Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 821597

Ekološko mišljenje - učenje novih vrijednosti u nastavi likovne kulture


Tomljenović, Zlata
Ekološko mišljenje - učenje novih vrijednosti u nastavi likovne kulture // Ekologija v konceptu širših družbenih sprememb / Duh, Matjaž (ur.).
Maribor: Založba PEF, Pedagoška fakulteta Univerze v Mariboru ; Raziskovalno Izobraževalno Središče Dvorec Rakičan, 2016. str. 298-311


CROSBI ID: 821597 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Ekološko mišljenje - učenje novih vrijednosti u nastavi likovne kulture
(Ecological thinking - learning new values through visual arts education)

Autori
Tomljenović, Zlata

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Poglavlja u knjigama, znanstveni

Knjiga
Ekologija v konceptu širših družbenih sprememb

Urednik/ci
Duh, Matjaž

Izdavač
Založba PEF, Pedagoška fakulteta Univerze v Mariboru ; Raziskovalno Izobraževalno Središče Dvorec Rakičan

Grad
Maribor

Godina
2016

Raspon stranica
298-311

ISBN
978-961-6647-49-6

Ključne riječi
ekologija, ekološko mišljenje, ekološka umjetnost, holistički pristup učenju i poučavanju, održivi razvoj, nastava likovne kulture
(ecology, ecological thinking, environmental art, holistic approach to learning and teaching, sustainable development, visual arts education)

Sažetak
U članku se razmatra mogućnost obogaćivanja nastave likovne kulture kroz istraživanje ekoloških pitanja i razvoj ekološkog mišljenja. Izvođenje nastave likovne kulture treba biti u skladu sa suvremenim zahtjevima recipijenata, njihovim potrebama i interesima. Ovaj cilj može se ostvariti kroz uporabu suvremenog, interaktivnog, holističkog pristupa odgoju i obrazovanju, koji uključuje razvoj sustava vrijednosti, kritičkog mišljenja i odgovornijeg odnosa prema prirodi i društvu u kojem živimo. U radu se također razmatraju poveznice između održivog razvoja, ekologije, prirode i likovne umjetnosti. Razvoj ekološkog mišljenja preduvjet je za usvajanje pozitivnih stavova prema prirodi i životnom okolišu. U nastavi likovne kulture ono se može razvijati kroz razgovor o ulozi likovne umjetnosti i umjetnosti općenito u kontekstu postojećih društvenih i ekoloških određenja, kroz uporabu vizualnog mišljenja i likovno izražavanje, kroz razvoj likovnog i estetskog senzibiliteta. Navedeni postupci rezultiraju restrukturiranjem odnosno stvaranjem novih emocionalnih i etičkih struktura koje uključuju intuiciju, empatiju, potrebu za oplemenjivanjem prostora u kojem se živi i mijenjanjem kvalitete svakodnevnog života nabolje. Dugoročno, integracija nastavnoga sadržaja održivog razvoja i nastave likovne kulture trebala bi rezultirati trajnom promjenom odnosa čovjeka prema prirodi i jačanjem njegova ekološkog senzibiliteta.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Pedagogija



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Sveučilište u Rijeci

Profili:

Avatar Url Zlata Tomljenović (autor)

Poveznice na cjeloviti tekst rada:

Pristup cjelovitom tekstu rada

Citiraj ovu publikaciju:

Tomljenović, Zlata
Ekološko mišljenje - učenje novih vrijednosti u nastavi likovne kulture // Ekologija v konceptu širših družbenih sprememb / Duh, Matjaž (ur.).
Maribor: Založba PEF, Pedagoška fakulteta Univerze v Mariboru ; Raziskovalno Izobraževalno Središče Dvorec Rakičan, 2016. str. 298-311
Tomljenović, Z. (2016) Ekološko mišljenje - učenje novih vrijednosti u nastavi likovne kulture. U: Duh, M. (ur.) Ekologija v konceptu širših družbenih sprememb. Maribor, Založba PEF, Pedagoška fakulteta Univerze v Mariboru ; Raziskovalno Izobraževalno Središče Dvorec Rakičan, str. 298-311.
@inbook{inbook, author = {Tomljenovi\'{c}, Zlata}, editor = {Duh, M.}, year = {2016}, pages = {298-311}, keywords = {ekologija, ekolo\v{s}ko mi\v{s}ljenje, ekolo\v{s}ka umjetnost, holisti\v{c}ki pristup u\v{c}enju i pou\v{c}avanju, odr\v{z}ivi razvoj, nastava likovne kulture}, isbn = {978-961-6647-49-6}, title = {Ekolo\v{s}ko mi\v{s}ljenje - u\v{c}enje novih vrijednosti u nastavi likovne kulture}, keyword = {ekologija, ekolo\v{s}ko mi\v{s}ljenje, ekolo\v{s}ka umjetnost, holisti\v{c}ki pristup u\v{c}enju i pou\v{c}avanju, odr\v{z}ivi razvoj, nastava likovne kulture}, publisher = {Zalo\v{z}ba PEF, Pedago\v{s}ka fakulteta Univerze v Mariboru ; Raziskovalno Izobra\v{z}evalno Sredi\v{s}\v{c}e Dvorec Raki\v{c}an}, publisherplace = {Maribor} }
@inbook{inbook, author = {Tomljenovi\'{c}, Zlata}, editor = {Duh, M.}, year = {2016}, pages = {298-311}, keywords = {ecology, ecological thinking, environmental art, holistic approach to learning and teaching, sustainable development, visual arts education}, isbn = {978-961-6647-49-6}, title = {Ecological thinking - learning new values through visual arts education}, keyword = {ecology, ecological thinking, environmental art, holistic approach to learning and teaching, sustainable development, visual arts education}, publisher = {Zalo\v{z}ba PEF, Pedago\v{s}ka fakulteta Univerze v Mariboru ; Raziskovalno Izobra\v{z}evalno Sredi\v{s}\v{c}e Dvorec Raki\v{c}an}, publisherplace = {Maribor} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font