Pregled bibliografske jedinice broj: 819790
Teorijski modeli glazbenih preferencija: glazbeno- pedagoške implikacije
Teorijski modeli glazbenih preferencija: glazbeno- pedagoške implikacije // Zbornik radova 9. međunarodnog simpozija Muzika u društvu / Hadžić, Fatima (ur.).
Sarajevo: Muzikološko društvo Federacije Bosne i Hercegovine ; Muzička akademija Univerziteta u Sarajevu, 2016. str. 269-281 (predavanje, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
CROSBI ID: 819790 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Teorijski modeli glazbenih preferencija: glazbeno-
pedagoške implikacije
(Theoretical models of musical preference:
implications for music pedagogy)
Autori
Dobrota, Snježana
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni
Izvornik
Zbornik radova 9. međunarodnog simpozija Muzika u društvu
/ Hadžić, Fatima - Sarajevo : Muzikološko društvo Federacije Bosne i Hercegovine ; Muzička akademija Univerziteta u Sarajevu, 2016, 269-281
Skup
9. međunarodni simpozij Muzika u društvu
Mjesto i datum
Sarajevo, Bosna i Hercegovina, 23.10.2014. - 26.10.2014
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Ključne riječi
glazbene preferencije ; glazbena nastava ; osobine ličnosti
(musical preferences ; music education ; personality traits)
Sažetak
U radu se problematizira pitanje glazbenih preferencija kao izuzetno složenog fenomena na čije formiranje utječe čitav niz različitih faktora. Prikazana su dva najpoznatija teorijska modela glazbenih preferencija koji integriraju i sistematiziraju nalaze o utjecaju različitih faktora na glazbene preferencije. To su LeBlancova (1982) Interaktivna teorija glazbenih preferencija koja kombinira faktore koji utječu na glazbene preferencije i koji se nalaze u interakciji na različitim nivoima te Recipročni model glazbenog odgovora (Hargreaves, Miell, MacDonald, 2005) koji opisuje skupinu odgovora na glazbu koji su u interakciji s glazbom, slušateljem i kontekstom slušanja. Polazeći od navedenih modela, prikazane su sljedeće skupine faktora koji utječu na formiranje glazbenih preferencija: glazbene karakteristike, individualne značajke slušatelja, kontekst i upotreba glazbe. Autorica ukazuje na implikacije spoznaja o glazbenim preferencijama za koncipiranje kvalitetne i djeci zanimljive glazbene nastave.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija