Pregled bibliografske jedinice broj: 820022
Podrška odgojiteljima pripravnicima za stjecanje profesionalnih kompetencija
Podrška odgojiteljima pripravnicima za stjecanje profesionalnih kompetencija // Rani i predškolski odgoj i obrazovanje - izazovi i perspektive / Vesnica Mlinarević, Tatjana Vonta, Tiana Borovac (ur.).
Osijek: Dječji vrtić Osijek i Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti, Sveučilište Josipa Jurja Strossmayera u Osijku, 2016. str. 23-34 (predavanje, recenziran, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
CROSBI ID: 820022 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Podrška odgojiteljima pripravnicima za stjecanje profesionalnih kompetencija
(Apprentice educatiors-support in Acquiring proffesional competences)
Autori
Mlinarević, Vesnica ; Takač, Svjetlana ; Zamečnik, Luja
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni
Izvornik
Rani i predškolski odgoj i obrazovanje - izazovi i perspektive
/ Vesnica Mlinarević, Tatjana Vonta, Tiana Borovac - Osijek : Dječji vrtić Osijek i Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti, Sveučilište Josipa Jurja Strossmayera u Osijku, 2016, 23-34
ISBN
978-953-97823-8-0
Skup
5. međunarodni stručni i znanstveni skup Osijek
Mjesto i datum
Osijek, Hrvatska, 03.06.2016. - 04.06.2016
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Recenziran
Ključne riječi
odgojitelji pripravnici, mentor, supervizija, suradničko učenje, refleksija
(apprentice educators, mentor, supervision, cooperative learning, reflection)
Sažetak
Odgojno-obrazovni sustav, u skladu s teorijskim, koncepcijskim, kurikulumskim i prosvjetno-političkim okvirima prilagođava organizaciju savjetodavne pomoći početnicima u praktičnom radu. U osobnom i profesionalnom razvoju od početničkog slijeđenja uzora do samostalnih stvaralačkih pokušaja, odgojitelj pripravnik jest sukreatorom odgojno-obrazovne prakse koja potiče i razvija dječje interese, znanja i umijeća u kontekstu dječjeg vrtića. Istovremeno zahtijeva cjeloživotno učenje i osposobljavanje radi unaprjeđivanja odgojno-obrazovne djelatnosti i kvalitetnih odgojno-obrazovnih rezultata. Uloge i aktivnosti odgojitelja proizlaze iz aktivnosti djece i podrazumijevaju fino usklađivanje odgojitelja s dječjim potrebama i aktivnostima utemeljeno na osnovi njihovog sustavnog promatranja i refleksiji osobne prakse. Pripravnicima odgojiteljima trebaju nova iskustva i refleksivno učenje uz potporu predškolske ustanove, posebice mentora kao bi stekli samopouzdanje za razmišljanje i djelovanje te pretakanje teorije u praksu, a prema kvaliteti odgojno-obrazovne prakse i kurikuluma. Pomoć i praćenje u razvoju je proces stalne promjene i rasta te evaluacije uz podršku i superviziju mentora. Kako je pripravnički staž osjetljivo i dinamično razdoblje pretakanja teorijskih akademskih znanja u praksu uz vođenje i superviziju, anketnim upitnikom je provedeno istraživanje o percepciji odgojitelja pripravnika o stjecanju njihovih početnih profesionalnih stručnih i praktičnih kompetencija i podršci u vrijeme pripravničkog staža. U istraživanju je sudjelovalo 66 odgojitelja pripravnika iz različitih ustanova za rani i predškolski odgoj i obrazovanje s područja pet slavonskih županija.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti, Osijek
Profili:
Vesnica Mlinarević
(autor)