Pregled bibliografske jedinice broj: 819856
Formacija župnih kateheta u Školi za župne suradnike u Đakovačko-osječkoj nadbiskupiji. Analiza i kritički osvrt
Formacija župnih kateheta u Školi za župne suradnike u Đakovačko-osječkoj nadbiskupiji. Analiza i kritički osvrt // Diacovensia : teološki prilozi, 3 (2013), 431-455 (domaća recenzija, izvorni znanstveni rad, znanstveni)
CROSBI ID: 819856 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Formacija župnih kateheta u Školi za župne suradnike u Đakovačko-osječkoj nadbiskupiji. Analiza i kritički osvrt
(The Formation of Parish Catechist in the School for Pastoral Associates in the Archdiocese of Đakovo-Osijek. The Analysis and Critical Review)
Autori
Šota, Stanislav
Izvornik
Diacovensia : teološki prilozi (1330-2655) 3
(2013);
431-455
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, izvorni znanstveni rad, znanstveni
Ključne riječi
škola za župne suradnike ; suradnik/animator župne kateheze ; župna kateheza ; suradnja ; poteškoće ; identitet župnoga katehete
(School for pastoral associates ; associate/animator of parish catechesis ; parish catechesis ; cooperation ; difficulties ; identity of parish catechists)
Sažetak
Škola za župne suradnike u Đakovačko-osječkoj nadbiskupiji pokrenuta je 2004. godine. Školovanje u njoj traje dvije godine. Cilj je Škole pružiti početnu i temeljnu teološko- pastoralno-katehetsku i duhovnu formaciju vjernicima laicima, volonterskim župnim suradnicima koje na formaciju potiče i šalje župna zajednica. Od ukupno 207 polaznika, koji su završili Školu, 60% uključeno je aktivno u pastoralno katehetsko djelovanje u župi. Neangažiranih 40% ukazuje na potrebu sustavnije i kvalitetnije permanentne pedagoško-katehetske i eklezijalno- duhovne brige prije i nakon završetka Škole. Dio polaznika nije angažiran u onim područjima za koja se pripremao tijekom školovanja. Motivi pohađanja Škole intrinzični su. Od 84 ispitanika njih 67 u potpunosti, a 13 djelomično, dakle 80 ispitanika Školu je upisalo kako bi produbilo i više upoznalo vjeru. Shvaćanje i doživljavanje Škole kao jednog od oblika kateheze odraslih ukazuje kako je Crkva đakovačko-osječka prepoznala želju mnogih odraslih vjernika za produbljivanjem vlastite vjere. Sa župnikom – prvim katehetom u župnoj zajednici - izvrsno surađuje 52, 4% ispitanika. S vjeroučiteljima izvrsno surađuje 18, 5%. Kvalitetu Škole ispitanici su ocijenili vrlo visokom ocjenom M=4, 83, a predavače u Školi ocjenom M=4, 76. Zadovoljstvo Školom pokazuje kako Škola stvara kod polaznika prepoznatljivu kršćanku fizionomiju. Ona nije samo usvajanje vjerskih sadržaja, nego stvara novi mentalitet i trajni stil življenja vjere, sposobnost življenja života u vjeri, stvara teološko- egzistencijalnu jasnoću i volju za prenošenjem iskustva vjere. U 70, 4% ispitanika nedovoljna pripremljenost u katehiziranju stvara veliku poteškoću, nedostatak osobnoga vremena uzrok je nekvalitetne priprave u 60, 8 % ispitanika. Nedovoljan broj župnih suradnika u župnim zajednicama poteškoćom smatra 58, 9%. Poteškoću nerazumijevanja okoline i obitelji osjeća 43% ispitanika. Prema istraživanju identitet župnoga katehete čini: duhovna i vjernička vjerodostojnost (moralna dimenzija), suradnja, komunikacija i javno svjedočenje u društvu (svjedočka dimenzija), teološko- katehetska formacija i kompetentnosti (teološko-pedagoška dimenzija), redovita i sustavna angažiranost u župi (eklezijalno- pastoralno-katehetska dimenzija). Škola za župne suradnike kvalitetan je i moderan evangelizacijski pastoralno-katehetski model. Istraživanje ukazuje na nužnu prementalizaciju svećenika, vjeroučitelja župnih kateheta, posebice kada se radi o suradnji i o timskom radu.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Teologija