Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 820022

Podrška odgojiteljima pripravnicima za stjecanje profesionalnih kompetencija


Mlinarević, Vesnica; Takač, Svjetlana; Zamečnik, Luja
Podrška odgojiteljima pripravnicima za stjecanje profesionalnih kompetencija // Rani i predškolski odgoj i obrazovanje - izazovi i perspektive / Vesnica Mlinarević, Tatjana Vonta, Tiana Borovac (ur.).
Osijek: Dječji vrtić Osijek i Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti, Sveučilište Josipa Jurja Strossmayera u Osijku, 2016. str. 23-34 (predavanje, recenziran, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)


CROSBI ID: 820022 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Podrška odgojiteljima pripravnicima za stjecanje profesionalnih kompetencija
(Apprentice educatiors-support in Acquiring proffesional competences)

Autori
Mlinarević, Vesnica ; Takač, Svjetlana ; Zamečnik, Luja

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni

Izvornik
Rani i predškolski odgoj i obrazovanje - izazovi i perspektive / Vesnica Mlinarević, Tatjana Vonta, Tiana Borovac - Osijek : Dječji vrtić Osijek i Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti, Sveučilište Josipa Jurja Strossmayera u Osijku, 2016, 23-34

ISBN
978-953-97823-8-0

Skup
5. međunarodni stručni i znanstveni skup Osijek

Mjesto i datum
Osijek, Hrvatska, 03.06.2016. - 04.06.2016

Vrsta sudjelovanja
Predavanje

Vrsta recenzije
Recenziran

Ključne riječi
odgojitelji pripravnici, mentor, supervizija, suradničko učenje, refleksija
(apprentice educators, mentor, supervision, cooperative learning, reflection)

Sažetak
Odgojno-obrazovni sustav, u skladu s teorijskim, koncepcijskim, kurikulumskim i prosvjetno-političkim okvirima prilagođava organizaciju savjetodavne pomoći početnicima u praktičnom radu. U osobnom i profesionalnom razvoju od početničkog slijeđenja uzora do samostalnih stvaralačkih pokušaja, odgojitelj pripravnik jest sukreatorom odgojno-obrazovne prakse koja potiče i razvija dječje interese, znanja i umijeća u kontekstu dječjeg vrtića. Istovremeno zahtijeva cjeloživotno učenje i osposobljavanje radi unaprjeđivanja odgojno-obrazovne djelatnosti i kvalitetnih odgojno-obrazovnih rezultata. Uloge i aktivnosti odgojitelja proizlaze iz aktivnosti djece i podrazumijevaju fino usklađivanje odgojitelja s dječjim potrebama i aktivnostima utemeljeno na osnovi njihovog sustavnog promatranja i refleksiji osobne prakse. Pripravnicima odgojiteljima trebaju nova iskustva i refleksivno učenje uz potporu predškolske ustanove, posebice mentora kao bi stekli samopouzdanje za razmišljanje i djelovanje te pretakanje teorije u praksu, a prema kvaliteti odgojno-obrazovne prakse i kurikuluma. Pomoć i praćenje u razvoju je proces stalne promjene i rasta te evaluacije uz podršku i superviziju mentora. Kako je pripravnički staž osjetljivo i dinamično razdoblje pretakanja teorijskih akademskih znanja u praksu uz vođenje i superviziju, anketnim upitnikom je provedeno istraživanje o percepciji odgojitelja pripravnika o stjecanju njihovih početnih profesionalnih stručnih i praktičnih kompetencija i podršci u vrijeme pripravničkog staža. U istraživanju je sudjelovalo 66 odgojitelja pripravnika iz različitih ustanova za rani i predškolski odgoj i obrazovanje s područja pet slavonskih županija.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Pedagogija



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti, Osijek

Profili:

Avatar Url Vesnica Mlinarević (autor)


Citiraj ovu publikaciju:

Mlinarević, Vesnica; Takač, Svjetlana; Zamečnik, Luja
Podrška odgojiteljima pripravnicima za stjecanje profesionalnih kompetencija // Rani i predškolski odgoj i obrazovanje - izazovi i perspektive / Vesnica Mlinarević, Tatjana Vonta, Tiana Borovac (ur.).
Osijek: Dječji vrtić Osijek i Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti, Sveučilište Josipa Jurja Strossmayera u Osijku, 2016. str. 23-34 (predavanje, recenziran, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
Mlinarević, V., Takač, S. & Zamečnik, L. (2016) Podrška odgojiteljima pripravnicima za stjecanje profesionalnih kompetencija. U: Vesnica Mlinarević, Tatjana Vonta, Tiana Borovac (ur.)Rani i predškolski odgoj i obrazovanje - izazovi i perspektive.
@article{article, author = {Mlinarevi\'{c}, Vesnica and Taka\v{c}, Svjetlana and Zame\v{c}nik, Luja}, year = {2016}, pages = {23-34}, keywords = {odgojitelji pripravnici, mentor, supervizija, suradni\v{c}ko u\v{c}enje, refleksija}, isbn = {978-953-97823-8-0}, title = {Podr\v{s}ka odgojiteljima pripravnicima za stjecanje profesionalnih kompetencija}, keyword = {odgojitelji pripravnici, mentor, supervizija, suradni\v{c}ko u\v{c}enje, refleksija}, publisher = {Dje\v{c}ji vrti\'{c} Osijek i Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti, Sveu\v{c}ili\v{s}te Josipa Jurja Strossmayera u Osijku}, publisherplace = {Osijek, Hrvatska} }
@article{article, author = {Mlinarevi\'{c}, Vesnica and Taka\v{c}, Svjetlana and Zame\v{c}nik, Luja}, year = {2016}, pages = {23-34}, keywords = {apprentice educators, mentor, supervision, cooperative learning, reflection}, isbn = {978-953-97823-8-0}, title = {Apprentice educatiors-support in Acquiring proffesional competences}, keyword = {apprentice educators, mentor, supervision, cooperative learning, reflection}, publisher = {Dje\v{c}ji vrti\'{c} Osijek i Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti, Sveu\v{c}ili\v{s}te Josipa Jurja Strossmayera u Osijku}, publisherplace = {Osijek, Hrvatska} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font