Pregled bibliografske jedinice broj: 820892
Učinci globalizacije na kompetencijski okvir pedagoških djelatnika
Učinci globalizacije na kompetencijski okvir pedagoških djelatnika // Suvremena pitanja, 15. (2013), 64-76 (međunarodna recenzija, članak, znanstveni)
CROSBI ID: 820892 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Učinci globalizacije na kompetencijski okvir
pedagoških djelatnika
(Globalisation Effects on the Competence Framework
of Educators)
Autori
Kiss, Irena
Izvornik
Suvremena pitanja (1840-1252) 15.
(2013);
64-76
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni
Ključne riječi
profesionalni kompetencijski okvir ; globalizacija ; pedagogija cjeloživotnog učenja
(professional competence framework ; globalization ; lifelong learning pedagogy)
Sažetak
Rad se na teorijskoj i empirijskoj razini bavi promjenama profesionalnog kompetencijskog okvira odgojno obrazovnih djelatnika čije je kritičko razmatranje i praćenje u vrijeme globalizacije neminovno. Zastupa se teza da se unapređenjem osobnog profesionalnog razvoja zadržava kompetencija pružanja podrške inovativnom poučavanju, za što je neophodna uporaba komunikacijskih i prezentacijskih vještina, kao i adekvatnih motivacijskih tehnika. Uz ostalo, ona navodi neophodnost stjecanja i proširivanja kompetencija uz prepoznavanje prethodno usvojenih znanja i vještina i uporabu različitih tehnika procjene i samoprocjene što omogučava kreiranje i provedbu obrazovnih programa i metoda ; uporabu znanja i vještina o stilovima učenja i poučavanja ; implementaciju suvremenih tehnologija u obrazovnom procesu ; te kontinuiranu provedbu nadzora nad postupcima i ishodima istog. Rezultati statističke analize provedene ankete između ostalog ukazali su na neophodnost provođenja trajnog profesionalnog usmjeravanja i usavršavanja nastavnika koji sudjeluju u programima obrazovanja i osposobljavanja odraslih, razvijanje sustava upravljanja kvalitetom obrazovnih procesa i poticanje uporabe informacijske i komunikacijske tehnologije tijekom učenja. Jedan od zaključaka, koji proizlazi iz provedenog istraživanja je, da zbog stalnih promjena na tržištu rada i ubrzanog procesa globalizacije, potrebe i očekivanja se kontinuirano mijenjaju, što pred pedagoške radnike stavlja nove izazove. Neophodnost uzimanja u obzir individualnih kriterija ogleda se u preprekama na koje nailaze učenici, studenti i odrasli polaznici, a koji se najčešće odnose na promjene zahtjeva tržišta i potencijalnih poslodavaca, troškove, nedostatak vremena, ali i dojam osobne nesposobnosti. Na kraju rada se zaključuje da sam proces obrazovanja mora biti osmišljen na način da se prilagodi individualnim potrebama osoba koji imaju opravdane zahtjeve u pogledu, kako načina izvedbe nastavnih programa, tako i osposobljenosti nastavnog osoblja i konkretnih koristi koje iz obrazovanja proizlaze.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Ekonomija, Pedagogija, Obrazovne znanosti (psihologija odgoja i obrazovanja, sociologija obrazovanja, politologija obrazovanja, ekonomika obrazovanja, antropologija obrazovanja, neuroznanost i rano učenje, pedagoške discipline)
Napomena
Izvorni znanstveni rad u cijelosti objavljen u
Zborniku radova druge međunarodne znanstvene
konferencije „Pedagogija, obrazovanje i
nastava“, str. 357-365. ; Mostar, 21 -23.
ožujka 2014., str. 357-365. ISBN 978-9958-16-
023-3 Organizator: Fakultet prirodoslovno -
matematičkih odgojnih znanosti Sveučilišta u
Mostaru, Filozofski fakultet Novi Sad - Odsjek
za pedagogiju i Učiteljski fakultet Sveučilišta
u Zagrebu Tematska oblast: Pedagogija
cjeloživotnog učenja i razvoj profesionalnih
kompetencija odgojno- obrazovnih djelatnika
Citiraj ovu publikaciju:
Uključenost u ostale bibliografske baze podataka::
- Central and East European Online Library - CEEOL