Pregled bibliografske jedinice broj: 820919
Očekivanja polaznika izobrazbe odraslih usmjerena kompetencijama andragoga
Očekivanja polaznika izobrazbe odraslih usmjerena kompetencijama andragoga // Zbornik radova pete međunarodne konferencije o obrazovanju odraslih Andragoška profesija i kompetencije stručnjaka u obrazovanju odraslih
Zagreb: Agencija za strukovno obrazovanje i obrazovanje odraslih (ASOO) ; Hrvatsko andragoško društvo (HAD), 2011. str. 143-156 (predavanje, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
CROSBI ID: 820919 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Očekivanja polaznika izobrazbe odraslih usmjerena
kompetencijama andragoga
(Expectations of Adult Education Participants
Regarding Competences of Andragogues)
Autori
Kiss, Irena
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni
Izvornik
Zbornik radova pete međunarodne konferencije o obrazovanju odraslih Andragoška profesija i kompetencije stručnjaka u obrazovanju odraslih
/ - Zagreb : Agencija za strukovno obrazovanje i obrazovanje odraslih (ASOO) ; Hrvatsko andragoško društvo (HAD), 2011, 143-156
ISBN
978-953-55704-4-8
Skup
Peta međunarodna konferencija o obrazovanju odraslih Andragoška profesija i kompetencije stručnjaka u obrazovanju odraslih
Mjesto i datum
Murter, Hrvatska, 09.06.2011. - 10.06.2011
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Ključne riječi
andragoški programi ; stručne kvalifikacije andragoga ; individualni pristup
(adult education programs ; professional qualifications of andragogy ; individual access)
Sažetak
Rad Očekivanja polaznika izobrazbe odraslih usmjerena kompetencijama andragoga temelji se na statističkoj obradi rezultata dobivenih anketnim prikupljanjem mišljenja, procjena i stavova te demografskih i osobnih karakteristika korisnika andragoških programa (faktorska analiza, hi kvadrat test, analiza varijance). U obzir su uzeta očekivanja reprezentativnih ispitanika, osoba koje su uključene u različite verificirane andragoške programe. Rezultati provedenog istraživanja pokazali su da polaznici izobrazbe odraslih imaju izuzetno visoke zahtjeve u pogledu stručnih kvalifikacija andragoga što se vidi iz visoko rangiranih varijabli kojima se procjenjuje važnost njihovog radnog iskustva, pedagoško psihološke naobrazbe i individualnog pristupa korisnicima. Prikatana je teorijske analiza aktualnih andragoških programa i prijedlozi njihovih nadopuna u svrhu povećanja vertikalne i horizontalne prohodnosti obrazovnog sustava. Dokazano je da bi se sustavnim praćenjem potreba trenutnih korisnika i zahtjeva gospodrastva moglo djelovati na učinkovitost andragoških programa Republike Hrvatske, čija bi se opravdanost i zastupljenost permanentno produžavala. Analiza varijance pokazala je da su, po pitanju oblika organiziranog obrazovanja odraslih, najzahtjevnije zaposlene visokoobrazovane osobe, da najznačajniju razliku prema Least Significant Difference i Bonferroni testu među sobom pokazuju osobe visoke i ostalih stupnjeva stručne spreme, a očekivanja su usmjerena strukovnoj raznovrsnosti, orijentiranosti praktičnim sadržajima i slojevitim komunikacijskim kompetencijama andragoga. S druge strane, osobe niže stručne spreme značajno se razlikuju u stavovima o organizaciji nastave, potrebi individualnog pristupa i usklađenosti obrazovne grupe prema vrsti i stupnju stručne spreme polaznika. Statistički značajni rezultati LSD i Boneferroni testa pokazali su znatne razlike među stavovima isptanika strukovnih i tehničkih zanimanja čime su potvrđeni zaključci hi-kvadrat testa o struktrnom nesrazmjeru tržita rada koji je jedan od uzroka različitim stajalištima o prilagodbi obrzaovnih programa individualnim potrebama polaznika.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Ekonomija, Pedagogija, Obrazovne znanosti (psihologija odgoja i obrazovanja, sociologija obrazovanja, politologija obrazovanja, ekonomika obrazovanja, antropologija obrazovanja, neuroznanost i rano učenje, pedagoške discipline)