Pregled bibliografske jedinice broj: 819578
Dječji vrtić i osnovna škola - modeli odnosa i nove perspektive
Dječji vrtić i osnovna škola - modeli odnosa i nove perspektive // Rani i predškolski odgoj i obrazovanje - izazovi i perspektive / Mlinarević, Vesnica ; Vonta, Tatjana ; Borovac, Tijana (ur.).
Osijek: Dječji vrtić Osijek ; Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti Sveučilišta J.J. Strossmayera u Osijeku, 2016. str. 217-223 (ostalo, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
CROSBI ID: 819578 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Dječji vrtić i osnovna škola - modeli odnosa i nove perspektive
(Early Childhood Education and Care and Compulsory School Education - models of relationship and new perspectives)
Autori
Somolanji Tokić, Ida
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni
Izvornik
Rani i predškolski odgoj i obrazovanje - izazovi i perspektive
/ Mlinarević, Vesnica ; Vonta, Tatjana ; Borovac, Tijana - Osijek : Dječji vrtić Osijek ; Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti Sveučilišta J.J. Strossmayera u Osijeku, 2016, 217-223
ISBN
978-953-97823-8-0
Skup
5. međunarodni stručni i znanstveni skup Osijek
Mjesto i datum
Osijek, Hrvatska, 03.06.2016. - 04.06.2016
Vrsta sudjelovanja
Ostalo
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Ključne riječi
kurikulumska reforma ; dječji vrtić ; osnovna škola ; prijelaz ; modeli odnosa
(curricular reform ; ECE ; CSE ; transition ; models of relationship between ECE and CSE)
Sažetak
Nova kurikulumska reforma donosi niz novih dokumenata od koji su svakako najzanimljiviji već postojeći Nacionalni kurikulum za rani i predškolski odgoj i obrazovanje (2014) te Prijedlog Nacionalnog kurikuluma za osnovnoškolski odgoj i obrazovanje (2016). Kada se promatra prijelaz djeteta iz dječjeg vrtića u osnovnu školu, ovi dokumenti dolaze u fokus interesa s jedne strane zbog kurikuluma predškole te prijedloga snižavanja dobne granice za upis djeteta u osnovnu školu što izravno zadire u dosadašnju dobnu strukturu dječjeg vrtića i osnovne škole kao i rad s djecom predškolske dobi. Svojevrsno preklapanje dvaju odgojno-obrazovnih sustava poziva na promišljanje o njihovim međusobnim odnosima pri čemu se prepoznaju 4 modela – dijete spremno za školu, škola spremna za dijete, odnos partnerstva dječjeg vrtića i osnovne škole te pedagogija sukonstrukcije. Ovaj rad za cilj ima predstaviti specifičnosti dvaju spomenutih kurikuluma, staviti ih u kontekst već postojećih teorija i modela odnosa te ukazati na potrebu sustavnog povezivanja dviju odgojno- obrazovnih razina.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti, Osijek
Profili:
Ida Somolanji Tokić
(autor)