Pregled bibliografske jedinice broj: 821567
Recepcija poznavanja materinskoga i prvoga stranoga jezika kod učenika mlađe školske dobi
Recepcija poznavanja materinskoga i prvoga stranoga jezika kod učenika mlađe školske dobi, 2014., diplomski rad, diplomski, Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti, Osijek
CROSBI ID: 821567 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Recepcija poznavanja materinskoga i prvoga stranoga jezika kod učenika mlađe školske dobi
(Perceived knowledge of the mother tongue and the first foreign language in very young learners)
Autori
Đurić, Tanja
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski
Fakultet
Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti
Mjesto
Osijek
Datum
17.06
Godina
2014
Stranica
97
Mentor
Berbić Kolar, Emina
Neposredni voditelj
Bilić Meštrić, Klara
Ključne riječi
materinski jezik; strani jezik; hrvatski jezik; engleski jezik; učenici mlađih razreda
(mother tongue; foreign language; Croatian; English; younger students.)
Sažetak
Rad se bavi istraživanjem procesa ovladavanja engleskim kao prvim stranim jezikom te hrvatskim kao materinskim u mlađoj školskoj dobi. Djeca u ranoj dobi postaju višejezični govornici ; kreću u školu govoreći zavičajni idiom, a zatim uče standardni hrvatski te strani jezik. Ova okomita i vodoravna višejezičnost u neprestanom su međuodnosu. Engleski i hrvatski jezik kao članovi različitih jezičnih obitelji pretpostavljaju i drugačije jezične značajke, no također imaju dodirnih točaka koje mogu pospješiti učenje jezika. Proučavanjem nastave engleskoga i hrvatskoga jezika u mlađim razredima osnovne škole te uspjeha učenika u pojedinome jeziku, u radu se želi istražiti točnost ove pretpostavke. Puno je vanjskih i unutarnjih čimbenika koji utječu na usvajanje jezika, no u radu je poseban naglasak na odnosu učenika prema učenju jezika. Pretpostavka je da su učenici koji su pozitivno usmjereni na učenje jezika ujedno i uspješniji u njegovu ovladavanju. Istraživanje je obuhvatilo učenike od prvoga do četvrtoga razreda jedne seoske i jedne gradske osnovne škole u Slavoniji te njihove učitelje hrvatskoga i engleskoga jezika. Pri istraživanju su korištene ankete za učenike i učitelje te intervjui. Dosadašnja istraživanja u okviru ELLiE projekta te istraživanja profesorice Mihaljević Djigunović polučila su značajne rezultate na području usvajanja stranoga jezika i interakcije dvaju jezika, no još uvijek ne postoji dovoljno podataka o njihovu uzajamnom odnosu u nastavi. Rezultati ovoga istraživanja ukazuju na podjednako uspješno ovladavanje hrvatskim i engleskim jezikom u mlađoj školskoj dobi, s laganim trendom opadanja kroz godine. Rezultati pokazuju blagu prednost gradske škole u usvajanju jezika. Utvrđeno je i da pozitivan stav prema učenju jezika ne utječe nužno na uspješno ovladavanje jezikom. Danas gotovo da i ne postoje jednojezični govornici. Višejezičnost je postala uvjet za preživljavanje u svijetu, stoga je potrebno neprestano izučavati načine na koje se jezična kompetencija i sposobnost mogu unaprijediti. Škola kao bitan čimbenik u ranome usvajanju jezika ima važnu ulogu u tome.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija, Filologija
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti, Osijek