Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 820193

Implicitne poruke kao dio skrivenog školskog kurikuluma


Mlinarević, Vesnica
Implicitne poruke kao dio skrivenog školskog kurikuluma // Didaktički izazovi II - je li novo staro? Didactic challenges II - is new the same as old? / Peko, Anđelka (ur.).
Osijek, Hrvatska, 2016. str. 10-12 (plenarno, međunarodna recenzija, sažetak, znanstveni)


CROSBI ID: 820193 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Implicitne poruke kao dio skrivenog školskog kurikuluma
(Implicit messages as a part of hidden school curiculum)

Autori
Mlinarević, Vesnica

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, znanstveni

Izvornik
Didaktički izazovi II - je li novo staro? Didactic challenges II - is new the same as old? / Peko, Anđelka - , 2016, 10-12

Skup
DIDAKTIČKI IZAZOVI II – JE LI NOVO STARO?

Mjesto i datum
Osijek, Hrvatska, 20.05.2016. - 21.05.2016

Vrsta sudjelovanja
Plenarno

Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija

Ključne riječi
Ključne riječi: skriveni kurikulum; kultura škole; učenik; poruke; učitelj
(Key words: hidden curriculum; school culture; learner; messages; teacher)

Sažetak
U kulturi ustanove koja se transformira, u organizaciji koja uči i istražuje, kurikulum se kontinuirano provjerava, dopunjuje i mijenja u odgojnoj i obrazovnoj praksi. Javni i skriveni kurikulum korespondira s kvalitetom uvjeta (fizičkog i socijalnog) okruženja za življenje, učenje i odgoj. U strukturu javnog kurikuluma ugrađene su poruke preko cilja, vrijednosti, sadržaja i očekivanih ishoda te teže omogućavanju odrastanja kompetentne i samopouzdane osobe, zdrave u tjelesnom, psihičkom i duhovnom smislu. Socijalna organizacija i ponašajni obrasci učitelja/nastavnika posljedično utječu na sudionike (učenike) socijalne interakcije u nastavi, a pretpostavljaju dominantni kulturni model, šire i skriveni kurikulum društva. Skriveni kurikulum objedinjuje javno neprepoznate, nepriznate i nepredviđene vrijednosti, znanja i stavove koja učenici preoblikuju u ponašajne životne obrasce. U interakciji s učiteljima/nastavnicima različitih vrijednosnih orijentacija mogu biti skrivena nepisana pravila, podrazumijevana znanja na sve ono što se od učenika očekuje na neformalnoj i implicitnoj razini, a koje je „teško“ istraživati i analizirati u kulturi škole. U nastavi kao složenom procesu, skrivene poruke utječu na interakciju, kreativnost, kritičko mišljenje, motivaciju, uspjeh, druženje, samopoštovanje, povjerenje… Skriveni se kurikulum odražava svakodnevnim ponašanjem učitelja, učenika i ostalih odraslih, gdje učenici u različitim socijalnim interakcijama dobivaju poruke za cijeli život, a one posljedično utječu na kvalitetu školskog života.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Pedagogija



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti, Osijek

Profili:

Avatar Url Vesnica Mlinarević (autor)


Citiraj ovu publikaciju:

Mlinarević, Vesnica
Implicitne poruke kao dio skrivenog školskog kurikuluma // Didaktički izazovi II - je li novo staro? Didactic challenges II - is new the same as old? / Peko, Anđelka (ur.).
Osijek, Hrvatska, 2016. str. 10-12 (plenarno, međunarodna recenzija, sažetak, znanstveni)
Mlinarević, V. (2016) Implicitne poruke kao dio skrivenog školskog kurikuluma. U: Peko, A. (ur.)Didaktički izazovi II - je li novo staro? Didactic challenges II - is new the same as old?.
@article{article, author = {Mlinarevi\'{c}, Vesnica}, editor = {Peko, A.}, year = {2016}, pages = {10-12}, keywords = {Klju\v{c}ne rije\v{c}i: skriveni kurikulum, kultura \v{s}kole, u\v{c}enik, poruke, u\v{c}itelj}, title = {Implicitne poruke kao dio skrivenog \v{s}kolskog kurikuluma}, keyword = {Klju\v{c}ne rije\v{c}i: skriveni kurikulum, kultura \v{s}kole, u\v{c}enik, poruke, u\v{c}itelj}, publisherplace = {Osijek, Hrvatska} }
@article{article, author = {Mlinarevi\'{c}, Vesnica}, editor = {Peko, A.}, year = {2016}, pages = {10-12}, keywords = {Key words: hidden curriculum, school culture, learner, messages, teacher}, title = {Implicit messages as a part of hidden school curiculum}, keyword = {Key words: hidden curriculum, school culture, learner, messages, teacher}, publisherplace = {Osijek, Hrvatska} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font