Pregled bibliografske jedinice broj: 819981
Razlike u roditeljskoj percepciji podrške roditeljstvu u Republici Hrvatskoj i Mađarskoj
Razlike u roditeljskoj percepciji podrške roditeljstvu u Republici Hrvatskoj i Mađarskoj // Rani i predškolski odgoj i obrazovanje - izazovi i perspektive / Mlinarević, Vesnica ; Vonta, Tatjana ; Borovac, Tijana (ur.).
Osijek: Dječji vrtić Osijek i Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti u Osijeku, 2016. str. 135-143 (ostalo, domaća recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
CROSBI ID: 819981 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Razlike u roditeljskoj percepciji podrške roditeljstvu u Republici Hrvatskoj i Mađarskoj
(Difference in parental perception of parental support in Croatia and Hungary)
Autori
Romstein, Ksenija ; Despot, Snježana ; Zamečnik, Sandra
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni
Izvornik
Rani i predškolski odgoj i obrazovanje - izazovi i perspektive
/ Mlinarević, Vesnica ; Vonta, Tatjana ; Borovac, Tijana - Osijek : Dječji vrtić Osijek i Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti u Osijeku, 2016, 135-143
ISBN
978-953-97823-8-0
Skup
Rani i predškolski odgoj - izazovi i perspektive
Mjesto i datum
Osijek, Hrvatska, 03.06.2016. - 04.06.2016
Vrsta sudjelovanja
Ostalo
Vrsta recenzije
Domaća recenzija
Ključne riječi
roditeljstvo ; podrška ; djeca predškolske dobi ; kvaliteta neposrednog okruženja
(parenthood ; support ; preschool children ; quality of immediate surrounding)
Sažetak
Iznošenje roditeljskih uloga pod utjecajem je mnogih čimbenika, od kojih je podrška okruženja, ponajprije ostalih članova obitelji, iznimno bitna. Kako bi se saznalo više o uključenosti obitelji u podizanje djece te kakva je percepcija podrške okruženja koju roditelji imaju, anketirano je 80 roditelja u Republici Hrvatskoj i Mađarskoj, 95% majki i 5% očeva, prosječne kronološke dobi 36 godina. Rezultati pokazuju kako se u obje države u podizanje djece, osim roditelja, najčešće uključuju bake po majčinoj strani (48, 8%), sestre i braća roditelja (18, 8%), a najmanje se uključuju susjedi ili prijatelji obitelji (1, 3%). Oblici podrške koje roditelji dobivaju uključuje čuvanje djece (46, 3%), financijsku pomoć (25%) i savjetovanje (22, 5%). Iako statističkom obradom nisu pronađene razlike u percepciji roditeljske podrške roditeljstvu u Republici Hrvatskoj i Mađarskoj (F(8, 52)=3.536, p=0.001), deskriptivnom statistikom je utvrđeno kako postoje razlike u pojedinim segmentima percepcije podrške. Dok u Republici Hrvatskoj roditelje češće koriste “baka-servis”, u Mađarskoj se češće u odgoj djece uključuju braća i sestre roditelja. Nadalje, opću podršku koju dobivaju u neposrednom okruženju, roditelji u Republici Hrvatskoj češće procjenjuju kao dostatnu, dok roditelji u Mađarskoj tu podršku vide nedovoljnom. Također, roditelji u Hrvatskoj češće trebaju dodatnu pomoć okruženja a roditelji u Mađarskoj češće primaju savjete od svojih roditelja putem sms-a ili telefona. Dobiveni rezultati pokazuju kako uključenost obitelji u podizanje djece ima različite forme te da bi ovo pitanje ranog odgoja trebalo detaljnije propitivati upravo zbog izražene pragmatične dimenzije, tj. mogućnosti konstruiranja kurikuluma suradnje obitelji i dječjih vrtića.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti, Osijek
Profili:
Ksenija Romstein
(autor)