Pregled bibliografske jedinice broj: 821597
Ekološko mišljenje - učenje novih vrijednosti u nastavi likovne kulture
Ekološko mišljenje - učenje novih vrijednosti u nastavi likovne kulture // Ekologija v konceptu širših družbenih sprememb / Duh, Matjaž (ur.).
Maribor: Založba PEF, Pedagoška fakulteta Univerze v Mariboru ; Raziskovalno Izobraževalno Središče Dvorec Rakičan, 2016. str. 298-311
CROSBI ID: 821597 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Ekološko mišljenje - učenje novih vrijednosti u nastavi likovne kulture
(Ecological thinking - learning new values through visual arts education)
Autori
Tomljenović, Zlata
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Poglavlja u knjigama, znanstveni
Knjiga
Ekologija v konceptu širših družbenih sprememb
Urednik/ci
Duh, Matjaž
Izdavač
Založba PEF, Pedagoška fakulteta Univerze v Mariboru ; Raziskovalno Izobraževalno Središče Dvorec Rakičan
Grad
Maribor
Godina
2016
Raspon stranica
298-311
ISBN
978-961-6647-49-6
Ključne riječi
ekologija, ekološko mišljenje, ekološka umjetnost, holistički pristup učenju i poučavanju, održivi razvoj, nastava likovne kulture
(ecology, ecological thinking, environmental art, holistic approach to learning and teaching, sustainable development, visual arts education)
Sažetak
U članku se razmatra mogućnost obogaćivanja nastave likovne kulture kroz istraživanje ekoloških pitanja i razvoj ekološkog mišljenja. Izvođenje nastave likovne kulture treba biti u skladu sa suvremenim zahtjevima recipijenata, njihovim potrebama i interesima. Ovaj cilj može se ostvariti kroz uporabu suvremenog, interaktivnog, holističkog pristupa odgoju i obrazovanju, koji uključuje razvoj sustava vrijednosti, kritičkog mišljenja i odgovornijeg odnosa prema prirodi i društvu u kojem živimo. U radu se također razmatraju poveznice između održivog razvoja, ekologije, prirode i likovne umjetnosti. Razvoj ekološkog mišljenja preduvjet je za usvajanje pozitivnih stavova prema prirodi i životnom okolišu. U nastavi likovne kulture ono se može razvijati kroz razgovor o ulozi likovne umjetnosti i umjetnosti općenito u kontekstu postojećih društvenih i ekoloških određenja, kroz uporabu vizualnog mišljenja i likovno izražavanje, kroz razvoj likovnog i estetskog senzibiliteta. Navedeni postupci rezultiraju restrukturiranjem odnosno stvaranjem novih emocionalnih i etičkih struktura koje uključuju intuiciju, empatiju, potrebu za oplemenjivanjem prostora u kojem se živi i mijenjanjem kvalitete svakodnevnog života nabolje. Dugoročno, integracija nastavnoga sadržaja održivog razvoja i nastave likovne kulture trebala bi rezultirati trajnom promjenom odnosa čovjeka prema prirodi i jačanjem njegova ekološkog senzibiliteta.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija