Pregled bibliografske jedinice broj: 819867
Poimanje kerigmatske i mistagoške kateheze: osobne i pedagoške značajke te tipologija evangelizatora u Evangelii gaudium
Poimanje kerigmatske i mistagoške kateheze: osobne i pedagoške značajke te tipologija evangelizatora u Evangelii gaudium // Crkva u svijetu : CUS, 1 (2016), 120-142 (međunarodna recenzija, pregledni znanstveni rad, znanstveni)
CROSBI ID: 819867 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Poimanje kerigmatske i mistagoške kateheze: osobne i pedagoške značajke te tipologija evangelizatora u Evangelii gaudium
(Conception of kerygmatic and mystagogicl catechesis: personal and pedagogical features and typology of evangelists in Evangelii Gaudium)
Autori
Šota, Stanislav
Izvornik
Crkva u svijetu : CUS (0352-4000) 1
(2016);
120-142
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, pregledni znanstveni rad, znanstveni
Ključne riječi
kerygma ; mistagogija ; tradicionalističko-konzervativni ; progresivističko-puko-aktivizirani ; rezignirano-dezerterski ; Duhom Dobrog Pastira prožeti evangelizator ;
(kerygma ; mystagogy ; evangelist ; traditional-con- servative evangelist ; progressive-one-on-one evangelist ; resignedly- deserting evangelist ; evangelist permeated with the spirit of the Good Shepherd ;)
Sažetak
U radu se analiziraju pojmovi kerygme i mistagogije, posebice tipologija evangelizatora u apostolskoj pobudnici Evangelii gaudium. U prvom dijelu rad posebnu pozornost posvećuje katehezi. Kerygma prema Pobudnici nije sažetak iz povijesnih udžbenika, niti nešto što je samo i jedino crkvena doktrina, kerygma je događaj koji se odvija između dviju osoba - onoga koji naviješta Krista i onoga od kojeg se očekuje obraćenje. Ona uključuje i prvi navještaj – kerygmu, ali se ne zaustavlja na prvom navještaju. Otvorena je svim područjima kršćan- skog života, integrira kršćansku inicijaciju i cjelokupan kršćanski život. Imperativ ljubavi u kerygmi posebno se očituje u konkretizaci- ji i potvrdi Božje ljubavi, ne nametanju Istine, u pozivu na slobod- nu odluku “prionuti” uz Isusa, te radosti, poticajnosti i cjelovitosti u nasljedovanju i hodu na putu Istine i Ljubavi. Kerygma, kao i cjelo- kupni evangelizacijsko-katehetski proces, ako želi biti vjerna sebi, mora biti: povijesno- spasenjska, osobna ili inkarnirana, eshatološka, antropološka, svjedočko-dijaloško- misijska te liturgijsko-biblijski obi- lježena. Druga značajka kateheze jest da je ona u sebi mistagoškog karaktera, odnosno da u sebi sadrži dimenziju mistagoške inicijacije. Mistagoška kateheza danas je u velikoj krizi jer u sebi podrazumije- va kerygmu, ona se oslanja na kerygmu, no ako kerygme nema, ona je u sebi nejasna, u praksi odsutna, nepostojeća, “mrtva”. Proučava- jući Pobudnicu možemo uočiti ne samo četiri razine evangelizacijsko- pastoralno-katehetskog pristupa nego i četiri tipologije suvremenog evangelizatora: tradicionalističko-konzervativni, progresivističko puko-aktivizirani, rezignirano-dezerterski te Duhom Dobrog Pastira prožeti evangelizator.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Teologija
Citiraj ovu publikaciju:
Časopis indeksira:
- Scopus