Pregled bibliografske jedinice broj: 821084
Kronološka dob djece kao strukturalni aspekt institucijskog predškolskog odgoja
Kronološka dob djece kao strukturalni aspekt institucijskog predškolskog odgoja // Rani i predškolski odgoj i obrazovanje - izazovi i perspektive / Mlinarević, Vesnica, Vonta, Tatjana, Borovac, Tijana (ur.).
Osijek: Dječji vrtić Osijek i Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti, Sveučilište J.J.Strossmayera u Osijeku, 2016. str. 87-94 (predavanje, recenziran, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
CROSBI ID: 821084 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Kronološka dob djece kao strukturalni aspekt institucijskog predškolskog odgoja
(Chronological age of children as structural aspect of institutional preschool education)
Autori
Borovac, Tijana
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni
Izvornik
Rani i predškolski odgoj i obrazovanje - izazovi i perspektive
/ Mlinarević, Vesnica, Vonta, Tatjana, Borovac, Tijana - Osijek : Dječji vrtić Osijek i Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti, Sveučilište J.J.Strossmayera u Osijeku, 2016, 87-94
ISBN
978-953-97823-8-0
Skup
5. međunarodni stručni i znanstveni skup Osijek
Mjesto i datum
Osijek, Hrvatska, 03.06.2016. - 04.06.2016
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Recenziran
Ključne riječi
kronološka dob, dobno mješovita skupina, dječji vrtić
(chronological age, mixed age group, kindergarten)
Sažetak
Prema tradicionalnom pristupu ranom i predškolskom odgoju i obrazovanju, odgojne skupine uglavnom su se ustrojile na temelju ujednačenosti kronološke dobi djece, međutim danas su u porastu dobno mješovite odgojne skupine. Dobno mješovite skupine u Republici Hrvatskoj uglavnom se pojavljuju u skupinama s posebnim programom (npr. rano učenje stranoga jezika, vjerski programi, sportski...), te u područnim i privatnim dječjim vrtićima, gdje je ovakva organizacija odgojnih skupina temeljena na pragmatizmu (zbog manjega broja uključene djece), a ne na implementaciji novih pedagoških ideja i njegovanja razvojne primjerenosti. Međutim, zadnjih desetak godina sve veći je broj dobno mješovitih skupina koje nisu samo rezultat pragmatizma, nego uviđanja prednosti ovakve organizacije u skladu s konceptom dječjeg vrtića kao kuće, što djeci različite kronološke dobi omogućava konstrukciju znanja i prakticiranja socijalnih kompetencija u okruženju sličnom obiteljskom. Ovim radom daje se pregled istraživanja o načinima organiziranja odgojnih skupina, njihovim prednostima i nedostatcima u navedenom vrtićkom kontekstu.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti, Osijek
Profili:
Tijana Borovac
(autor)