prijevoda (tzv. back translation). Nakon prikupljanja podataka u različitim zemljama i kulturama unakrsnu validaciju smo napravili različitim statističkim metodama i ovdje ćemo prikazati najzanimljivije rezultate. Također bit će prikazani mogući razlozi nejednakog funkcioniranja pojedinih čestica UEK-45 u različitim zemljama i kulturama.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Psihologija
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Filozofski fakultet, Rijeka