Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 820595

Određivanje važnosti i utjecaja pojedinih usluga u građevinskim projektima javno- privatnog partnerstva


Čengija, Josip
Određivanje važnosti i utjecaja pojedinih usluga u građevinskim projektima javno- privatnog partnerstva, 2015., doktorska disertacija, Građevinski fakultet Osijek, Osijek


CROSBI ID: 820595 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Određivanje važnosti i utjecaja pojedinih usluga u građevinskim projektima javno- privatnog partnerstva
(Determening the importance and influence of idividual services in public private partnership construction projects)

Autori
Čengija, Josip

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, doktorska disertacija

Fakultet
Građevinski fakultet Osijek

Mjesto
Osijek

Datum
15.07

Godina
2015

Stranica
247

Mentor
Marenjak, Saša

Ključne riječi
Javno privatno partnerstvo (JPP); Vrijednost za novac; percipirana kvaliteta usluga; zadovoljstvo korisnika; upravljanje građevinom
(Public private partnership; value for money; percived service quality; customer satisfaction; facility management)

Sažetak
Tijekom posljednjih godina javno-privatno partnerstvo (JPP) (eng. Public Private Partnership, PPP) postaje sve učestaliji način nabave i izgradnje javne infrastrukture ili pružanja javnih usluga. Do današnjeg dana realizirano je više JPP projekata u Republici Hrvatskoj ponajviše iz područja obrazovanja i športa. Projekte JPP-a karakterizira nabavljanje usluge raspoloživosti koju javni partner nabavlja od privatnog partnera. Za razliku od tradicionalnih načina realizacije projekta, javni partner definira opseg i kvalitetu usluga, a ne načine i tehnologije izgradnje građevina. U JPP-u, građevina je sredstvo putem kojeg privatni partner pruža zahtijevane usluge. Sukladno tome, u projektima JPP-a, javni partner definira i kontrolira kvalitetu pružene usluge. Dosadašnja iskustva iz područja definiranja zahtijevanih usluga i zahtijevanih standarda kvalitete, pokazala su da se kvaliteta usluga ne može dovoljno dobro opisati samo tehničkim standardima koje bi privatni partner morao ispuniti. S obzirom na temeljne razlike između pojmova usluga i proizvod, predlaže se uvođenje kvalitativnih pokazatelja kvalitete usluge poput zadovoljstva korisnika kao pokazatelja razine ispunjenja zahtijevanih standarda. Također, s obzirom da se u JPP projektima plaća jedinstvena mjesečna naknada za uslugu pruženu u sklopu JPP ugovora, postavlja se pitanje definiranja važnosti pojedine komponente usluge kako bi se, putem sustava umanjenja plaćanja i kontrole kvalitete isporučene usluge, moglo naglasiti koje su komponente usluge od veće ili manje važnosti za krajnjeg korisnika. Ova disertacija detaljnije istražuje problematiku definiranja kvalitete usluga u kontekstu JPP projekta te se bavi analizom važnosti i utjecaja pojedinih komponenata usluga u JPP projektima s aspekta krajnjih korisnika. Prikazane su relevantne spoznaje iz područja kvalitete usluga i njihova primjenjivost u kontekstu JPP-a. Analizirani su i identificirani problemi u kontroli kvalitete usluga u JPP projektima tijekom perioda uporabe te se dokazuju teze o nužnosti upravljanja kvalitetom usluga putem ispitivanja zadovoljstva korisnika. U disertaciji su prezentirani rezultati provedenog istraživanja i predložen je model upravljanja kvalitetom usluga u JPP projektima s aspekta javnog partnera, a temeljen na ispitivanju percipirane kvalitete usluga i zadovoljstva korisnika projektom. Također, identificirani su faktori važnosti usluga s aspekta krajnjih korisnika te je analizirano njihovo značenje i utjecaj na zadovoljstvo korisnika JPP/PFI projektom. Ova disertacija istražuje problematiku i daje odgovore i prijedloge rješenja na mnoga pitanja u svezi kontrole usluga u JPP projektima s aspekta javnog partnera te pokazuje nužnost jačeg uključivanja krajnjeg korisnika u proces pripreme i kontrole JPP projekta. Iako se disertacija bavi projektima JPP-a, problematika koju obrađuje relevantna je i za ostale građevinske projekte, a što se pogotovo odnosi na shvaćanje potrebe većeg uključivanja krajnjih korisnika u proces definiranja projekta. Razumijevanje koje su usluge upravljanja građevinom od najvećeg značaja za krajnje korisnike otvara nove poglede na projektiranje i izgradnju građevina odnosno njihovih karakteristika. Projektiranje i izgradnja građevina takvih karakteristika koje u etapi uporabe osiguravaju efikasne i efektivne usluge upravljanja građevinama svakako doprinosi većem zadovoljstvu krajnjih korisnika u etapi uporabe te omogućuje dostizanje veće vrijednosti za uloženi novac poreznih obveznika u građevinskim JPP projektima.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Građevinarstvo



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Građevinski i arhitektonski fakultet Osijek

Profili:

Avatar Url Saša Marenjak (mentor)

Avatar Url Josip Čengija (autor)


Citiraj ovu publikaciju:

Čengija, Josip
Određivanje važnosti i utjecaja pojedinih usluga u građevinskim projektima javno- privatnog partnerstva, 2015., doktorska disertacija, Građevinski fakultet Osijek, Osijek
Čengija, J. (2015) 'Određivanje važnosti i utjecaja pojedinih usluga u građevinskim projektima javno- privatnog partnerstva', doktorska disertacija, Građevinski fakultet Osijek, Osijek.
@phdthesis{phdthesis, author = {\v{C}engija, Josip}, year = {2015}, pages = {247}, keywords = {Javno privatno partnerstvo (JPP), Vrijednost za novac, percipirana kvaliteta usluga, zadovoljstvo korisnika, upravljanje gra\djevinom}, title = {Odre\djivanje va\v{z}nosti i utjecaja pojedinih usluga u gra\djevinskim projektima javno- privatnog partnerstva}, keyword = {Javno privatno partnerstvo (JPP), Vrijednost za novac, percipirana kvaliteta usluga, zadovoljstvo korisnika, upravljanje gra\djevinom}, publisherplace = {Osijek} }
@phdthesis{phdthesis, author = {\v{C}engija, Josip}, year = {2015}, pages = {247}, keywords = {Public private partnership, value for money, percived service quality, customer satisfaction, facility management}, title = {Determening the importance and influence of idividual services in public private partnership construction projects}, keyword = {Public private partnership, value for money, percived service quality, customer satisfaction, facility management}, publisherplace = {Osijek} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font