Pregled bibliografske jedinice broj: 821501
Znanje i kvaliteta- uvjet konkuretnosti hotelijerstva Hrvatske
Znanje i kvaliteta- uvjet konkuretnosti hotelijerstva Hrvatske // Poslovna izvrsnost, VII (2013), 2; 65-82 (recenziran, prethodno priopćenje, znanstveni)
CROSBI ID: 821501 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Znanje i kvaliteta- uvjet konkuretnosti hotelijerstva Hrvatske
(Knowledge and Quality - Condition of Competitiveness of Croatian Hotel Industry)
Autori
Črnjar, Kristina ; Vrtodušić Hrgović, Ana-Marija
Izvornik
Poslovna izvrsnost (1846-3355) VII
(2013), 2;
65-82
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, prethodno priopćenje, znanstveni
Ključne riječi
upravljanje znanjem ; upravljanje kvalitetom ; konkuretnost ; hotelijerstvo ; ISO 9001:2008
(knowledge management ; quality management ; competitiveness ; hotel industry ; ISO 9001:2008)
Sažetak
Radi podizanja konkurentnosti hrvatskog gospodarstva, posebnu pažnju treba posvetiti čimbenicima koji mogu utjecati na povećanje konkurentnosti hotelijerstva. U ovom ćemo radu istaknuti sustave upravljanja kvalitetom i znanjem. Poveznica između znanja i sustava kvalitete očituje se direktno, jednim od osnovnih načela na kojima se temelje sustavi upravljanja kvalitetom, a to je investiranje u znanje. Kako bi se utvrdila razina primjene sustava kvalitete u hotelijerstvu Republike Hrvatske, kao i utjecaj pojedinih aspekata na ostvarivanje konkurentske prednosti hotelijerstva Republike Hrvatske među kojima i kvalitete i znanja, provedena su dva empirijska istraživanja. Uz analizu primjene sustava kvalitete u hrvatskom hotelijerstvu, cilj je prvog istraživanja bio i utvrditi postoje li razlike s aspekta mjerenja i ocjenjivanja zadovoljstva zaposlenika te ulaganja u njihov trening i obrazovanje između certifi ciranih i necertifi ciranih poduzeća. Drugo istraživanje analizira koji aspekti, prema mišljenju hotelskih menadžera, imaju najvažniju ulogu u postizanju konkurentnosti. Rezultati prvog istraživanja pokazuju da 39% od ukupno 31 anketiranog hotelskog poduzeća primjenjuje sustave kvalitete u skladu s međunarodnim standardom ISO 9001:2008. Poduzeća koja imaju certifi kat u većoj mjeri analiziraju zadovoljstvo svojih zaposlenika i ulažu u trening i obrazovanje u odnosu na poduzeća koja nemaju certifi kat. Dobiveni rezultati upućuju na potrebu uvođenja navedenih aktivnosti, i to u poduzećima koja nemaju certifi ciran sustav kvalitete. Analizom utjecaja različitih aspekata, među kojima su kvaliteta i znanje na ostvarivanje konkurentske prednosti hotelskog poduzeća došlo se do saznanja da veliki utjecaj imaju znanje, vještine i sposobnost zaposlenika. Rezultati upućuju na zaključak da su znanje i kvaliteta uvjet ostvarivanja održive konkurentske prednosti hotelijerstva Republike Hrvatske.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Ekonomija
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Fakultet za menadžment u turizmu i ugostiteljstvu, Opatija
Citiraj ovu publikaciju:
Časopis indeksira:
- EconLit
Uključenost u ostale bibliografske baze podataka::
- CAB Abstracts
- EconLit