Pregled bibliografske jedinice broj: 820193
Implicitne poruke kao dio skrivenog školskog kurikuluma
Implicitne poruke kao dio skrivenog školskog kurikuluma // Didaktički izazovi II - je li novo staro? Didactic challenges II - is new the same as old? / Peko, Anđelka (ur.).
Osijek, Hrvatska, 2016. str. 10-12 (plenarno, međunarodna recenzija, sažetak, znanstveni)
CROSBI ID: 820193 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Implicitne poruke kao dio skrivenog školskog kurikuluma
(Implicit messages as a part of hidden school curiculum)
Autori
Mlinarević, Vesnica
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, znanstveni
Izvornik
Didaktički izazovi II - je li novo staro? Didactic challenges II - is new the same as old?
/ Peko, Anđelka - , 2016, 10-12
Skup
DIDAKTIČKI IZAZOVI II – JE LI NOVO STARO?
Mjesto i datum
Osijek, Hrvatska, 20.05.2016. - 21.05.2016
Vrsta sudjelovanja
Plenarno
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Ključne riječi
Ključne riječi: skriveni kurikulum; kultura škole; učenik; poruke; učitelj
(Key words: hidden curriculum; school culture; learner; messages; teacher)
Sažetak
U kulturi ustanove koja se transformira, u organizaciji koja uči i istražuje, kurikulum se kontinuirano provjerava, dopunjuje i mijenja u odgojnoj i obrazovnoj praksi. Javni i skriveni kurikulum korespondira s kvalitetom uvjeta (fizičkog i socijalnog) okruženja za življenje, učenje i odgoj. U strukturu javnog kurikuluma ugrađene su poruke preko cilja, vrijednosti, sadržaja i očekivanih ishoda te teže omogućavanju odrastanja kompetentne i samopouzdane osobe, zdrave u tjelesnom, psihičkom i duhovnom smislu. Socijalna organizacija i ponašajni obrasci učitelja/nastavnika posljedično utječu na sudionike (učenike) socijalne interakcije u nastavi, a pretpostavljaju dominantni kulturni model, šire i skriveni kurikulum društva. Skriveni kurikulum objedinjuje javno neprepoznate, nepriznate i nepredviđene vrijednosti, znanja i stavove koja učenici preoblikuju u ponašajne životne obrasce. U interakciji s učiteljima/nastavnicima različitih vrijednosnih orijentacija mogu biti skrivena nepisana pravila, podrazumijevana znanja na sve ono što se od učenika očekuje na neformalnoj i implicitnoj razini, a koje je „teško“ istraživati i analizirati u kulturi škole. U nastavi kao složenom procesu, skrivene poruke utječu na interakciju, kreativnost, kritičko mišljenje, motivaciju, uspjeh, druženje, samopoštovanje, povjerenje… Skriveni se kurikulum odražava svakodnevnim ponašanjem učitelja, učenika i ostalih odraslih, gdje učenici u različitim socijalnim interakcijama dobivaju poruke za cijeli život, a one posljedično utječu na kvalitetu školskog života.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti, Osijek
Profili:
Vesnica Mlinarević
(autor)