Pregled bibliografske jedinice broj: 821689
Izrada modela i proračun naprezanja sklopa klipa, cilindra i glave motora HATZ
Izrada modela i proračun naprezanja sklopa klipa, cilindra i glave motora HATZ, 2015., diplomski rad, diplomski, Fakultet strojarstva i brodogradnje, Zagreb
CROSBI ID: 821689 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Izrada modela i proračun naprezanja sklopa klipa, cilindra i glave motora HATZ
(Model creation and stress analysis of piston, cylinder and head assembly of HATZ engine.)
Autori
Ljubičić, Matej
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski
Fakultet
Fakultet strojarstva i brodogradnje
Mjesto
Zagreb
Datum
23.09
Godina
2015
Stranica
45
Mentor
Kozarac, Darko
Ključne riječi
motor s unutarnjim izgaranjem; klip; cilindar; glava motora; metoda konačnih elemenata; proračun naprezanja
(internal combustion egnine; piston; cylinder; engine head; FEM; stress analysis)
Sažetak
U ovome radu proveo se proračun naprezanja sklopa cilindra, klipa i glave motora HATZ 1D81. Taj motor nalazi se u Laboratoriju za motore i vozila i biti će podvrgnut većim opterećenjima nego što su ona za koja je prvotno konstruiran. Cilj ovoga rada bio je provjeriti kolika se točno javljaju naprezanja u navedenim elementima. Isprva je bilo potrebno izraditi CAD modele navedenih elemenata kako bi se mogao provesti proračun naprezanja pomoću metode konačnih elemenata. CAD modeli su izrađeni u programskom paketu Solidworks a proračun metodom konačnih elemenata proveden je u programskom paketu Abaqus. Jedan dio podataka potreban za proračun dan je od strane Fakulteta a ostale podatke trebalo je pronaći iz literature ili iz proračuna. Bilo je potrebno izračunati naprezanja za tri kuta zakreta koljenastog vratila, a to su 0°, 360° i 372°. Na kreiranim modelima bilo je potrebno odrediti opterećenja i rubne uvjete kako bi se što vjernije simulirali stvarni uvjeti u kojima se ti dijelovi u radu nalaze. Svi dijelovi su opterećeni silom plinova u cilindru i silama koje preko drugih dijelova motora djeluju na njih. Mjesta dodira tih dijelova bilo je potrebno zamijeniti određenim rubnim uvjetima pomaka. Provedeni proračun naprezanja metodom konačnih elemenata pokazao je kako je najviše opterećeni dio klip, što je bilo i za očekivati. Najveća naprezanja i deformacije javljaju se za kut zakreta koljenastog vratila od 372° kada je najveći tlak u cilindru.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Strojarstvo
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Fakultet strojarstva i brodogradnje, Zagreb
Profili:
Darko Kozarac
(mentor)