Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 821877

Namjera studiranja učenika različitog rezidencijalnog podrijetla – kapitali i simbolička vrijednost obitelji i zajednica odrastanja


Klepač, Olgica
Namjera studiranja učenika različitog rezidencijalnog podrijetla – kapitali i simbolička vrijednost obitelji i zajednica odrastanja // Sociologija i prostor, 54 (2016), 2; 127-147 (podatak o recenziji nije dostupan, članak, znanstveni)


CROSBI ID: 821877 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Namjera studiranja učenika različitog rezidencijalnog podrijetla – kapitali i simbolička vrijednost obitelji i zajednica odrastanja
(Different Residential Origin of Students and their Intention to Study - Capital and the Symbolic Value of the Family and the Community where One Grew Up)

Autori
Klepač, Olgica

Izvornik
Sociologija i prostor (1846-5226) 54 (2016), 2; 127-147

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni

Ključne riječi
rezidencijalno podrijetlo; obrazovne mogućnosti; urbano-ruralne razlike; učenički kapitali; simbolička vrijednost obitelji/zajednica odrastanja
(residential origin; educational opportunities; urban-rural differences; the students’ capital; the symbolic value of the family/community of growing up)

Sažetak
Za učenike iz ruralnih sredina obrazovanje je jedan od glavnih mehanizama uzlazne društvene i geografske mobilnosti. Istraživanja u zemljama s velikim ruralnim područjima, uz demografske i ekonomske, bilježe i dinamične obrazovne trendove. Usporedbe učenika iz ruralnih i urbanih područja prema različitim obrazovnim ishodima ukazuju na to da učenici iz ruralnih sredina imaju niže aspiracije i rezultate na testovima, te u manjem broju upisuju četverogodišnje studije i diplomiraju. Ipak, pitanje doprinosi li ruralnost i kako nejednakim obrazovnim mogućnostima ostaje otvoreno. Osnovni je cilj rada u hrvatskom kontekstu ispitati razlike u obrazovnim namjerama i orijentacijama učenika različitog rezidencijalnog podrijetla. Nadalje, problematizira se uloga ruralnosti u potrazi za mogućim objašnjenjima pronađenih razlika. Okvir Bourdieuove teorije prakse, koji čine koncepti kulturnog, socijalnog, ekonomskog kapitala te habitusa i polja, proširen je interesom za prostorne nejednakosti obrazovnih mogućnosti s obzirom na rezidencijalno podrijetlo učenika. Poseban naglasak stavlja se na ispitivanje simboličke vrijednosti koju za učenike ima, uz obiteljski i školski kontekst, kontekst zajednice odrastanja. Rad obuhvaća deskriptivnu i usporednu analizu (hi-kvadrat, t-test) podataka sakupljenih u proljeće 2014. godine na reprezentativnom uzorku maturanata trogodišnjih i četverogodišnjih srednjih škola regije Slavonije (N = 439). Analize su potvrdile pretpostavljene urbano-ruralne razlike u namjeri studiranja i obrazovnim orijentacijama, razinama dostupnog kulturnog i ekonomskog kapitala, a potvrdio se i različit značaj konteksta odrastanja i školovanja za učenike različitog rezidencijalnog podrijetla.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Sociologija



POVEZANOST RADA


Projekti:
HRZZ 09.01/404

Ustanove:
Institut za društvena istraživanja , Zagreb

Profili:

Avatar Url Olgica Klepač (autor)

Poveznice na cjeloviti tekst rada:

Hrčak

Citiraj ovu publikaciju:

Klepač, Olgica
Namjera studiranja učenika različitog rezidencijalnog podrijetla – kapitali i simbolička vrijednost obitelji i zajednica odrastanja // Sociologija i prostor, 54 (2016), 2; 127-147 (podatak o recenziji nije dostupan, članak, znanstveni)
Klepač, O. (2016) Namjera studiranja učenika različitog rezidencijalnog podrijetla – kapitali i simbolička vrijednost obitelji i zajednica odrastanja. Sociologija i prostor, 54 (2), 127-147.
@article{article, author = {Klepa\v{c}, Olgica}, year = {2016}, pages = {127-147}, keywords = {rezidencijalno podrijetlo, obrazovne mogu\'{c}nosti, urbano-ruralne razlike, u\v{c}eni\v{c}ki kapitali, simboli\v{c}ka vrijednost obitelji/zajednica odrastanja}, journal = {Sociologija i prostor}, volume = {54}, number = {2}, issn = {1846-5226}, title = {Namjera studiranja u\v{c}enika razli\v{c}itog rezidencijalnog podrijetla – kapitali i simboli\v{c}ka vrijednost obitelji i zajednica odrastanja}, keyword = {rezidencijalno podrijetlo, obrazovne mogu\'{c}nosti, urbano-ruralne razlike, u\v{c}eni\v{c}ki kapitali, simboli\v{c}ka vrijednost obitelji/zajednica odrastanja} }
@article{article, author = {Klepa\v{c}, Olgica}, year = {2016}, pages = {127-147}, keywords = {residential origin, educational opportunities, urban-rural differences, the students’ capital, the symbolic value of the family/community of growing up}, journal = {Sociologija i prostor}, volume = {54}, number = {2}, issn = {1846-5226}, title = {Different Residential Origin of Students and their Intention to Study - Capital and the Symbolic Value of the Family and the Community where One Grew Up}, keyword = {residential origin, educational opportunities, urban-rural differences, the students’ capital, the symbolic value of the family/community of growing up} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font