Pregled bibliografske jedinice broj: 821974
Posebnosti konstrukcije krila nekonvencionalne geometrije
Posebnosti konstrukcije krila nekonvencionalne geometrije, 2013., diplomski rad, Fakultet prometnih znanosti, Zagreb
CROSBI ID: 821974 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Posebnosti konstrukcije krila nekonvencionalne geometrije
(Special Construction Features of the Unconventional Geometry Wings)
Autori
Kašnar, Zdravko
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad
Fakultet
Fakultet prometnih znanosti
Mjesto
Zagreb
Datum
09.04
Godina
2013
Stranica
84
Mentor
Vidović, Andrija
Ključne riječi
krilo; zrakoplov; geometrija krila; krila promjenjive zakrivljenosti
(wing; aircraft; wings geometry; variable camber wing)
Sažetak
Predvidjeti buduće trendove razvoja tehnologije općenito (a posebno zrakoplovne tehnologije), nije lak posao. Posljedica usavršavanja sredstava za protuelektroničku borbu i smanjenje vidljivosti lovačkih aviona u radarskom i IC području dovelo je do posebnih zahtjeva, kao što su mogućnost postizanja maksimalnih kutnih brzina (kako na dozvučnim tako i na nadzvučnim brzinama), i mogučnost superkrstarenja nadzvučnim brzinama. Ostvarivanje vektorskog potiska, zajedno s napretkom u razvoju elektroničkih sustava za kontrolu leta kao što su FBW i FBL , omogućava veću pokretljivost zrakoplova (sposobnost izvođenja manevra unutar određene brzine leta, g opterećenja, udaljenosti i vremenskog razdoblja), što i dalje ostaje primarna zadaća konstruktora lovaca, uzrok čemu su najnoviji projektili zrak-zrak, kod kojih je ostvarena iznimna pokretljivost.U posljednja dva desteljeća, pred konstuktore vojnih zrakoplova stavljen je novi zahtjev, a to je smanjena radarska vidljivost. Novost koja je zamijetna u konstrukciji novih zrakoplova je i sve veća primjena kanarda (zajedno sa sustavom umjetne stabilnosti omogućavaju primjenu letjelica dizajniranih namjerno da budu nestabilne, ali iznimno pokretljive) u zamjenu za klasične repne horizontalne kontrolne površine. Svrha diplomskog rada je analiza nekonvencionalnih konfiguracija zrakoplova tj. njihovih krila s ciljem ukazivanja na pozitivne i negativne aspekte primjene krila nekonvencionalne geometrije.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Tehnologija prometa i transport