Pregled bibliografske jedinice broj: 821319
Nastava kao dijalog
Nastava kao dijalog // Aktualna istraživanja u primijenjenoj lingvistici : zbornik radova s 25. međunarodnog skupa HDPL-a održanog 12.-14. svibnja 2011. u Osijeku / Pon, Leonard ; Karabalić, Vladimir ; Cimer, Sanja (ur.).
Osijek: Hrvatsko društvo za primijenjenu lingvistiku (HDPL), 2012. str. 288-302
CROSBI ID: 821319 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Nastava kao dijalog
(Teaching as dialogue)
Autori
Bilić Meštrić, Klara ; Treselj, Blanka
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Poglavlja u knjigama, stručni
Knjiga
Aktualna istraživanja u primijenjenoj lingvistici : zbornik radova s 25. međunarodnog skupa HDPL-a održanog 12.-14. svibnja 2011. u Osijeku
Urednik/ci
Pon, Leonard ; Karabalić, Vladimir ; Cimer, Sanja
Izdavač
Hrvatsko društvo za primijenjenu lingvistiku (HDPL)
Grad
Osijek
Godina
2012
Raspon stranica
288-302
ISBN
978-953-314-049-0
Ključne riječi
dijaloški/monološki diskurs, nastavni diskurs, polifonija, akcijsko istraživanje, IKT
(dialogic/monologic discourse, teaching discourse, polyphony, action research, ICT)
Sažetak
U teorijskom dijelu, ovaj se rad bavi ulogom dijaloga u nastavnom diskursu. Ukazuje se na važnost diskursnog sagledavanja dijaloga u nastavi, gdje se na dijalog gleda kao na pedagoški odnos utemeljen na stalnom sudjelovanju u diskursu na temelju recipročnosti i refleksije. Drugi dio rada prikazuje akcijsko istraživanje o uporabi novih komunikacijskih tehnologija u nastavi (Web2.0) provedeno 2010. godine na Učiteljskom fakultetu Osijek u Slavonskom Brodu. Prikazano je kako se dijalog ostvaruje na dvije razine: na prvoj, kroz samu prirodu ak-cijskih istraživanja s obzirom na njihovu refleksivnu ustrojenost. Na drugoj razini, prikazuje uporabu novih komunikacijskih tehnologija koje svojom polifonijskom strukturom omogućuju dijaloške odnose na nekoliko razina. Rad ukazuje na važnost akcijskih istraživanja kao dubin-ski dijaloške prakse uz pomoć koje se možemo suočiti sa izazovima monoloških matrica koje često ostaju nezamijećene u nastavnom diskursu.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija, Filologija
POVEZANOST RADA
Projekti:
245-1221170-1063 - Razvoj stvaralaštva u cjeloživotnoj edukaciji učitelja (Bognar, Branko, MZOS ) ( CroRIS)
Ustanove:
Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti, Osijek
Profili:
Klara Bilić Meštrić
(autor)