Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 819777

Čovjek i odgoj


Bognar, Branko
Čovjek i odgoj // Metodički ogledi, 22 (2015), 2; 9-37 doi:10.21464/mo42.222.937 (podatak o recenziji nije dostupan, pregledni rad, znanstveni)


CROSBI ID: 819777 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Čovjek i odgoj
(Human Being and Education)

Autori
Bognar, Branko

Izvornik
Metodički ogledi (0353-765X) 22 (2015), 2; 9-37

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, pregledni rad, znanstveni

Ključne riječi
filozofija odgoja ; kultura ; odgoj ; stvaralaštvo
(philosophy of education ; culture ; education ; creativity)

Sažetak
U znanosti o odgoju – pedagogiji – postoje različite definicije temeljnog pojma odgoja. Autori se uglavnom slažu da je odgoj specifično ljudska aktivnost čovjekovog postajanja čovjekom. U svakoj od definicija odgoja autori eksplicitno ili implicitno polaze od određene teorije čovjeka oko čega, međutim, ne postoji suglasnost. U ovom radu nastojali smo objasniti po čemu se čovjek razlikuje od drugih životinjskih vrsta, a posebno nama vrlo sličnih predstavnika hominida. Ključna razlika u odnosu na ostale vrste leži u našoj sposobnosti stvaranja kumulativne kulture koja je omogućena evolucijski razvijenim sposobnostima suradnje i zajedničke intencionalnosti, ali se isto tako zasniva na kulturalnoj transmisiji i stvaralaštvu kao njenoj ključnoj odrednici. Stvarajući svoj svijet i sebe samog čovjek nadilazi svoje prirodne, ali isto tako i društvene potencijale odnoseći se prema svijetu i sebi kao svom djelu. Polazeći od rasprave o biti čovjeka u tekstu smo pokušali kritički razmotriti tri različita pristupa određenju pojma odgoja. Utvrdili smo kako normativna, ali isto tako i deskriptivna pedagogijska znanost ne uspijevaju dati razložno objašnjenje tog temeljnog pojma ostajući ispod razine čovjekovih povijesno dosegnutih mogućnosti. Za razliku od toga, Milan Polić uspio je pristupiti temi na konzistentan i neproturječan način dajući filozofsko određenje pojma odgoja koje doseže čovjekovu bit, a to je čovjek kao slobodno i samosvjesno biće koje stvara svoj svijet, a time i sebe sama.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Pedagogija, Filozofija



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti, Osijek

Profili:

Avatar Url Branko Bognar (autor)

Poveznice na cjeloviti tekst rada:

doi Hrčak

Citiraj ovu publikaciju:

Bognar, Branko
Čovjek i odgoj // Metodički ogledi, 22 (2015), 2; 9-37 doi:10.21464/mo42.222.937 (podatak o recenziji nije dostupan, pregledni rad, znanstveni)
Bognar, B. (2015) Čovjek i odgoj. Metodički ogledi, 22 (2), 9-37 doi:10.21464/mo42.222.937.
@article{article, author = {Bognar, Branko}, year = {2015}, pages = {9-37}, DOI = {10.21464/mo42.222.937}, keywords = {filozofija odgoja, kultura, odgoj, stvarala\v{s}tvo}, journal = {Metodi\v{c}ki ogledi}, doi = {10.21464/mo42.222.937}, volume = {22}, number = {2}, issn = {0353-765X}, title = {\v{C}ovjek i odgoj}, keyword = {filozofija odgoja, kultura, odgoj, stvarala\v{s}tvo} }
@article{article, author = {Bognar, Branko}, year = {2015}, pages = {9-37}, DOI = {10.21464/mo42.222.937}, keywords = {philosophy of education, culture, education, creativity}, journal = {Metodi\v{c}ki ogledi}, doi = {10.21464/mo42.222.937}, volume = {22}, number = {2}, issn = {0353-765X}, title = {Human Being and Education}, keyword = {philosophy of education, culture, education, creativity} }

Časopis indeksira:


  • Web of Science Core Collection (WoSCC)
    • Emerging Sources Citation Index (ESCI)


Uključenost u ostale bibliografske baze podataka::


  • The Philosopher's Index
  • ERIH PLUS


Citati:





    Contrast
    Increase Font
    Decrease Font
    Dyslexic Font