Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 821241

Strateški, kurikularni i zakonski dokumenti kao temelj razvoja socijalnih kompetencija u hrvatskoj školi


Mlinarević, Vesnica; Zrilić, Smiljana
Strateški, kurikularni i zakonski dokumenti kao temelj razvoja socijalnih kompetencija u hrvatskoj školi // Školski vjesnik : časopis za pedagoška i školska pitanja, 64 (2015), 2; 283-308 (podatak o recenziji nije dostupan, prethodno priopćenje, znanstveni)


CROSBI ID: 821241 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Strateški, kurikularni i zakonski dokumenti kao temelj razvoja socijalnih kompetencija u hrvatskoj školi
(Strategic, curriculum and legal documents as the basis of social competence development in Croatian schools)

Autori
Mlinarević, Vesnica ; Zrilić, Smiljana

Izvornik
Školski vjesnik : časopis za pedagoška i školska pitanja (0037-654X) 64 (2015), 2; 283-308

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, prethodno priopćenje, znanstveni

Ključne riječi
Nacionalni okvirni kurikulum ; socijalne kompetencije ; Strategija obrazovanja ; znanosti i tehnologije ; Zakon o hrvatskom kvalifikacijskom okviru.
(National Curriculum Framework ; social competences ; Education ; Science and Technology Strategy ; Croatian Qualification Framework Act)

Sažetak
Kurikulumi europskih zemalja temeljeni su na kompetencijama i ishodima učenja. U radu se analiziraju i elaboriraju značajni dokumenti u Republici Hrvatskoj, strateški (Strategija obrazovanja, znanosti i tehnologije), kurikularni (Nacionalni okvirni kurikulum za predškolski odgoj i obrazovanje te opće obvezno i srednjoškolsko obrazovanje) i zakonski, (Zakon o hrvatskom kvalifikacijskom okviru) koji određuju i obvezuju razvoj socijalnih kompetencija u školi. Analiza strateškog, kurikularnog i zakonskog dokumenta ukazuje na otvorenost, odnosno manji stupanj normiranja, što odgojno-obrazovnim ustanovama te učiteljima i nastavnicima omogućuje višu razinu autonomije u implementaciji kurikuluma, a učenicima pruža veću mogućnost izbora i bolje usklađivanje s njihovim interesima, iskustvima i razvojnim potrebama. Hrvatski dokumenti naglašavaju neophodnost razvoja socijalnih kompetencija te iznose brojne mogućnosti rada usmjerenog učeniku kroz metodičke prilagodbe, posebne individualizirane ili diferencirane kurikulume, područja i teme te ishode učenja.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Pedagogija



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti, Osijek,
Sveučilište u Zadru

Profili:

Avatar Url Vesnica Mlinarević (autor)

Avatar Url Smiljana Zrilić (autor)

Poveznice na cjeloviti tekst rada:

hrcak.srce.hr

Citiraj ovu publikaciju:

Mlinarević, Vesnica; Zrilić, Smiljana
Strateški, kurikularni i zakonski dokumenti kao temelj razvoja socijalnih kompetencija u hrvatskoj školi // Školski vjesnik : časopis za pedagoška i školska pitanja, 64 (2015), 2; 283-308 (podatak o recenziji nije dostupan, prethodno priopćenje, znanstveni)
Mlinarević, V. & Zrilić, S. (2015) Strateški, kurikularni i zakonski dokumenti kao temelj razvoja socijalnih kompetencija u hrvatskoj školi. Školski vjesnik : časopis za pedagoška i školska pitanja, 64 (2), 283-308.
@article{article, author = {Mlinarevi\'{c}, Vesnica and Zrili\'{c}, Smiljana}, year = {2015}, pages = {283-308}, keywords = {Nacionalni okvirni kurikulum, socijalne kompetencije, Strategija obrazovanja, znanosti i tehnologije, Zakon o hrvatskom kvalifikacijskom okviru.}, journal = {\v{S}kolski vjesnik : \v{c}asopis za pedago\v{s}ka i \v{s}kolska pitanja}, volume = {64}, number = {2}, issn = {0037-654X}, title = {Strate\v{s}ki, kurikularni i zakonski dokumenti kao temelj razvoja socijalnih kompetencija u hrvatskoj \v{s}koli}, keyword = {Nacionalni okvirni kurikulum, socijalne kompetencije, Strategija obrazovanja, znanosti i tehnologije, Zakon o hrvatskom kvalifikacijskom okviru.} }
@article{article, author = {Mlinarevi\'{c}, Vesnica and Zrili\'{c}, Smiljana}, year = {2015}, pages = {283-308}, keywords = {National Curriculum Framework, social competences, Education, Science and Technology Strategy, Croatian Qualification Framework Act}, journal = {\v{S}kolski vjesnik : \v{c}asopis za pedago\v{s}ka i \v{s}kolska pitanja}, volume = {64}, number = {2}, issn = {0037-654X}, title = {Strategic, curriculum and legal documents as the basis of social competence development in Croatian schools}, keyword = {National Curriculum Framework, social competences, Education, Science and Technology Strategy, Croatian Qualification Framework Act} }

Uključenost u ostale bibliografske baze podataka::


  • LISA: Library and Information Science Abstracts
  • LLBA: Linguistics and Language Behavior Abstracts
  • MLA - Modern Language Abstracts





Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font