Pregled bibliografske jedinice broj: 821769
Postignuća studenata učiteljskog studija - očekivani i realizirani ishodi učenja u kontekstu kompetencija za rad u inkluzivnom razredu
Postignuća studenata učiteljskog studija - očekivani i realizirani ishodi učenja u kontekstu kompetencija za rad u inkluzivnom razredu // CURRICULUM OUTCOMES OF CONTEMPORARY EDUCATION / Ivanović, Josip ; Pintér Krekić, Valéria (ur.).
Subotica: Univerzitet u Novom Sadu, Učiteljski fakultet na mađarskom nastavnom jeziku u Subotici, 2015. str. 336-346 (predavanje, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
CROSBI ID: 821769 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Postignuća studenata učiteljskog studija - očekivani i realizirani ishodi učenja u kontekstu kompetencija za rad u inkluzivnom razredu
(ACHIEVEMENTS OF STUDENTS OF TEACHER EDUCATION STUDY - EXPECTED AND REALIZED LEARNING OUTCOMES IN THE CONTEXT OF COMPETENCES TO WORK IN THE INCLUSIVE CLASSROOM)
Autori
Zrilić, Smiljana ; Valjan Vukić, Violeta ; Bedeković, Vesna
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni
Izvornik
CURRICULUM OUTCOMES OF CONTEMPORARY EDUCATION
/ Ivanović, Josip ; Pintér Krekić, Valéria - Subotica : Univerzitet u Novom Sadu, Učiteljski fakultet na mađarskom nastavnom jeziku u Subotici, 2015, 336-346
ISBN
978-86-87095-64-9
Skup
Kurikulumski ishodi suvremenog odgoja i obrazovanja (CURRICULUM OUTCOMES OF CONTEMPORARY EDUCATION)
Mjesto i datum
Subotica, Srbija, 18.09.2015. - 19.09.2015
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Ključne riječi
inkluzivni odgoj i obrazovanje; učenici s teškoćama; ishodi učenja; kompetencije učitelja i studenata
(inclusive education; students with disabilities; learning outcomes; the competences of teachers and students)
Sažetak
U radu se daje prikaz rezultata istraživanja mišljenja studenata učiteljskog studija o njihovoj kompetentnosti i spremnosti za rad u inkluzivnom razredu nakon odslušanih kolegija iz područja inkluzivnog obrazovanja. Naime, kako je zakonskim i podzakonskim aktima u RH određeno da se učenici s teškoćama uključuju u redovite oblike odgoja i obrazovanja kad god je to moguće, neophodno je i osigurati adekvatne uvjete. Učiteljima su neophodne kompetencije prepoznavanja važnosti inkluzije kako bi mogli osmisliti i ispitati nove strategije u dizajniranju diferenciranog kurikuluma, te kako bi se uključili u kreiranje obrazovne politike u području inkluzivnog odgoja i obrazovanja i sudjelovali u izradi posebnih i prilagođenih programa. Neophodne su i socijalne kompetencije za učinkovitu i djelotvornu suradnju sa stručnjacima različitog profila. U svakodnevnom radu učitelji osmišljavaju i realiziraju brojne aktivnosti kojima bi se dijete s teškoćama istaknulo u pozitivnom smislu u područjima za koji pokazuje poseban interes (likovne, glazbene, dramske radionice, …), te otklonile sve emotivne i socijalne teškoće koje mogu biti izazvane tijekom njihove inkluzije. Svakodnevo razvijanje socijalnih kompetencija drugih učenika u razredu kroz naglašavanje uvažavanja i prihvaćanja različitosti, kao i savjetodani rad s roditeljima, također iziskuju dodatna znanja i sposobnosti. Kompetencije za rad u inkluzivnom razredu stječu se ponajprije na studiju, pa će se u radu elaborirati očekivani i stvarni ishodi učenja na razini programa i kolegija. Očekivani ishodi analizirat će se iz dokumentacije i syllabusa kolegija, a stvarni ishodi anketnim upitnikom koji će ispunjavati studenti 4. godine učiteljskog studija Zadarskog sveučilišta, koji su odslušali kolegije iz područja inkluzivnog odgoja i obrazovanja. Iako će se ispitivanjem obuhvatiti samo studenti jednog sveučilišta, rezultati će dati određenje zastupljenosti kolegija, neophodnih za razvoj kompetencija učitelja za rad u inkluzivnom razredu, te eventualne manjkavosti programa, kako studija, tako i kolegija i odrediti dostatnost ili manjkavost broja sati predviđenih redom predavanja. To će biti smjernice za moguće revizije programa učiteljskih studija, uvođenjem dodatnih kolegija, a u perspektivi, i novog izbornog modula Inkluzivni odgoj i obrazovanje koji determiniraju potrebe prakse.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Sveučilište u Zadru