Pregled bibliografske jedinice broj: 820938
Socijalno odgojni utjecaj medija masovne komunikacije
Socijalno odgojni utjecaj medija masovne komunikacije // Zbornik radova šeste međunarodne interdisciplinarne znanstveno-stručne konferencije "Odgojno-obrazovni i sportski horizonti
Subotica: Visoka škola strukovnih studija za obrazovanje vaspitača i trenera, 2013. str. 80-84 (predavanje, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
CROSBI ID: 820938 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Socijalno odgojni utjecaj medija masovne
komunikacije
(Socially Educational Influence of Mass
Communication Media)
Autori
Kiss, Irena
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni
Izvornik
Zbornik radova šeste međunarodne interdisciplinarne znanstveno-stručne konferencije "Odgojno-obrazovni i sportski horizonti
/ - Subotica : Visoka škola strukovnih studija za obrazovanje vaspitača i trenera, 2013, 80-84
ISBN
978-86-87893-21-4
Skup
Šesta međunarodna interdisciplinarna znanstveno- stručna konferencije Odgojno-obrazovni i sportski horizonti
Mjesto i datum
Subotica, Srbija, 10.05.2013. - 11.05.2013
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Ključne riječi
komunikacijski kanal ; mediji masovne komunikacije ; obiteljsko i obrazovno okruženje
(communication channel ; mass media of communication ; family and educational environment)
Sažetak
Komunikacijski kanal podrazumijeva sustav putem kojeg se provodi komunikacija u određenim uvjetima okruženja, a koji može biti neposredni i posredni, u ovom slučaju masovni. Iako je neposredna kumunikacija generalno uspješnija od posredne, upravo masovni mediji mogu biti jedan od načina njenog stimuliranja, što navodi na zaključak da se navedeni kanali međusobno nadopunjuju. Pedagozi često ukazuju na mogućnost pozitivnog utjecaja medija ako se temeljem njihove zabavne i edukativne funkcije uskladi nastava i obrazovanje. Pa ipak, ostaje otvoreno pitanje: da li je sklonost mladih prekomijernom korištenju medija masovne komunikcije svojevrstan pokušaj kompenzacije nedostataka svakodnevnog socijalnog života, prvenstveno obiteljskog i obrazovnog okruženja? Znanstveni doprinos očituje se u analitičkom sagledavanju zastupljenosti medija masovne komunikacije, komunikacijskih smetnji uvjetovanih njihovim utjecajem kao što su selektivna i semantička distorzija, ulozi medija u odgoju i obrazovanju, te doprinos marketinškoj komunikaciji. Iako utjecaj medija može biti negativan, medijska pismenost mora biti promovirana kao interes društva ; da se djeci i mladima mora dati samopouzdanje i kreativnost u korištenju medija, znanstvene institucije moraju poticati i financirati istraživanja o njihovoj uporabi i utjecaju. Transponirano na izgrađivanje kvalitetnog odnosa djece prema medijima, dobra komunikacija uključuje obvezu roditelja i profesora da moguće zabrane trebaju argumentirano objasniti, komentirati medijske sadržaje i uvažavati razmišljanja mladih, čime im pomažu vrednovati i shvatiti prikazane sadržaje i moralne poruke.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Ekonomija, Pedagogija, Interdisciplinarne društvene znanosti, Obrazovne znanosti (psihologija odgoja i obrazovanja, sociologija obrazovanja, politologija obrazovanja, ekonomika obrazovanja, antropologija obrazovanja, neuroznanost i rano učenje, pedagoške discipline)