Pregled bibliografske jedinice broj: 821877
Namjera studiranja učenika različitog rezidencijalnog podrijetla – kapitali i simbolička vrijednost obitelji i zajednica odrastanja
Namjera studiranja učenika različitog rezidencijalnog podrijetla – kapitali i simbolička vrijednost obitelji i zajednica odrastanja // Sociologija i prostor, 54 (2016), 2; 127-147 (podatak o recenziji nije dostupan, članak, znanstveni)
CROSBI ID: 821877 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Namjera studiranja učenika različitog rezidencijalnog podrijetla – kapitali i simbolička vrijednost obitelji i zajednica odrastanja
(Different Residential Origin of Students and their Intention to Study - Capital and the Symbolic Value of the Family and the Community where One Grew Up)
Autori
Klepač, Olgica
Izvornik
Sociologija i prostor (1846-5226) 54
(2016), 2;
127-147
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni
Ključne riječi
rezidencijalno podrijetlo; obrazovne mogućnosti; urbano-ruralne razlike; učenički kapitali; simbolička vrijednost obitelji/zajednica odrastanja
(residential origin; educational opportunities; urban-rural differences; the students’ capital; the symbolic value of the family/community of growing up)
Sažetak
Za učenike iz ruralnih sredina obrazovanje je jedan od glavnih mehanizama uzlazne društvene i geografske mobilnosti. Istraživanja u zemljama s velikim ruralnim područjima, uz demografske i ekonomske, bilježe i dinamične obrazovne trendove. Usporedbe učenika iz ruralnih i urbanih područja prema različitim obrazovnim ishodima ukazuju na to da učenici iz ruralnih sredina imaju niže aspiracije i rezultate na testovima, te u manjem broju upisuju četverogodišnje studije i diplomiraju. Ipak, pitanje doprinosi li ruralnost i kako nejednakim obrazovnim mogućnostima ostaje otvoreno. Osnovni je cilj rada u hrvatskom kontekstu ispitati razlike u obrazovnim namjerama i orijentacijama učenika različitog rezidencijalnog podrijetla. Nadalje, problematizira se uloga ruralnosti u potrazi za mogućim objašnjenjima pronađenih razlika. Okvir Bourdieuove teorije prakse, koji čine koncepti kulturnog, socijalnog, ekonomskog kapitala te habitusa i polja, proširen je interesom za prostorne nejednakosti obrazovnih mogućnosti s obzirom na rezidencijalno podrijetlo učenika. Poseban naglasak stavlja se na ispitivanje simboličke vrijednosti koju za učenike ima, uz obiteljski i školski kontekst, kontekst zajednice odrastanja. Rad obuhvaća deskriptivnu i usporednu analizu (hi-kvadrat, t-test) podataka sakupljenih u proljeće 2014. godine na reprezentativnom uzorku maturanata trogodišnjih i četverogodišnjih srednjih škola regije Slavonije (N = 439). Analize su potvrdile pretpostavljene urbano-ruralne razlike u namjeri studiranja i obrazovnim orijentacijama, razinama dostupnog kulturnog i ekonomskog kapitala, a potvrdio se i različit značaj konteksta odrastanja i školovanja za učenike različitog rezidencijalnog podrijetla.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Sociologija
POVEZANOST RADA
Projekti:
HRZZ 09.01/404
Ustanove:
Institut za društvena istraživanja , Zagreb
Profili:
Olgica Klepač
(autor)